Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Not_active_user_1 » 06 Мар 2018 17:54
Тясната шофьорска седалка ме отказа от този модел. Подпира в раменете! Дори тест драйв отказах само, като седнах вътре. Просто няма смисъл каквито и преимущества да има, а те не са никак малко и точно заради изброените от теб плюсове го желаех. Качих се на C-HR и седалката на шофюора е много по удобна от на РАВ4, което ме учуди. Само дето C-HR е доста по-малък и не ми върши работа.
Not_active_user_1
WoLF
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 07 Мар 2018 19:57
Силно казано, за точките 1 и 2.slowtraveler написа: По т1., 2., 4, 7, 8, 9, 10 - това може да се каже за доста обикновени автомобили![]()


За т. 4 – да, много по-добре да е изключи ДВГ, от колкото да зарежда батерията на място – но по-добре да зарежда и батерията от колкото чисто празния ход - при подгряване на ДВГ до работна температура, при “осигуряването” на топлина зимата или когато автомобил със старт-стоп система работи на място за да осигури енергия за климатика лятото. За т. 7 – все пак, при автомобила със старт-стоп по се “усеща” както стартирането, така и превключването (освен, ако не е с вариатор).
На мен много ми допада хибридния рав, но ми идва твърде скъп. За „офроуд възможностите” му ми е интересно да науча. Мен ме устройва дори само това, че е висок и няма да бъда ограничен толкова, при всяко излизане от „асфалта”, колкото от ауриса.
Какво се знае за този лексус? Може ли повече информация за него. Действително ли има обособена (допълнителна) скоростна кутия или се превключва между няколко планетарни редуктора с различно съотношение, за да адаптират хибридната система за различни скорости на движение. (пс май е отделна скоростна кутия, то си имало картинка, но е показано само "ецвтето")slowtraveler написа:На новия Лексъс вече гледам са му навряли освен 'хибридната е-CVT', но и обикновена кутия... Да, малка - 4 скоростна, ама все е нещо - явно искат да избегнат недостатъците на e-CVT...
Някой знае ли нещо повече за новия хибриден аурис с двулитровия ДВГ? Най-вече ми е любопитно това превключване с "пера" – какво именно ще превключва.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 374 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 07 Мар 2018 21:13
Не съм го разглобявал и не съм се интересувал как точно са навързани нещата, но пишеше, че има 4 скоростен автоматик, куплиран към еCVT-то... Което ме навежда на мисълта, че са се опитали да избегнат недостатъците с 'виещия' двигател при различни режими..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 07 Мар 2018 22:03
Това би ме интересувало, ако можех да си го позволя, но не мога

Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 374 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 07 Мар 2018 22:33

Относно предавките - предполагам ги реди на едната, след което превключва и втората (нормалната АСК) и след това пак всичко се повтаря... И предполагам еСВТ просто симулира превключване на предавките...
Виещият двигател не може да се избегне с мощна батерия - поиска ли се мощност - мощността е в пряка зависимост от оборотите на ДВГ...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- ivied
- Мнения: 313
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от ivied » 08 Мар 2018 18:53
ivied написа: Защо ме кефи хибрида – RAV 4 h, 2.5, 4x4 197 к.с.?
1. Акумулиране на енергията при забавяне, спиране, спускане.
2. Вече се кефя на задръстванията и тръгни/спри – изключва се двигателя при спиране, което прави и автомобил със „старт-стоп” система, но хибрида има възможност да се предвижва на батерия премествайки се в задръстване или до следващия светофар.
3. За разлика от други хибриди – предостатъчно мощност, изключителен мотор
4. Няма празен ход – или се изключва или зарежда батерията
5. Вариаторната скоростна кутия – дава възможност ДВГ да се експлоатира в относително неширок диапазон от режими без резки и значими изменения в оборотите –за разлика от обикновените скоростни кутии и автоматичните. Което (естествено) намалява/увеличава разхода.
6. Мотора му дава независимост от ел. зареждането
7. Перфектни настройки – почти не усещаш кога, какво прави и всичко функионира безупречно
8. Екологично и финансово практичен
9. Предостатъчно екстри
10. Надеждноста и гаранцията
Щом казваш...slowtraveler написа:По т1., 2., 4, 7, 8, 9, 10 - това може да се каже за доста обикновени автомобили![]()

И така дърпа на светофар, че доста спортни автомобили ми гледат стоповете до следващия


P.S. А и въобще не вие... По-безшумен е от повечето "обикновенни" автомобили, а с дизелите пък въобще не може да се сравнява.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
ivied
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 08 Мар 2018 19:49
Защо. Ако батерията и съответно ел двигателя са в състояние да осигурят ускорението ("близо" до границата на сцеплението) самостоятелно, поне при ниска скорост - ДВГ няма да се форсира, според мен.slowtraveler написа: Виещият двигател не може да се избегне с мощна батерия - поиска ли се мощност - мощността е в пряка зависимост от оборотите на ДВГ...
Hursa
- peterhr
- Мнения: 637
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от peterhr » 08 Мар 2018 20:53

Искам да ходя до работата и/или да се връщам само на ток, пък или в работата или вкъщи да си зареждам от контакт.
Малко полезна информация ако може - как се държи хибрида когато се чака на светофар? Примерно при автоматика, трябва да се държи спирачката. При хибрида като се отпусне спирачката какво се случва? Има ли настройка да се включва ръчната или нещо подобно, за да седи колата на място?
peterhr
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 08 Мар 2018 21:14

(плъгин хибрида приус е с пробег на батерия около 25 км, някой други марки хибриди имат ел пробег в пъти повече)
Hursa
- peterhr
- Мнения: 637
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от peterhr » 08 Мар 2018 21:23
ПП: А и по принцип конете не са точно това, което се усеща. Това дали кола е със 100 коня повече или по-малко не означава дали усещането за ускорение или за адреналин ще е в полза на повечето коне.
peterhr
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 08 Мар 2018 21:57
Hursa
- biro
- Мнения: 2799
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от biro » 08 Мар 2018 22:03
Трябва да се държи спирачката иначе тръгва бавно напред ако е в режим D. За другите хибриди не знам, но c-hr има бутон brake hold до лоста за скоростите, който ако се актквира, след спиране и задържане на педала на спирачката за около 1 секунда и отпускането му след това спирачката "остава натисната", стоповете светят. При подаване на газ спирачките се отпускат, при последващо спиране и задържане на педала на спирачката и след това отпускане ефекта се повтаря. При повторно натискане на brake hold или при изключване на колата и последващо включване, BH (brake hold) се деактивира. На дисплея пред волана светва индикация за активирана функция BH и отделно индикация, че може да се отпусне педала на спирачката без да тръгне колата. Ако колата стои на място в продължение на 2 минути при отпуснат педал на спирачката и активирана BH се чува звуков сигнал и излиза съобщение - за да продължите да използвате BH натиснете за кратко спирачката. Ако водача не натисне спирачката да потвърди, се задейства паркинг спирачка (ръчна), накладките отпускат и стоповете угасват. При леко подаване на газ ръчната се освобождава и колата потегля.
Рядко ползвам BH, основно на светофари с колона коли преди мен и невъзможност да се мине на един цикъл на светофара. Не е удобно за шофиране в задръстване или бавен трафик поради необходимост от подаване на газ за да се премести колата.
biro
- slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 374 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 08 Мар 2018 22:37
Абсурд е да пробуксува на ел-двигател на сухо - просто няма такава мощност батерията (то и двигателчето е хилаво) - затова и вие ДВГ като ги понастъпиш (дори и ел-двигателя да е 100+к.с., то голяма част от енергията за него идва от генератора, задвижен от ДВГ)

Дори и LS500h се чува отчетливо 'воя', но айде там усещането наистина е като при по-обикновена кутия и го няма 'лигавото' променливо виене на CVT...
А за икономията и спортния РАВ-4


За офроуд възможностите на РАВ-ката - за съжаление РАВ-ката бе удобен автомобил когато бе прост, що годе евтин (поне съпоставим) и не ти бе жал да го вкараш в драките...
В момента в който решиха да качват класа започна да губи преимуществата си.. Като хибрид пък нещо съвсем ми се губи като стратегия - коментирахме безумното действие на хибридната система при условия с ниско сцепление.....
Но щом му харесва на колегата - навярно все пак са налучкали пулса на клиентите (или поне един от тях

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 11 Мар 2018 15:21

Вдига оборотите двг на много ниска скорост най-вече да осигури недостигащата мощност за ел двигателя, директно предавания момент е колкото от не мощен бензинов двигател на 6та скорост. Ако тази мощност може да се осигури от батерията рядко би било необходимо да се форсира двг (според мен) , процентната добавка от него при тази скорост не е голяма. А и ставаше дума за споменатия явно спортен лексус. Споменават карбон, алуминий за каросерията, явно цената му не е малка и цената на батерията може да е по голяма както и ел двигателя може би е възможно да е доста мощен. И тогава при относително доста значими ускорения двг може да не вдига над икономичните си обороти, поне при ниска и средна скорост.
Hursa
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта