Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Ако този преди помпата държи то втория дори и да изтърва не мисля, че ще е голям проблема. Аз още смятам че проблемът е преди или в маслената помпа.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
http://www.billzilla.org/4agstock3.htm .Тук прочетох за трите вида помпи, които монтират на тази серия двигатели
За да има два клапана значи и двата са нужни.
До колкото аз мога да си го представя маслото след помпата минава паралелно през двигателя и радиатора. Така ли е?
Втория клапан до филтъра не е ли монтиран за да не се дренира радиаторчето?
Първия клапан е сложен да не се дренира помпата.
Напълно възможно е проблема да е и в двата клапана.
За да има два клапана значи и двата са нужни.
До колкото аз мога да си го представя маслото след помпата минава паралелно през двигателя и радиатора. Така ли е?
Втория клапан до филтъра не е ли монтиран за да не се дренира радиаторчето?
Първия клапан е сложен да не се дренира помпата.
Напълно възможно е проблема да е и в двата клапана.
- Прикачени файлове
-
- Клапан филтър
- Screenshot_2017-12-26-14-21-53.png (77.43 KiB) Преглеждано 3472 пъти
-
- Клапан помпа
- Screenshot_2017-12-26-14-20-05.png (93.12 KiB) Преглеждано 3472 пъти
-
- Така ли изглежда маслената система?
- Screenshot_2017-12-26-14-36-50.png (119.79 KiB) Преглеждано 3470 пъти
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Двата клапана поддържат различно налягане в двата отделни кръга. Налягането необходимо за смазване на вала ще спука радиатора ако не се редуцира по някакъв начин. Това не са възвратни клапани (one way valve) , това са разтоварващи клапани, при превишаване на налягането преодолява пружината и това е. Звука от клипчето прилича на шума от скапан стартер, бендикс .
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Ясно. Темата малко се разводни и ако Модераторите решат могат да я позачистят малко.
.
Въпрос от любопитство. Възможно ли е ситуацията с бавно подкачване на масло в системата и на какво се дължи проблема?

Въпрос от любопитство. Възможно ли е ситуацията с бавно подкачване на масло в системата и на какво се дължи проблема?
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Ако въпроса е към мен, не виждам смисъл в абстрактни разсъждения за 25+ годишен автомобил с неизвестна история и на другия край на България.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Затова, ако наистина оборотите при прогрева на двигателя са действително необичайно високи - може би трябва да се търси причината в друго. Извинявам се - просто се хванах на заглавието на темата - стори ми се по скоро теоретична и любопитствах.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Абсолютно си прав за 2-та клапана и тяхната функция. Аз допускам само, без да съм сигурен, че тези клапани би трябвало да задържат известно количество масло, не налягане, в системата, за да бъде облекчен следващият студен старт. Иначе звукът наистина наподобява износен бендикс, но той се получава само при първия студен старт за деня, а иначе би трябвало да става и при топъл двигател. А пък историята не е неизвестна, защото съм втори собственик, а първият е мой роднина. Колата беше карана и поддържана 21 год. в Швейцария, а аз я внесох през 2007, тогава се плащаше и мито, сега не знам. Освен това вече е на достолепните 31 години и е първа генерация. Аз просто си падам по олдтаймери... Радвам се, че много хора реагират на моя проблем. Утре може и някой друг да получи подобен проблем. Та така - другият край на БГ поздравява братска София и между другото благодари за делкото на механника!мехаННика написа: Двата клапана поддържат различно налягане в двата отделни кръга. Налягането необходимо за смазване на вала ще спука радиатора ако не се редуцира по някакъв начин. Това не са възвратни клапани (one way valve) , това са разтоварващи клапани, при превишаване на налягането преодолява пружината и това е. Звука от клипчето прилича на шума от скапан стартер, бендикс .

-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Ти добре допускаш, но за да стане ясно трябва да си представиш съд под налягане с клапан за контрол на горната граница на това налягане. Клапана е най образно казано тапа която се отваря когато налягането се повиши над определената граница. Най простия начин е с пружина, естествено изчислена за тази цел. През тези клапани не преминава поток масло когато налягането е нормално, за да го задържат после. Пак казвам, въпреки че не вярвам на клипчета от нета, по лесно е да свалиш стартера и да го провериш сам или във фирма и ако остане някакъв шум да продължиш с търсенето му.
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Доколкото съм проучил, при моя мотор има 2 основни начина, които повишават оборотите, защото се подава повече гориво. Първият е инжекторът за студения старт, който се задейства винаги при студен старт, без да се влияе от компютъра. Вторият е чрез подаване на допълнителен импулс за впръскване на 4-те инжектора или на 2 последователни импулса (едно от двете). Има и един 3-ти начин, който също не се влияе от компа - чрез "восъчния" клапан за допълнителен въздух, който след загряване на двигателя не пуска допълнителен въздух за увеличаване на оборотите. Според мен това са факторите, които влияят за повишаването на оборотите, за съжаление - при мен с неприятен звук, който е и причината за тази тема. Така че проблемът при мен би трябвало да е свързан със смазването и не знам дали няма да е зле да опитам с един стар метод, който навремето в моето обкръжение наричахме "Диона супер". Това беше гъстичко минерално масълце през соца. Много специалисти още спорят дали поне при леко или средно износени двигатели не е по-добре да се кара с по-гъсто масло, защото редките синтетични масла много лесно се стичат в картера. Може би експериментът си заслужава, защото този мотор винаги е бил каран с пълна синтетика, едва сега през септември (след 30 години) реших да мина на нещо по-гъсто: полусинтетика на Яко 10W40, но явно това не е достатъчно - проблемът продължава...
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
► Виж съдържание
Последно промяна от Hursa на 27 Дек 2017 16:25, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
А това, че цитирах някакъв клип, не значи, че съм от тези, които се образоват по интернет!
Моят принцип е око да види, ръка да пипне! Съгласен съм и с това за бендикса, че е възможно и при удобен случай ще го проверя. Относно основните функции на 2-та предпазни клапана съм напълно наясно. По принцип те са постоянно затворени и се отварят само при превишено налягане на маслото. Те не пускат масло нагоре, когато всичко е нормално, но над тях няма друго препятствие към магистралите и цялата система е свързана. Интересно ми само дали задържат известно време маслото в магистралите, когато не са износени. А ако са износени, вероятно ще пропускат по-лесно маслото надолу. Но това износване би трябвало да повлияе и на стандартното налягане!? Пружинката също е калибрована и ако ще сменям клапана, то е ясно, че и пружината ще е нова. Сега обаче са празници и явно след тях ще успея да премеря налягането...

Последно промяна от ufer на 27 Дек 2017 16:34, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 9 госта