
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Така е - автоматика и на 1300 оборота сваля ако прецени, че не е необходима никаква тяга... Бавните не са за повишаване на оборотите, а на въртящия момент (който е производна на оборотите и мощността, но да не зачекваме и това) 




-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
в тази тема само люти спорове
най-икономично е когато едвам се натиска педала на газта
галиш, галиш...
моята автоматична CVT на 70-80км/ч е вече на най-висока " предавка" и когато започне баир издъхва, но не сменя! Това много ме дразни, трябва или от ръчните на волана да свале 1-2 "скорости" или да натисна кика от педала. Това ме дразни много, докато един приятел с SQ5, неговата автоматична ( троник) като засече баир и софтуерът автоматично сваля предавки. Така смятам, че е правилно, но японците мислят само за реална икономия на гориво и всички настройки на CVT-то с в тази посока, докато германците икономията я докарват с шашми
.
обикновенно наклоните нагоре при 80-100км/ч ги вземам на 4та "скорост" и 4000оборота (макс въртящ момент за моят двигател) , Така имам тяга, разходът скача, но колата не се мъчи.

най-икономично е когато едвам се натиска педала на газта

моята автоматична CVT на 70-80км/ч е вече на най-висока " предавка" и когато започне баир издъхва, но не сменя! Това много ме дразни, трябва или от ръчните на волана да свале 1-2 "скорости" или да натисна кика от педала. Това ме дразни много, докато един приятел с SQ5, неговата автоматична ( троник) като засече баир и софтуерът автоматично сваля предавки. Така смятам, че е правилно, но японците мислят само за реална икономия на гориво и всички настройки на CVT-то с в тази посока, докато германците икономията я докарват с шашми

обикновенно наклоните нагоре при 80-100км/ч ги вземам на 4та "скорост" и 4000оборота (макс въртящ момент за моят двигател) , Така имам тяга, разходът скача, но колата не се мъчи.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Веднага отговарям. Съвременния АВТОМАТИК без СВТ който за мене е най добрата кутия, е направен много по икономично от която и да е ръчна скоростна кутия. Да вземем BMW 530 3.0д него да го накараш на 6та с 90 100 Няма как да стане, когато мине 2800 3200 тогава сменя. И до ден днешен BMW правят автоматик с 6 предавки, карал съм доста автомати и това явление което казваш може да се случи но при мотор над 200к.с и то дизел но пак може да се поспори.
Единствено което като разход надолу за 6та мога да кажа е когато се използва като ретардер при спускане може да се набие дори на 70км а разхода е 0 и разбира се спрямо 5та както каза и ти има по малко съпротивление. Автоматичната кутия не е направена за улеснение на водача, да има такова, тя е направена с цел да се използва максимално точно КПД то на един мотор с цел достигане на максимален въртящ момент и същевременно пестене на гориво
Единствено което като разход надолу за 6та мога да кажа е когато се използва като ретардер при спускане може да се набие дори на 70км а разхода е 0 и разбира се спрямо 5та както каза и ти има по малко съпротивление. Автоматичната кутия не е направена за улеснение на водача, да има такова, тя е направена с цел да се използва максимално точно КПД то на един мотор с цел достигане на максимален въртящ момент и същевременно пестене на гориво
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Колега, оставяш ме силно озадачен - как може да има хора с такова мислене
Не знам какви коли си карал, ама поне това, което съм карал (200 различни едва ли има, ама сигурно 50 съм ги подминал с по-сериозно каране) въобще не се държи по посочения от теб начин...
Да вземем например споменатият от теб BMW530, който е със съвременен 8-скоростен автоматик ZF (щото не знам на времето, ама сега БМВ май не се занимават с производство на автоматици, а и те като Ауди и доста други марки ползват готови решения)... Да те открехна, че това е СЪЩИЯТ автоматик, който е монтиран и в моята кола (както и навярно в Аудито, за което споменава Чукич
)...
Дали не знам кога превключва? ...
За поведение по баири и т.н. - там има доста нюанси и никога не съм спорил, че трябва баира да го вземаш на най-висока или най-ниска предавка (за всеки баир, скорост, натоварване на автомобила си има различен 'най-добър' подход)... Поне аз коментирам в момента движение с равномерна скорост по равен път...
Карабоев, ... Съвременните автоматици работят точно по обратния на указания от теб начин/логика - по надолнище започват да смъкват предавки, и например при спускане с равномерна скорост от 8-ма и около 1200об/мин, ми се е случвало да слезе предавка по предавка (или през 2) до 4 или 5 на 3500об/мин... За да не позволи ускоряването.... Т.е. работи точно както действа шофьор- професионалист (надявам се да не преминаваш на последна предавка при дълго и стръмно спускане)..
Та фактите се отличават много рязко от споделеното от теб, като поставя под въпрос какви автомобили си карал, и дали хвалбата за над 250 карани автомобила не включва например стоене в шоурум и цъкане с език...
За това дали автоматикът e направен за икономия, а не за удобство - добре, че си редактира мнението и изтри реда
Щото чак напоследък автоматиците достигат по КПД ръчните трансмисии
И да, и според мен сега автоматиците започват да са по-икономични предимно заради това, че не ги 'мързи' да превключват в правилния момент...

Не знам какви коли си карал, ама поне това, което съм карал (200 различни едва ли има, ама сигурно 50 съм ги подминал с по-сериозно каране) въобще не се държи по посочения от теб начин...
Да вземем например споменатият от теб BMW530, който е със съвременен 8-скоростен автоматик ZF (щото не знам на времето, ама сега БМВ май не се занимават с производство на автоматици, а и те като Ауди и доста други марки ползват готови решения)... Да те открехна, че това е СЪЩИЯТ автоматик, който е монтиран и в моята кола (както и навярно в Аудито, за което споменава Чукич

Дали не знам кога превключва? ...
За поведение по баири и т.н. - там има доста нюанси и никога не съм спорил, че трябва баира да го вземаш на най-висока или най-ниска предавка (за всеки баир, скорост, натоварване на автомобила си има различен 'най-добър' подход)... Поне аз коментирам в момента движение с равномерна скорост по равен път...
Карабоев, ... Съвременните автоматици работят точно по обратния на указания от теб начин/логика - по надолнище започват да смъкват предавки, и например при спускане с равномерна скорост от 8-ма и около 1200об/мин, ми се е случвало да слезе предавка по предавка (или през 2) до 4 или 5 на 3500об/мин... За да не позволи ускоряването.... Т.е. работи точно както действа шофьор- професионалист (надявам се да не преминаваш на последна предавка при дълго и стръмно спускане)..
Та фактите се отличават много рязко от споделеното от теб, като поставя под въпрос какви автомобили си карал, и дали хвалбата за над 250 карани автомобила не включва например стоене в шоурум и цъкане с език...
За това дали автоматикът e направен за икономия, а не за удобство - добре, че си редактира мнението и изтри реда


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Абе те автоматиците са хиляда чешита, но такъв да държи високи обороти още не съм карал, явно съм малък още и не разбирам... Нека си държи 3000, но айде да му дам първо "бутонче-за-по-спортно-поведение"
Отностно CVT-то, моето e-CVT само да усети, че ми трябват повече от 50 коня и вкарва двигателя директно в 6000 оборота 





-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Не можеш да си сигурен при бензинов двигател, че винаги там ти е максималният въртящ момент.
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Аз съвсем в тон да помогна на колегата евентуално със съвет повдигнах тоз въпрос,пък то какво стана!slowtraveler написа: ↑02 Авг 2018 22:56Точно с това не съм съгласен.... Причината да е по-нисък разходът при по-ниски обороти е проста - загубите (помпени, вътрешно триене на ДВГ и кутия) са по-малки при по-ниски обороти...
За другото - ако прочетеш предходните ми мнения, ще се убедиш, че никога не съм твърдил обратното - че при по-висока скорост разходът не се покачва....
Не знам защо въобще намесваш аеродинамиката - при една и съща скорост, независимо от оборотите на ДВГ този фактор е еднакъв без значение от предавката.
ТВЪРДО заставам зад тезата на Слоу!
За момента няма как някой да ме убеди,че при скорост 90км,ако случайно на 5-та се на 2500 оборота,ще ти е "много по-икономично" от това да си на 6-та със 1700оборота.Уточняваме -равен път,средно натоварен автомобил и т.н.
И като решение можем да помолим колегата да вземе съдийското решение в свой ръце и да си направи експеримент когато на него му е удобно да направи една засечка по някои обичаен маршрут.И говорим просто за експеримента,скорост около 90,два пъти един маршрут на 5-та и на 6-та,за да е миродавно! И тогава да си каже по конкретно и да си стиснем ръцете през мониторите и да се свършва таз драма.
И нека МИР да има!!

Carina 4AFE - 1994 - бивша
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
След като поопознаеш колата,сам ще разбереш,кога със една и съща скорост ще можеш спокойно да си караш и на 6-та без да се мъчи двигателя.Този двигател ,според мен е достатъчно добре балансиран и няма проблем да се движиш и с около 1700 оборота,когато просто си поддържаш скорост.За под 1600 оборота аз също не съветвам да се кара двигател с тази мощност и въртящ момент в купе с такова тегло.doko_death написа: ↑30 Юли 2018 17:56 Понеже ми е първа кола със шест скорости, ми казаха на 6-та да не падам под 2000 оборота, та затова си карам на 5-та извънградско. Ако това не е така, моля някой да каже да си променя начина на каране![]()
Carina 4AFE - 1994 - бивша
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Ей сега отскочих до Сопот със служебната за теста и категорично не е по-икономична на 5та при 88кмч... Средно с около 15% гори повече при еднакви условия на 5та спрямо 6та предавка, напълно очакван резултат при каране в условия нормални за тази предавка 




- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Е, много ясно, че е така. Колегата живее в някакъв измислен свят и си представя нещата много повърхностно.
Най-лесно за експеримент е по онова равнинно поле, където го коментирахме малко по-назад в темата. На автомат е много лесно там, защото горе-долу 30 минути имаш с един и същ разход. На автопилот държи един и същ разход с десетки минути.
9Г троника на Мерцедес на равно сваля до 1000-1100 оборота дори, със заключен торк!
И за сведение, сега си направих една сметка по логовете на колата, то за последните 2 резервоара, средните ми обороти на ДВГ-то са ми били ~1300.
Ама и много ме кефят тези магически 88 км/ч. Е защо точно 88 км/ч? Защо не 87 или 89 км/ч? Да не би задължително точно 88 км/ч да е най-икономичната скорост? И не мога да се сетя някой производител някога да е давал разход точно при 88 км/ч, с идея това да е най-икономичната скорост. Преди сегашната действаща процедура, през 80-те и 90-те години производителите си даваха разходите при градко и при фиксирани 90 и 120 км/ч. Но 88...
Най-лесно за експеримент е по онова равнинно поле, където го коментирахме малко по-назад в темата. На автомат е много лесно там, защото горе-долу 30 минути имаш с един и същ разход. На автопилот държи един и същ разход с десетки минути.
9Г троника на Мерцедес на равно сваля до 1000-1100 оборота дори, със заключен торк!

И за сведение, сега си направих една сметка по логовете на колата, то за последните 2 резервоара, средните ми обороти на ДВГ-то са ми били ~1300.

Ама и много ме кефят тези магически 88 км/ч. Е защо точно 88 км/ч? Защо не 87 или 89 км/ч? Да не би задължително точно 88 км/ч да е най-икономичната скорост? И не мога да се сетя някой производител някога да е давал разход точно при 88 км/ч, с идея това да е най-икономичната скорост. Преди сегашната действаща процедура, през 80-те и 90-те години производителите си даваха разходите при градко и при фиксирани 90 и 120 км/ч. Но 88...

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Няма майтап - нагласих всичко на 88 и сверих по 3 gps-а 




- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Майтапа настрана - при мен при заключен торк (съединителя там обикновено заключва рано-рано при икономично шофиране) на равно се случва да превключи на 8-ма предавка при около 68км/ч, което е малко под 1100об/мин...
Това - при съвсем мързеливо ускорение...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Абсолютни глупости...

А тук вече си прав. Явно, можело...

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Новата Korolla,бензин 132к.с., над 1500 оборота иска по-висока предавка. Днес Стара Загора-Сливен отиване и връщане по стария път за морето, 200км, средна скорост 90-100, зареждане пълно-пълно, разход 5,5л/100.
Toyota Corolla 1.6 E17 132
ps

- ivied
- Мнения: 313
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Малко статистика за 2-та хибридни автомобила:
Rav 4 - 197 к.с - 4Х4
от април 2016 - до сега
изминати км - 64.677
литри - 4084
среден разход - 6,31 л/100 км
CH-R - 122 к.с. 4Х2
от септември 2017 до сега
изминати км - 21.362
литри - 1060
среден разход - 4,96 л./100 км
Rav 4 - 197 к.с - 4Х4
от април 2016 - до сега
изминати км - 64.677
литри - 4084
среден разход - 6,31 л/100 км
CH-R - 122 к.с. 4Х2
от септември 2017 до сега
изминати км - 21.362
литри - 1060
среден разход - 4,96 л./100 км
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта