Оптимална скросот-Оптимален разход на гориво?
Да, абсолютно си прав, просто изключих ролята на диференциала за да се опрости задачката. Колегата и без това явно още не схваща разликата между директна, понижаваща и повишаваща предавка. В същност понижаването и повишаването се измерва като разлики във въртенето на входящия и изходящия вал на ск. кутия. Доколкото си спомням, диференциалите колите за обща употреба /не спортни, не за оффроуд и т.н./ имат предавателни числа между 2,5 и 3,0Xeku написа:Разсъжденията са ти правилни, но не съвсем точни. Няма как коляновият вал и колелата да се въртят с еднаква скорост, какво остава колелата да са по-бързи?!При най-елементарни изчисления, ако гумата изминава 1.5 метра за един оборот при 5000 оборота в минута на коляновия вал, изминатото разстояние ще е 7.5 км, а за час - 450 км
. Диференциалите понижават въртенето на коляновия вал над 3-4 пъти преди да го предадат на колелата.
За най икономично знам че като си на най високата предавка стрелката на километража трябва да ти е вертикална . Ако обаче си на по ниска предавка (3) гледай стрелката на оборотомера трябва да ти е вертикална или на която и да си предавка която от двета стрелки (на оборотомера и на километража ) ти стигне първа вертикално положение там е най икономично
Toyota Avensis 2.0 D4, 147ps, 1AZ-FSE, 2006
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
tntony написа:За най икономично знам че като си на най високата предавка стрелката на километража трябва да ти е вертикална . Ако обаче си на по ниска предавка (3) гледай стрелката на оборотомера трябва да ти е вертикална или на която и да си предавка която от двета стрелки (на оборотомера и на километража ) ти стигне първа вертикално положение там е най икономично
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
А на тия коли дето нямат оборотомер им се гледат чистачките, те тряаа да са вертикалниugabuga написа:tntony написа:За най икономично знам че като си на най високата предавка стрелката на километража трябва да ти е вертикална . Ако обаче си на по ниска предавка (3) гледай стрелката на оборотомера трябва да ти е вертикална или на която и да си предавка която от двета стрелки (на оборотомера и на километража ) ти стигне първа вертикално положение там е най икономично
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Колегата tntony действа по старата школа която може и да е била вярна за москвичи лади и др. стари автомобили без оборотомер при които модела се е предлагал само с един двигател.И аз съм го чувал.
На днешните коли се слагат на едно купе например 5 вида двигатели и скоростни кутии с различно предавателно число.
Но това за средата на оборотомера в моя случай на 4000об/м. трябва да карам в града на 2 с около 50 км/ч. и на 5 извън града с около 150 км/ч.
Каква икономия ще падне особенно градско.
С колко е най-икономична тази?
На днешните коли се слагат на едно купе например 5 вида двигатели и скоростни кутии с различно предавателно число.
Но това за средата на оборотомера в моя случай на 4000об/м. трябва да карам в града на 2 с около 50 км/ч. и на 5 извън града с около 150 км/ч.
Каква икономия ще падне особенно градско.
С колко е най-икономична тази?
- Прикачени файлове
-
- toyota.13_499.jpg (43.25 KiB) Преглеждано 3305 пъти
Авенсис 3S-FE
- alex_varna
- Мнения: 295
- Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
Оня ден ходих до Арбанаси и останах възхитен от разхода на гориво biggrin.gif Освен Варна - Арбанаси и обратно ходих до В.Търново и обикалйх доста из улиците, из Арбанаси също обикалях.. Скоростта, с която карах по Варна-Арбанаси-Варна беше от 80 до 160 км/ч (средно около 130). Нафтата, която заредих преди да тръгна е OMV PREMIUM DIESEL. Кто се прибрах във Варна отидох на бензиностанцията и напълних резервоара до горе....и останах приятно изненадан от резултата... точно 29 литра нафта за 493км ili 5.88l/100km . Почти през цялото време работеше и климатика.
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 3 госта