Конкретно при Приус е липсата на място отпред, според Тойота. След последните оптимизации, където са намалили обема на кутията заедно с инвертора, вече се е освободило място и акумулатора е отпред.
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Дай тогава идея как да не се натъпчеш в багажника! Аз съм дал такава, като видиш, че батерията умира да го отвориш и подпреш с нещо, за да не се затвори. Според мен това е най-практичното, а според теб какво алтернативно решение намираш, за да не влизаш отзад през купето?BOz написа:
П.С. Прав си, има го дадено в книжката на колата как се отваря отвътре.

От една страна наистина е добре да ти е отвън акумулатора, за да елиминираш скъпите такива. От друга страна си мисля, че е лошо, защото е изложен на атмосферните условия и много по-бързо ще се скапе отколкото този в купето. Както и плюсовете, които е споменал slowtraveler за баланса на теглото. При хибридите този баланс може да се регулира със силовата батерия, която е обикновено отзад.
Не съм сигурен дали тока не минава първо през стартовата батерия и от там по веригата и заради това реших по-сигурното да направя. А иначе да за течноста от батерията си е опасно, но този е наврян на такова място, че за да успее по някакъв начин да засегне някой колата трябва да застане на предница с няколко градусов наклон към тавана, защото седалките ще поемат киселината, ако изобщо тя успее да се разлее от нишата в която е вкаран между задната гума и бронята с капак отгоре. А за сервизите просто нямам думи. Назначили са толкова некомпетентни хора, че просто няма накъде. Плашещо е...slowtraveler написа:
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Колата и трябва много малко напрежение и ток по основната шина, за да върши болшинството от задачите си по стартиране на системата и отключване на багажника,примерно. Аз като видях как пали с по-малко от 8V си представих веднага как нагаждам зарядно за телефон да ми дава ток 




- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Старата батерия първо даваше грешка, като е бях сложил на зарядното и даваше, че не може да се зареди. Все пак е оставих на зарядното. След 2 дни влизам в гаража и гледам, че зарядното ми дава, че е заредена. Изключвах го няколко пъти и пак го включвах да може да се зареди по-добре. Накрая включих и зимната степен на зареждане, за по-голям заряд. Нормалното зареждане е 14,4 V, а зимното е на 14,7 V. Изчаках да се стопли малко времето и да сложа батерията в колата. Взех мултицета и гледам, че се е заредила само 12,15 V. Това нормално ли е при условие, че трябва да е 14,7?
Снимката след зареждането:
Престоя цяла нощ около 12 часа в колата свързана и сутринта показва 10,03 V. През нощта температурата не е падала под нула градуса.
Тръгнах по работа и след 14 км изминати зареди до 10,73 V
Заминала ли е наистина батерията и тези стойности нормални ли са?
Снимката след зареждането:
Престоя цяла нощ около 12 часа в колата свързана и сутринта показва 10,03 V. През нощта температурата не е падала под нула градуса.
Тръгнах по работа и след 14 км изминати зареди до 10,73 V
Заминала ли е наистина батерията и тези стойности нормални ли са?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Хвърляй батерията... Вероятно е окъсила клетка...
Зарядното също явно не е много умно, щом въобще я е хванало да зарежда...
Моят опит с две различни 'умни' зарядни показа, че хващат, че има проблем и въобще не искат да зареждат.. И повторния опит с 'тъпо' зарядно за малко не запали автомобила и акумулатора (тъпичкото зарядно си бе доста мощничко - малко, компактно, ама май вадеше до около 140-170А
)
P.S. окъсената клетка води до падане на 'нормалното' напрежение на дадената акумулаторна батерия с около 2.1-2.2Волта - колкото е напрежението на тази клетка, като при това токът през останалите може да остава в нормалните граници и батерията да може да се зарежда и разрежда с обичайния ток, обаче не с обичайното напрежение....
Зарядното също явно не е много умно, щом въобще я е хванало да зарежда...
Моят опит с две различни 'умни' зарядни показа, че хващат, че има проблем и въобще не искат да зареждат.. И повторния опит с 'тъпо' зарядно за малко не запали автомобила и акумулатора (тъпичкото зарядно си бе доста мощничко - малко, компактно, ама май вадеше до около 140-170А

P.S. окъсената клетка води до падане на 'нормалното' напрежение на дадената акумулаторна батерия с около 2.1-2.2Волта - колкото е напрежението на тази клетка, като при това токът през останалите може да остава в нормалните граници и батерията да може да се зарежда и разрежда с обичайния ток, обаче не с обичайното напрежение....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мдаа една окъсена клеткса имаш, както при мен... Тази я пращаш за олово и си взимаш нова 




- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Хвърлянето най-лесната работа. Мислех, че може би има още малко животец в батерията, но май си е за хвърляне отвсякъде. Последни снимки как се държи това чудо:
Преди старт При стартиране При движение На контакт @slowtraveler
Зарядното първо е хвана, че не става за зареждане, но аз не го разкачих, а си го оставих така закачено пък каквото стане. По някое време явно е решило, че може да пробва да зареди и го направи все пак до колкото може. Има там разни функции за поправка на батерии с импулси и бля, бля... В крайна сметка батерията е за боклука.
Новата е при мен и само трябва да е сложа. Цялата е запечатана и е необслужваема и няма опасност от теч или както говорихме по-горе при евентуална катастрофа да е опасна за хората в купето въпреки, че не е AGM.
Преди старт При стартиране При движение На контакт @slowtraveler
Зарядното първо е хвана, че не става за зареждане, но аз не го разкачих, а си го оставих така закачено пък каквото стане. По някое време явно е решило, че може да пробва да зареди и го направи все пак до колкото може. Има там разни функции за поправка на батерии с импулси и бля, бля... В крайна сметка батерията е за боклука.
Новата е при мен и само трябва да е сложа. Цялата е запечатана и е необслужваема и няма опасност от теч или както говорихме по-горе при евентуална катастрофа да е опасна за хората в купето въпреки, че не е AGM.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Щом има течност - винаги е опасна - корпусът може да се спука

А диаграмите - точно на умряла клетка прилича...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- valio
- Мнения: 22
- Регистриран на: 07 Яну 2018 14:06
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Auris TS HSD
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Колеги, малко да събудя темата, тъй като отскоро и аз съм с Хибрид (Аурис) и се образовам от настоящите теми.
Реално колко време сте си оставяли хибридните автомобили без "палене. Надявам се при нов автомобил 1-2 седмици да не е проблем, нали?
Аз шофирам почти всеки ден, но понякога се налага да отсъствам от страната за десетина дени и се надявам това да не е проблем за "паленето" на нова кола.
Какви са вашите впечатления като собственици? Прочетох и другата тема на колегата със RAV4 хибрид, но мисля че е по-подходящо да пиша в тази тема.
Реално колко време сте си оставяли хибридните автомобили без "палене. Надявам се при нов автомобил 1-2 седмици да не е проблем, нали?
Аз шофирам почти всеки ден, но понякога се налага да отсъствам от страната за десетина дени и се надявам това да не е проблем за "паленето" на нова кола.
Какви са вашите впечатления като собственици? Прочетох и другата тема на колегата със RAV4 хибрид, но мисля че е по-подходящо да пиша в тази тема.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
На времето един РХ вися почти година на паркинга... Накрая му бе паднало акумулаторчето - подадохме ток и си запали и зареди както си трябва...
Предполагам месец не би било проблем...
Предполагам месец не би било проблем...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Зависи от консумацията в "заспало" положение, всичко се свежда до тази консумация и капацитета на акумулатора... Теслите издържат около месец мисля, че следят кативно за ключ и други глезотии, които им свалят малкото акумулаторче сравнително бързо
Ако се изключат всички активни ключове и т.н. би трябвало да държи с месеци, но както каза Жоро едно подаване на ток с минимални ампери и напрежение около 12 волта решава проблемите мигновено 





- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
На джипката с комбинация от бутони мога да включа 'shipping mode', което орязва всякакви консумации - предназначен е за транспортирането от завода до 'реализацията'...
Но това ми отрязва ключовете, централното и т.н. и т.н... Да, консумацията се 'срива' до мизерни стойности...
Обаче Кашкая стои по месец без да се пали и пак няма проблем...
Но това ми отрязва ключовете, централното и т.н. и т.н... Да, консумацията се 'срива' до мизерни стойности...
Обаче Кашкая стои по месец без да се пали и пак няма проблем...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- valio
- Мнения: 22
- Регистриран на: 07 Яну 2018 14:06
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Auris TS HSD
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Да, точно това искам да споделите като мнения реално, колко може да се очаква да изкара без "палене" първите 1-2 години при нов 12V акумулатор. Мисля че консумацията трябва да е еднаква при всички коли, излизащи от ТМ.
Мисля да оставям колата няколко пъти годишно на паркинга на летището за по 7-8 дни, надявам се да не се вкарвам в някакви филми със даване на ток. Я кажете какво мислите при този сценарии

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Не вярвам да имаш какъвто и да е проблем.... Точно Кашкая се бе наложило да го оставя месец на софийското летище... Зимата.
Без никаква подготовка или нещо специално... Кацнах, врътнах ключа и си тръгнах без да има каквато и да е драма... С 5 годишен акумулатор.
За седмица-две - съвсем не вярвам да усетиш нещо..
Ако все пак много те притеснява - бих взел една от литиевите 12V стартерни... От малките (не ти трябва нещо голямо)... Може да си стои заредена в колата за всеки случай...
Досега съм имал два случая с паднали акумулатори след престой... И двата пъти - на 0V заради забравени консуматори...
Единият случай - недобре затворен багажник (лампата останала да свети) за месец и половина... Вторият път не разбрах от какво, но бе умряла клетка... Установих го след престой 6 месеца...
След още година (преди седмица) купих нов акумулатор, и дизелчето запали все едно току-що е било изгасено...
При хибридите нещата са още по-добре...
Въпреки всичко ако очакваш престой над 6 месеца, бих оставил батерията (голямата) максимално заредена... Ако тя падне, 'оживяването' не е толкова лесно като подаването на ток с 12V кабелче...
Без никаква подготовка или нещо специално... Кацнах, врътнах ключа и си тръгнах без да има каквато и да е драма... С 5 годишен акумулатор.
За седмица-две - съвсем не вярвам да усетиш нещо..
Ако все пак много те притеснява - бих взел една от литиевите 12V стартерни... От малките (не ти трябва нещо голямо)... Може да си стои заредена в колата за всеки случай...
Досега съм имал два случая с паднали акумулатори след престой... И двата пъти - на 0V заради забравени консуматори...
Единият случай - недобре затворен багажник (лампата останала да свети) за месец и половина... Вторият път не разбрах от какво, но бе умряла клетка... Установих го след престой 6 месеца...
След още година (преди седмица) купих нов акумулатор, и дизелчето запали все едно току-що е било изгасено...
При хибридите нещата са още по-добре...
Въпреки всичко ако очакваш престой над 6 месеца, бих оставил батерията (голямата) максимално заредена... Ако тя падне, 'оживяването' не е толкова лесно като подаването на ток с 12V кабелче...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Голямата батерия при престой не е свързана към нищо, а саморазряда ѝ е минимален. Малкия при липса на големи консуматори спокойно държи месеци, не седмици...



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта