Конкретно при Приус е липсата на място отпред, според Тойота. След последните оптимизации, където са намалили обема на кутията заедно с инвертора, вече се е освободило място и акумулатора е отпред.
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
- BOz
- Мнения: 4545
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от BOz » 02 Мар 2018 12:34

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от Not_active_user_1 » 02 Мар 2018 15:03
Дай тогава идея как да не се натъпчеш в багажника! Аз съм дал такава, като видиш, че батерията умира да го отвориш и подпреш с нещо, за да не се затвори. Според мен това е най-практичното, а според теб какво алтернативно решение намираш, за да не влизаш отзад през купето?BOz написа:
П.С. Прав си, има го дадено в книжката на колата как се отваря отвътре.

От една страна наистина е добре да ти е отвън акумулатора, за да елиминираш скъпите такива. От друга страна си мисля, че е лошо, защото е изложен на атмосферните условия и много по-бързо ще се скапе отколкото този в купето. Както и плюсовете, които е споменал slowtraveler за баланса на теглото. При хибридите този баланс може да се регулира със силовата батерия, която е обикновено отзад.
Не съм сигурен дали тока не минава първо през стартовата батерия и от там по веригата и заради това реших по-сигурното да направя. А иначе да за течноста от батерията си е опасно, но този е наврян на такова място, че за да успее по някакъв начин да засегне някой колата трябва да застане на предница с няколко градусов наклон към тавана, защото седалките ще поемат киселината, ако изобщо тя успее да се разлее от нишата в която е вкаран между задната гума и бронята с капак отгоре. А за сервизите просто нямам думи. Назначили са толкова некомпетентни хора, че просто няма накъде. Плашещо е...slowtraveler написа:
Not_active_user_1
- WoLF
- Мнения: 3470
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 706 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от WoLF » 02 Мар 2018 17:19




WoLF
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от Not_active_user_1 » 05 Мар 2018 18:04
Снимката след зареждането:
Престоя цяла нощ около 12 часа в колата свързана и сутринта показва 10,03 V. През нощта температурата не е падала под нула градуса.
Тръгнах по работа и след 14 км изминати зареди до 10,73 V
Заминала ли е наистина батерията и тези стойности нормални ли са?
Not_active_user_1
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от slowtraveler » 05 Мар 2018 18:24
Зарядното също явно не е много умно, щом въобще я е хванало да зарежда...
Моят опит с две различни 'умни' зарядни показа, че хващат, че има проблем и въобще не искат да зареждат.. И повторния опит с 'тъпо' зарядно за малко не запали автомобила и акумулатора (тъпичкото зарядно си бе доста мощничко - малко, компактно, ама май вадеше до около 140-170А

P.S. окъсената клетка води до падане на 'нормалното' напрежение на дадената акумулаторна батерия с около 2.1-2.2Волта - колкото е напрежението на тази клетка, като при това токът през останалите може да остава в нормалните граници и батерията да може да се зарежда и разрежда с обичайния ток, обаче не с обичайното напрежение....
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
WoLF
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от Not_active_user_1 » 06 Мар 2018 17:03
Преди старт
- predi start.jpg (50.56 KiB) Преглеждано 9784 пъти
- pri startirane.jpg (62.38 KiB) Преглеждано 9784 пъти
- pri dvijenie.jpg (92.78 KiB) Преглеждано 9784 пъти
- na kontakt.jpg (53.81 KiB) Преглеждано 9784 пъти
- na kontakt1.jpg (45.11 KiB) Преглеждано 9784 пъти
Зарядното първо е хвана, че не става за зареждане, но аз не го разкачих, а си го оставих така закачено пък каквото стане. По някое време явно е решило, че може да пробва да зареди и го направи все пак до колкото може. Има там разни функции за поправка на батерии с импулси и бля, бля... В крайна сметка батерията е за боклука.
Новата е при мен и само трябва да е сложа. Цялата е запечатана и е необслужваема и няма опасност от теч или както говорихме по-горе при евентуална катастрофа да е опасна за хората в купето въпреки, че не е AGM.
Not_active_user_1
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от slowtraveler » 06 Мар 2018 17:11
Щом има течност - винаги е опасна - корпусът може да се спука

А диаграмите - точно на умряла клетка прилича...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- valio
- Мнения: 22
- Регистриран на: 07 Яну 2018 14:06
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Auris TS HSD
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от valio » 11 Юни 2018 16:56
Реално колко време сте си оставяли хибридните автомобили без "палене. Надявам се при нов автомобил 1-2 седмици да не е проблем, нали?
Аз шофирам почти всеки ден, но понякога се налага да отсъствам от страната за десетина дени и се надявам това да не е проблем за "паленето" на нова кола.
Какви са вашите впечатления като собственици? Прочетох и другата тема на колегата със RAV4 хибрид, но мисля че е по-подходящо да пиша в тази тема.
valio
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от slowtraveler » 11 Юни 2018 17:37
Предполагам месец не би било проблем...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- WoLF
- Мнения: 3470
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 706 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от WoLF » 11 Юни 2018 18:20





WoLF
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от slowtraveler » 11 Юни 2018 18:30
Но това ми отрязва ключовете, централното и т.н. и т.н... Да, консумацията се 'срива' до мизерни стойности...
Обаче Кашкая стои по месец без да се пали и пак няма проблем...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- valio
- Мнения: 22
- Регистриран на: 07 Яну 2018 14:06
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Auris TS HSD
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от valio » 12 Юни 2018 16:50
Да, точно това искам да споделите като мнения реално, колко може да се очаква да изкара без "палене" първите 1-2 години при нов 12V акумулатор. Мисля че консумацията трябва да е еднаква при всички коли, излизащи от ТМ.
Мисля да оставям колата няколко пъти годишно на паркинга на летището за по 7-8 дни, надявам се да не се вкарвам в някакви филми със даване на ток. Я кажете какво мислите при този сценарии

valio
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от slowtraveler » 12 Юни 2018 16:54
Без никаква подготовка или нещо специално... Кацнах, врътнах ключа и си тръгнах без да има каквато и да е драма... С 5 годишен акумулатор.
За седмица-две - съвсем не вярвам да усетиш нещо..
Ако все пак много те притеснява - бих взел една от литиевите 12V стартерни... От малките (не ти трябва нещо голямо)... Може да си стои заредена в колата за всеки случай...
Досега съм имал два случая с паднали акумулатори след престой... И двата пъти - на 0V заради забравени консуматори...
Единият случай - недобре затворен багажник (лампата останала да свети) за месец и половина... Вторият път не разбрах от какво, но бе умряла клетка... Установих го след престой 6 месеца...
След още година (преди седмица) купих нов акумулатор, и дизелчето запали все едно току-що е било изгасено...
При хибридите нещата са още по-добре...
Въпреки всичко ако очакваш престой над 6 месеца, бих оставил батерията (голямата) максимално заредена... Ако тя падне, 'оживяването' не е толкова лесно като подаването на ток с 12V кабелче...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- WoLF
- Мнения: 3470
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 706 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Мнение от WoLF » 12 Юни 2018 21:30



WoLF
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост