Горивен филтър
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Горивен филтър
В студовете заредих калпава нафта и се почна едно придърпване, загуба на мощност и т.н. Понеже пътувах към 1200 км в студа, дори дозареждане на скъпа нафта и добавки не помогна. Реално има 2 вероятности: вода или парафин. При над -4 градуса пали и криво-ляво върви, ако е по-студено гасне и придърпва. Времето се стопли и все едно нищо не е било.
Означава ли това, че проблема е бил парафин?
Филтъра е на 2-3 месеца, но сигурно е за смяна, или да си карам така?
Означава ли това, че проблема е бил парафин?
Филтъра е на 2-3 месеца, но сигурно е за смяна, или да си карам така?
Горивен филтър
оня ден ми замръзна и на мен (т27 D-cat) ... бях за обслужване и директно към Запад за масла и филтри. Литна като полудяла, явно е било гняс в стария филтър. Но сега пък върти няколко оборота и тогава пали, а още имам от предишната нафта , с която замръзна 

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Горивен филтър
Причините за трудно палене при студено може да са много... От кофти гориво, през свещи (и т.н.) до понижена компресия/общо износване на двигателя...
Но проблеми в работата и то при продължително шофиране - там вече трябва да се търси проблема навярно другаде...
Познати от друг форум, където ескплоатират дизели при доста по-екстремални температури от нашите, често се оплакват например не от горивата, а от филтрите...
Хората работещи в сервизи на официалния представител на марката там активно и многократно препоръчваха да се ползват само оригинални въздушни и горивни филтри. В противен случай не само колегите имат проблеми с мощността, но и се генерират грешки, колите влизат в авариен режим и т.н... И не ставаше въпрос за търговски интерес - напротив - специалистите посочваха кой е оригиналния производител на бранда - да си го купиш по-евтино, но да бъде правилния филтър... При мокро-снежни условия имаха проблеми и с овлажняване на въздушния филтър и от там - загуба на мощност, и светванена MIL...
На твое място все пак първо бих сменил горивния филтър (и бих погледнал въздушния)...
Джим, предполагам водата отдавна би я усетил - би трябвало да имаш индикация... Пък и можеш винаги да отвиеш пробката и да видиш какво ще изтече...
Но проблеми в работата и то при продължително шофиране - там вече трябва да се търси проблема навярно другаде...
Познати от друг форум, където ескплоатират дизели при доста по-екстремални температури от нашите, често се оплакват например не от горивата, а от филтрите...
Хората работещи в сервизи на официалния представител на марката там активно и многократно препоръчваха да се ползват само оригинални въздушни и горивни филтри. В противен случай не само колегите имат проблеми с мощността, но и се генерират грешки, колите влизат в авариен режим и т.н... И не ставаше въпрос за търговски интерес - напротив - специалистите посочваха кой е оригиналния производител на бранда - да си го купиш по-евтино, но да бъде правилния филтър... При мокро-снежни условия имаха проблеми и с овлажняване на въздушния филтър и от там - загуба на мощност, и светванена MIL...
На твое място все пак първо бих сменил горивния филтър (и бих погледнал въздушния)...
Джим, предполагам водата отдавна би я усетил - би трябвало да имаш индикация... Пък и можеш винаги да отвиеш пробката и да видиш какво ще изтече...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Горивен филтър
Проблема е, че не знам дали изобщо имам такава пробка на филтъра. При 2АД мотора е на такова шибано място, че няма как да се стигне дотам. За да се смени, трябва да се отмонтира една пластмаса отгоре и целия филтър да се изкара, абе ужасна работа. Знам принципно, че уж имало подгряване, отдолу влизат едни кабели. Но пробка нямам представа. Индикация за вода никога не съм виждал, дали има също не знам. Иначе съм с Knecht, което е читава марка, сега взех Mahle, тук наблизо е завода и е ок. Не знам дали оригиналния е друг, но не мисля, че това е проблема.
А че е за смяна е ясно, само чакам да изгоря целия резервоар, че иначе и на новия ще налепи парафин. Но принципно съм подготвен като сипя в България да не очаквам чудеса. То затова сложих и добавка, но не винаги помага. Пак добре, че не ми запуши някоя дюза, и това ми се е случвало.
пс: Ако някой е наясно при 2АД дали филтъра е с пробка, ще се радвам да сподели?
А че е за смяна е ясно, само чакам да изгоря целия резервоар, че иначе и на новия ще налепи парафин. Но принципно съм подготвен като сипя в България да не очаквам чудеса. То затова сложих и добавка, но не винаги помага. Пак добре, че не ми запуши някоя дюза, и това ми се е случвало.

пс: Ако някой е наясно при 2АД дали филтъра е с пробка, ще се радвам да сподели?

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Горивен филтър
Би трябвало да има пробка отдолу (гледах клипчета за смяна на филтъра в тубата), но би трябвало да имаш датчик за вода, който да ти светне ако е имало вода.. И да, май при теб е наврян на майната си
При мен също е на майната си - как очакват да развивам дори само дренажната пробка (пък камо-ли филтрите), при условие, че филтърните тела са ми пред задния мост отдолу под автомобила? ?!! Идиотско решение
Относно филтрите - явно различните производители са с различни параметри. Защото в случая с конкретните 'проблемни' филтри също ползваха именити марки. Но след смяната им с 'оригиналните' хората потвърдиха, че проблемът е отстранен (да, обикновено всяка година още някой се опитва 'да мине метър', и го препращат към темата
)...
За горивата - тъкмо вчера говорихме с колега за горивата... Той кара дизел от двадесеттина години, а аз активно карам дизел от по-скоро (служебните бусове не ги смятам)... Ами хубаво/лошо, до момента не съм слагал никакви присадки, нито съм имал проблеми с нашенската нафта... Нито колегата - притесняваше се, че кара с помпа-дюза, и зареждал без да слага присадки, ама за негово учудване при -16-18С пак нямало проблем...
За също гледам точно преди студовете през зимата да съм налял нафта от оборотна бензиностанция (за да са заредили зимната нафта)... Не казвам, че не е възможно в някоя малка селска бензиностанция да остане по-дълго лятно гориво, което да парафинизира, но предполагам е малко вероятно...



Относно филтрите - явно различните производители са с различни параметри. Защото в случая с конкретните 'проблемни' филтри също ползваха именити марки. Но след смяната им с 'оригиналните' хората потвърдиха, че проблемът е отстранен (да, обикновено всяка година още някой се опитва 'да мине метър', и го препращат към темата


За горивата - тъкмо вчера говорихме с колега за горивата... Той кара дизел от двадесеттина години, а аз активно карам дизел от по-скоро (служебните бусове не ги смятам)... Ами хубаво/лошо, до момента не съм слагал никакви присадки, нито съм имал проблеми с нашенската нафта... Нито колегата - притесняваше се, че кара с помпа-дюза, и зареждал без да слага присадки, ама за негово учудване при -16-18С пак нямало проблем...
За също гледам точно преди студовете през зимата да съм налял нафта от оборотна бензиностанция (за да са заредили зимната нафта)... Не казвам, че не е възможно в някоя малка селска бензиностанция да остане по-дълго лятно гориво, което да парафинизира, но предполагам е малко вероятно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- krasengn
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Горивен филтър
Би ли споделил къде и кога си заредил калпавата нафта? Да не ходим там и ние.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Горивен филтър
На 26.2. допълних резервоара с 15л дизел, които се оказаха фатални. Останалото количество беше от Марешки Пловдив, и понеже нямах никакви проблеми 200км само с неговата нафта същия ден в студа, за мен е ясно къде е причината:
Бензиностанция Петрол в Драгоман директно на главния път за Калотина! Оттук нататък ще пълня на новата бензиностанция малко преди нея, не се сещам името и.
Бензиностанция Петрол в Драгоман директно на главния път за Калотина! Оттук нататък ще пълня на новата бензиностанция малко преди нея, не се сещам името и.
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Горивен филтър
На всички дизели, които съм карал, съм слагал на удобно място преди горивния филтър това филтърче и смяна на основния филтър съм правил през 2-3 години, като при свалянето му поне визуално не съм забелязвал мизерии и отлагания.
Всичко, което би гарантирало безпроблемно пътуване, е наличието в жабката на поне едно резервно филтърче, отвертка и 2 минути време. Слагам го даже и когато филтърът не е заврян в кучи г.., както е в случая, защото смяната на пластмасовия е в пъти по-лесна и бърза
, а и не всеки си кара в колата резервен горивен филтър. За невероятни технически хрумвания като при джипа на slowtraveler това трябва да се предлага още с излизането от завода
!

Всичко, което би гарантирало безпроблемно пътуване, е наличието в жабката на поне едно резервно филтърче, отвертка и 2 минути време. Слагам го даже и когато филтърът не е заврян в кучи г.., както е в случая, защото смяната на пластмасовия е в пъти по-лесна и бърза


Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Горивен филтър
Каква изненада. Един единствен път съм зареждал нафта, когато изпитах силни съмнения дали тази кола ще продължи да върви или ще изгасне на пътя и това беше от Петрол. Иначе, за горивните филтри, купувайте по възможност Denso или друга доказала се марка, защото е много вероятно заради некачествен филтър да се сменя помпа за високо налягане и дюзи.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Горивен филтър
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Горивен филтър
Офтопик
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Горивен филтър
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Горивен филтър
Колега мерси за хубавата идея!e 10 написа: На всички дизели, които съм карал, съм слагал на удобно място преди горивния филтър това филтърче и смяна на основния филтър съм правил през 2-3 години, като при свалянето му поне визуално не съм забелязвал мизерии и отлагания.
Всичко, което би гарантирало безпроблемно пътуване, е наличието в жабката на поне едно резервно филтърче, отвертка и 2 минути време. Слагам го даже и когато филтърът не е заврян в кучи г.., както е в случая, защото смяната на пластмасовия е в пъти по-лесна и бърза, а и не всеки си кара в колата резервен горивен филтър. За невероятни технически хрумвания като при джипа на slowtraveler това трябва да се предлага още с излизането от завода
!
Как да разбера кое маркуче при филтъра за какво е, или с други думи къде да се позиционира пластмасовия филтър?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Горивен филтър
Би трябвало да се позиционира на входа откъм резервоара...
Да, в повечето случаи би се сменило по-лесно, обаче не виждам реален смисъл от него:
Какви са вариантите според мен ако проблемът се случи по време на път:
1. Задръстено филтърче заради боклук. Поради малката му площ, новото филтърче би се задръстило отново практически веднага... Големият филтър с утайника би трябвало да понесе по-добре такъв тип замърсяване...
2. Задръстено филтърче заради парафинизиране на нафтата. Предполагам малкото филтърче е с по-голяма пропускливост отколкото нафтовия филтър. Т.е. първо би се задръстил и блокирал нафтовия филтър, очаквайки размразяване...
Не съм 100% убеден, но честно казано - не бих слагал преди нафтовия филтър допълнителен 'рядък' такъв...
Да, в повечето случаи би се сменило по-лесно, обаче не виждам реален смисъл от него:
Какви са вариантите според мен ако проблемът се случи по време на път:
1. Задръстено филтърче заради боклук. Поради малката му площ, новото филтърче би се задръстило отново практически веднага... Големият филтър с утайника би трябвало да понесе по-добре такъв тип замърсяване...
2. Задръстено филтърче заради парафинизиране на нафтата. Предполагам малкото филтърче е с по-голяма пропускливост отколкото нафтовия филтър. Т.е. първо би се задръстил и блокирал нафтовия филтър, очаквайки размразяване...
Не съм 100% убеден, но честно казано - не бих слагал преди нафтовия филтър допълнителен 'рядък' такъв...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Горивен филтър
Слага се на маркуча от резервоара преди горивния филтър. Вариантите са два според мястото:jim_beam написа: Колега мерси за хубавата идея!
Как да разбера кое маркуче при филтъра за какво е, или с други думи къде да се позиционира пластмасовия филтър?
1. Срязваш маркуча и слагаш филтърчето, като срезовете се монтират на входа и изхода.
2. Откачаш маркуча от горивния филтър и го вкарваш на входа на филтърчето. Друго парче маркуч слагаш на изхода му и оттам - на входа на горивния филтър.
Всеки сам си решава. Опитах се да бъда от полза на колегата. А пък понеже теорията не ми е силна страна, няма да излагам разсъждения, но практиката ми е показала, че каквото има да се случва, се случва в малкото филтърче. Пък и нищо не пречи да си имаш повече от едно резервноslowtraveler написа: Не съм 100% убеден, но честно казано - не бих слагал преди нафтовия филтър допълнителен 'рядък' такъв...

Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта