Оптимална скросот-Оптимален разход на гориво?

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 18 Апр 2007 14:42

"5-та 6-та ли имаш предвид? това не е директна скорост, това са повишаващи предавки при 99 % от автомобилите"

Като се хващаш за всяка дума кое им е "повишаващото" на 5 или 6 скорост?
Авенсис 3S-FE

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 18 Апр 2007 15:29

ceko26 написа:"5-та 6-та ли имаш предвид? това не е директна скорост, това са повишаващи предавки при 99 % от автомобилите"

Като се хващаш за всяка дума кое им е "повишаващото" на 5 или 6 скорост?
Oборотите на изхода са по-високи от тези на входа.

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 18 Апр 2007 15:32

Xeku написа:Разсъжденията са ти правилни, но не съвсем точни. Няма как коляновият вал и колелата да се въртят с еднаква скорост, какво остава колелата да са по-бързи?! wacko.gif При най-елементарни изчисления, ако гумата изминава 1.5 метра за един оборот при 5000 оборота в минута на коляновия вал, изминатото разстояние ще е 7.5 км, а за час - 450 км ohmy.gif . Диференциалите понижават въртенето на коляновия вал над 3-4 пъти преди да го предадат на колелата.
Да, абсолютно си прав, просто изключих ролята на диференциала за да се опрости задачката. Колегата и без това явно още не схваща разликата между директна, понижаваща и повишаваща предавка. В същност понижаването и повишаването се измерва като разлики във въртенето на входящия и изходящия вал на ск. кутия. Доколкото си спомням, диференциалите колите за обща употреба /не спортни, не за оффроуд и т.н./ имат предавателни числа между 2,5 и 3,0

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 18 Апр 2007 15:57

Доколкото си спомням, диференциалите колите за обща употреба /не спортни, не за оффроуд и т.н./ имат предавателни числа между 2,5 и 3,0
3.6-4.3

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 18 Апр 2007 17:36

Наясно съм с понижаващи , повишаващи , директни и субдиректни, но 5 или 6 скорост са понижаващи защото понижават оборотите на двигателя.Повишаващи са на джипове ,тирове и др. късите скорости за пълен товар или преминаване на препятствие.
Авенсис 3S-FE

Аватар
tntony
Мнения: 229
Регистриран на: 30 Яну 2006 23:57
Местоположение: София

Мнение от tntony » 18 Апр 2007 22:29

За най икономично знам че като си на най високата предавка стрелката на километража трябва да ти е вертикална . Ако обаче си на по ниска предавка (3) гледай стрелката на оборотомера трябва да ти е вертикална или на която и да си предавка която от двета стрелки (на оборотомера и на километража ) ти стигне първа вертикално положение там е най икономично
Toyota Avensis 2.0 D4, 147ps, 1AZ-FSE, 2006

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 19 Апр 2007 02:23

tntony написа:За най икономично знам че като си на най високата предавка стрелката на километража трябва да ти е вертикална . Ако обаче си на по ниска предавка (3) гледай стрелката на оборотомера трябва да ти е вертикална или на която и да си предавка която от двета стрелки (на оборотомера и на километража ) ти стигне първа вертикално положение там е най икономично

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 19 Апр 2007 09:40

ceko26 написа:Наясно съм с понижаващи , повишаващи , директни и субдиректни, но 5 или 6 скорост са понижаващи защото понижават оборотите на двигателя.Повишаващи са на джипове ,тирове и др. късите скорости за пълен товар или преминаване на препятствие.
Ясно, ти всичко знаеш :thumbsup: остани си със здраве happy.gif

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 19 Апр 2007 09:42

jamie написа:
Доколкото си спомням, диференциалите колите за обща употреба /не спортни, не за оффроуд и т.н./ имат предавателни числа между 2,5 и 3,0
3.6-4.3
Не споря, допускам, че си прав!

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 19 Апр 2007 09:43

ugabuga написа:
tntony написа:За най икономично знам че като си на най високата предавка стрелката на километража трябва да ти е вертикална . Ако обаче си на по ниска предавка (3) гледай стрелката на оборотомера трябва да ти е вертикална или на която и да си предавка която от двета стрелки (на оборотомера и на километража ) ти стигне първа вертикално положение там е най икономично

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
А на тия коли дето нямат оборотомер им се гледат чистачките, те тряаа да са вертикални wink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 19 Апр 2007 11:04

Колегата tntony действа по старата школа която може и да е била вярна за москвичи лади и др. стари автомобили без оборотомер при които модела се е предлагал само с един двигател.И аз съм го чувал.
На днешните коли се слагат на едно купе например 5 вида двигатели и скоростни кутии с различно предавателно число.
Но това за средата на оборотомера в моя случай на 4000об/м. трябва да карам в града на 2 с около 50 км/ч. и на 5 извън града с около 150 км/ч.
Каква икономия ще падне особенно градско.



С колко е най-икономична тази?
Прикачени файлове
toyota.13_499.jpg
toyota.13_499.jpg (43.25 KiB) Преглеждано 3313 пъти
Авенсис 3S-FE

Аватар
alex_varna
Мнения: 295
Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път

Мнение от alex_varna » 15 Май 2007 18:46

Оня ден ходих до Арбанаси и останах възхитен от разхода на гориво biggrin.gif Освен Варна - Арбанаси и обратно ходих до В.Търново и обикалйх доста из улиците, из Арбанаси също обикалях.. Скоростта, с която карах по Варна-Арбанаси-Варна беше от 80 до 160 км/ч (средно около 130). Нафтата, която заредих преди да тръгна е OMV PREMIUM DIESEL. Кто се прибрах във Варна отидох на бензиностанцията и напълних резервоара до горе....и останах приятно изненадан от резултата... точно 29 литра нафта за 493км ili 5.88l/100km . Почти през цялото време работеше и климатика.
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI

Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта