Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
[quote="ivied"][/quote]
Тясната шофьорска седалка ме отказа от този модел. Подпира в раменете! Дори тест драйв отказах само, като седнах вътре. Просто няма смисъл каквито и преимущества да има, а те не са никак малко и точно заради изброените от теб плюсове го желаех. Качих се на C-HR и седалката на шофюора е много по удобна от на РАВ4, което ме учуди. Само дето C-HR е доста по-малък и не ми върши работа.
Тясната шофьорска седалка ме отказа от този модел. Подпира в раменете! Дори тест драйв отказах само, като седнах вътре. Просто няма смисъл каквито и преимущества да има, а те не са никак малко и точно заради изброените от теб плюсове го желаех. Качих се на C-HR и седалката на шофюора е много по удобна от на РАВ4, което ме учуди. Само дето C-HR е доста по-малък и не ми върши работа.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Лексуса, колкото и да е голям като SUV пак ми теснее някак си в рамената...



-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Силно казано, за точките 1 и 2.slowtraveler написа: По т1., 2., 4, 7, 8, 9, 10 - това може да се каже за доста обикновени автомобили![]()


За т. 4 – да, много по-добре да е изключи ДВГ, от колкото да зарежда батерията на място – но по-добре да зарежда и батерията от колкото чисто празния ход - при подгряване на ДВГ до работна температура, при “осигуряването” на топлина зимата или когато автомобил със старт-стоп система работи на място за да осигури енергия за климатика лятото. За т. 7 – все пак, при автомобила със старт-стоп по се “усеща” както стартирането, така и превключването (освен, ако не е с вариатор).
На мен много ми допада хибридния рав, но ми идва твърде скъп. За „офроуд възможностите” му ми е интересно да науча. Мен ме устройва дори само това, че е висок и няма да бъда ограничен толкова, при всяко излизане от „асфалта”, колкото от ауриса.
Какво се знае за този лексус? Може ли повече информация за него. Действително ли има обособена (допълнителна) скоростна кутия или се превключва между няколко планетарни редуктора с различно съотношение, за да адаптират хибридната система за различни скорости на движение. (пс май е отделна скоростна кутия, то си имало картинка, но е показано само "ецвтето")slowtraveler написа:На новия Лексъс вече гледам са му навряли освен 'хибридната е-CVT', но и обикновена кутия... Да, малка - 4 скоростна, ама все е нещо - явно искат да избегнат недостатъците на e-CVT...
Някой знае ли нещо повече за новия хибриден аурис с двулитровия ДВГ? Най-вече ми е любопитно това превключване с "пера" – какво именно ще превключва.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ами за този лексъс - вози много добре, обезшумен е много, много комфортен, 4х4, и превключванията на предавките се усещат като на обикновен многоскоростен автоматик...
Не съм го разглобявал и не съм се интересувал как точно са навързани нещата, но пишеше, че има 4 скоростен автоматик, куплиран към еCVT-то... Което ме навежда на мисълта, че са се опитали да избегнат недостатъците с 'виещия' двигател при различни режими..
Не съм го разглобявал и не съм се интересувал как точно са навързани нещата, но пишеше, че има 4 скоростен автоматик, куплиран към еCVT-то... Което ме навежда на мисълта, че са се опитали да избегнат недостатъците с 'виещия' двигател при различни режими..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Това би ме интересувало, ако можех да си го позволя, но не мога

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Хаха, днес бях спрял плътно до него, ама приятеля май не се притесни много въпреки, че му е сложил кранци 
Относно предавките - предполагам ги реди на едната, след което превключва и втората (нормалната АСК) и след това пак всичко се повтаря... И предполагам еСВТ просто симулира превключване на предавките...
Виещият двигател не може да се избегне с мощна батерия - поиска ли се мощност - мощността е в пряка зависимост от оборотите на ДВГ...

Относно предавките - предполагам ги реди на едната, след което превключва и втората (нормалната АСК) и след това пак всичко се повтаря... И предполагам еСВТ просто симулира превключване на предавките...
Виещият двигател не може да се избегне с мощна батерия - поиска ли се мощност - мощността е в пряка зависимост от оборотите на ДВГ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ivied
- Мнения: 313
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
ivied написа: Защо ме кефи хибрида – RAV 4 h, 2.5, 4x4 197 к.с.?
1. Акумулиране на енергията при забавяне, спиране, спускане.
2. Вече се кефя на задръстванията и тръгни/спри – изключва се двигателя при спиране, което прави и автомобил със „старт-стоп” система, но хибрида има възможност да се предвижва на батерия премествайки се в задръстване или до следващия светофар.
3. За разлика от други хибриди – предостатъчно мощност, изключителен мотор
4. Няма празен ход – или се изключва или зарежда батерията
5. Вариаторната скоростна кутия – дава възможност ДВГ да се експлоатира в относително неширок диапазон от режими без резки и значими изменения в оборотите –за разлика от обикновените скоростни кутии и автоматичните. Което (естествено) намалява/увеличава разхода.
6. Мотора му дава независимост от ел. зареждането
7. Перфектни настройки – почти не усещаш кога, какво прави и всичко функионира безупречно
8. Екологично и финансово практичен
9. Предостатъчно екстри
10. Надеждноста и гаранцията
Щом казваш...slowtraveler написа:По т1., 2., 4, 7, 8, 9, 10 - това може да се каже за доста обикновени автомобили![]()

И така дърпа на светофар, че доста спортни автомобили ми гледат стоповете до следващия


P.S. А и въобще не вие... По-безшумен е от повечето "обикновенни" автомобили, а с дизелите пък въобще не може да се сравнява.
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Защо. Ако батерията и съответно ел двигателя са в състояние да осигурят ускорението ("близо" до границата на сцеплението) самостоятелно, поне при ниска скорост - ДВГ няма да се форсира, според мен.slowtraveler написа: Виещият двигател не може да се избегне с мощна батерия - поиска ли се мощност - мощността е в пряка зависимост от оборотите на ДВГ...
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Близо до границата на сцеплението е за нещо мощно. А посочените хибриди са с цел икономия, не спорт
Може би за съжаление. Аз нещо не разбирам тази технология, може би съм стар, със стари разбирания, но докато на направят достатъчно голяма батерия за поне 20-30км каране само на ток, няма да си купя нищо електрическо.
Искам да ходя до работата и/или да се връщам само на ток, пък или в работата или вкъщи да си зареждам от контакт.
Малко полезна информация ако може - как се държи хибрида когато се чака на светофар? Примерно при автоматика, трябва да се държи спирачката. При хибрида като се отпусне спирачката какво се случва? Има ли настройка да се включва ръчната или нещо подобно, за да седи колата на място?

Искам да ходя до работата и/или да се връщам само на ток, пък или в работата или вкъщи да си зареждам от контакт.
Малко полезна информация ако може - как се държи хибрида когато се чака на светофар? Примерно при автоматика, трябва да се държи спирачката. При хибрида като се отпусне спирачката какво се случва? Има ли настройка да се включва ръчната или нещо подобно, за да седи колата на място?
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Това въобще за хибридите ли или за коментирания последно лексус хибрид? Мощността му е 355 кс, едва ли е само за икономия 
(плъгин хибрида приус е с пробег на батерия около 25 км, някой други марки хибриди имат ел пробег в пъти повече)

(плъгин хибрида приус е с пробег на батерия около 25 км, някой други марки хибриди имат ел пробег в пъти повече)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
От скоро чета темата, но в клиповете постнати по-нагоре руснаците бяха тествали на сняг. То там нямаше сила да пробуксува... на сняг... та каква сила ще има да ускори на светофар??? Не знам обаче дали цитираните 355коня са точно онзи от клипа.
ПП: А и по принцип конете не са точно това, което се усеща. Това дали кола е със 100 коня повече или по-малко не означава дали усещането за ускорение или за адреналин ще е в полза на повечето коне.
ПП: А и по принцип конете не са точно това, което се усеща. Това дали кола е със 100 коня повече или по-малко не означава дали усещането за ускорение или за адреналин ще е в полза на повечето коне.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Това, че не пробуксува не е поради липса на мощност (но пак си е недостатък, поне на сняг, при по новите модели е коригирано до голяма степен). Но ако имате предвид въобще хибридите имайте предвид, че формула едно от доста години са хибриди, а те поне са си за спорт.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Трябва да се държи спирачката иначе тръгва бавно напред ако е в режим D. За другите хибриди не знам, но c-hr има бутон brake hold до лоста за скоростите, който ако се актквира, след спиране и задържане на педала на спирачката за около 1 секунда и отпускането му след това спирачката "остава натисната", стоповете светят. При подаване на газ спирачките се отпускат, при последващо спиране и задържане на педала на спирачката и след това отпускане ефекта се повтаря. При повторно натискане на brake hold или при изключване на колата и последващо включване, BH (brake hold) се деактивира. На дисплея пред волана светва индикация за активирана функция BH и отделно индикация, че може да се отпусне педала на спирачката без да тръгне колата. Ако колата стои на място в продължение на 2 минути при отпуснат педал на спирачката и активирана BH се чува звуков сигнал и излиза съобщение - за да продължите да използвате BH натиснете за кратко спирачката. Ако водача не натисне спирачката да потвърди, се задейства паркинг спирачка (ръчна), накладките отпускат и стоповете угасват. При леко подаване на газ ръчната се освобождава и колата потегля.
Рядко ползвам BH, основно на светофари с колона коли преди мен и невъзможност да се мине на един цикъл на светофара. Не е удобно за шофиране в задръстване или бавен трафик поради необходимост от подаване на газ за да се премести колата.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Абсурд е да пробуксува на ел-двигател на сухо - просто няма такава мощност батерията (то и двигателчето е хилаво) - затова и вие ДВГ като ги понастъпиш (дори и ел-двигателя да е 100+к.с., то голяма част от енергията за него идва от генератора, задвижен от ДВГ)

Дори и LS500h се чува отчетливо 'воя', но айде там усещането наистина е като при по-обикновена кутия и го няма 'лигавото' променливо виене на CVT...
А за икономията и спортния РАВ-4


За офроуд възможностите на РАВ-ката - за съжаление РАВ-ката бе удобен автомобил когато бе прост, що годе евтин (поне съпоставим) и не ти бе жал да го вкараш в драките...
В момента в който решиха да качват класа започна да губи преимуществата си.. Като хибрид пък нещо съвсем ми се губи като стратегия - коментирахме безумното действие на хибридната система при условия с ниско сцепление.....
Но щом му харесва на колегата - навярно все пак са налучкали пулса на клиентите (или поне един от тях

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Не знам за кое двигателче става дума, но при сегашния аурис той е над 80 кс, при новия приус е над 70, при ярис над 60, при рав не ги помня но поне предния маршов беше по мощен. За превъртане на гуми при много ниска скорост не е необходима голяма мощност. Както ставаше дума, важен е момента предаван към колелата, той при тези хибриди (освен може би при двигателните задни колела, а може би и предни на рав хибрида) не е много голям. Но пак е повече от достатъчен за да "върти гуми" дори на сухо и при ауриса го прави. (не че това е някакъв показател
)
Вдига оборотите двг на много ниска скорост най-вече да осигури недостигащата мощност за ел двигателя, директно предавания момент е колкото от не мощен бензинов двигател на 6та скорост. Ако тази мощност може да се осигури от батерията рядко би било необходимо да се форсира двг (според мен) , процентната добавка от него при тази скорост не е голяма. А и ставаше дума за споменатия явно спортен лексус. Споменават карбон, алуминий за каросерията, явно цената му не е малка и цената на батерията може да е по голяма както и ел двигателя може би е възможно да е доста мощен. И тогава при относително доста значими ускорения двг може да не вдига над икономичните си обороти, поне при ниска и средна скорост.

Вдига оборотите двг на много ниска скорост най-вече да осигури недостигащата мощност за ел двигателя, директно предавания момент е колкото от не мощен бензинов двигател на 6та скорост. Ако тази мощност може да се осигури от батерията рядко би било необходимо да се форсира двг (според мен) , процентната добавка от него при тази скорост не е голяма. А и ставаше дума за споменатия явно спортен лексус. Споменават карбон, алуминий за каросерията, явно цената му не е малка и цената на батерията може да е по голяма както и ел двигателя може би е възможно да е доста мощен. И тогава при относително доста значими ускорения двг може да не вдига над икономичните си обороти, поне при ниска и средна скорост.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Mitkoiphone и 2 госта