Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Мнение от dokkito » 25 Дек 2017 17:34
dokkito
ufer
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Мнение от dokkito » 26 Дек 2017 13:46
За да има два клапана значи и двата са нужни.
До колкото аз мога да си го представя маслото след помпата минава паралелно през двигателя и радиатора. Така ли е?
Втория клапан до филтъра не е ли монтиран за да не се дренира радиаторчето?
Първия клапан е сложен да не се дренира помпата.
Напълно възможно е проблема да е и в двата клапана.
- Прикачени файлове
-
- Клапан филтър
- Screenshot_2017-12-26-14-21-53.png (77.43 KiB) Преглеждано 3533 пъти
-
- Клапан помпа
- Screenshot_2017-12-26-14-20-05.png (93.12 KiB) Преглеждано 3533 пъти
-
- Така ли изглежда маслената система?
- Screenshot_2017-12-26-14-36-50.png (119.79 KiB) Преглеждано 3531 пъти
dokkito
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Мнение от мехаННика » 26 Дек 2017 15:35
мехаННика
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Мнение от dokkito » 26 Дек 2017 18:03

Въпрос от любопитство. Възможно ли е ситуацията с бавно подкачване на масло в системата и на какво се дължи проблема?
dokkito
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Мнение от Hursa » 26 Дек 2017 19:11
Да не би да е в термостата причината - мисля, че така могат да се обяснят проблемите. Но само така мисля.
Hursa
мехаННика
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Мнение от Hursa » 26 Дек 2017 23:02
Hursa
мехаННика
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Мнение от Hursa » 27 Дек 2017 11:37
Затова, ако наистина оборотите при прогрева на двигателя са действително необичайно високи - може би трябва да се търси причината в друго. Извинявам се - просто се хванах на заглавието на темата - стори ми се по скоро теоретична и любопитствах.
Hursa
- ufer
- Мнения: 2817
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Мнение от ufer » 27 Дек 2017 15:12
Абсолютно си прав за 2-та клапана и тяхната функция. Аз допускам само, без да съм сигурен, че тези клапани би трябвало да задържат известно количество масло, не налягане, в системата, за да бъде облекчен следващият студен старт. Иначе звукът наистина наподобява износен бендикс, но той се получава само при първия студен старт за деня, а иначе би трябвало да става и при топъл двигател. А пък историята не е неизвестна, защото съм втори собственик, а първият е мой роднина. Колата беше карана и поддържана 21 год. в Швейцария, а аз я внесох през 2007, тогава се плащаше и мито, сега не знам. Освен това вече е на достолепните 31 години и е първа генерация. Аз просто си падам по олдтаймери... Радвам се, че много хора реагират на моя проблем. Утре може и някой друг да получи подобен проблем. Та така - другият край на БГ поздравява братска София и между другото благодари за делкото на механника!мехаННика написа: Двата клапана поддържат различно налягане в двата отделни кръга. Налягането необходимо за смазване на вала ще спука радиатора ако не се редуцира по някакъв начин. Това не са възвратни клапани (one way valve) , това са разтоварващи клапани, при превишаване на налягането преодолява пружината и това е. Звука от клипчето прилича на шума от скапан стартер, бендикс .

ufer
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Мнение от мехаННика » 27 Дек 2017 15:52
мехаННика
- ufer
- Мнения: 2817
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Мнение от ufer » 27 Дек 2017 15:58
Доколкото съм проучил, при моя мотор има 2 основни начина, които повишават оборотите, защото се подава повече гориво. Първият е инжекторът за студения старт, който се задейства винаги при студен старт, без да се влияе от компютъра. Вторият е чрез подаване на допълнителен импулс за впръскване на 4-те инжектора или на 2 последователни импулса (едно от двете). Има и един 3-ти начин, който също не се влияе от компа - чрез "восъчния" клапан за допълнителен въздух, който след загряване на двигателя не пуска допълнителен въздух за увеличаване на оборотите. Според мен това са факторите, които влияят за повишаването на оборотите, за съжаление - при мен с неприятен звук, който е и причината за тази тема. Така че проблемът при мен би трябвало да е свързан със смазването и не знам дали няма да е зле да опитам с един стар метод, който навремето в моето обкръжение наричахме "Диона супер". Това беше гъстичко минерално масълце през соца. Много специалисти още спорят дали поне при леко или средно износени двигатели не е по-добре да се кара с по-гъсто масло, защото редките синтетични масла много лесно се стичат в картера. Може би експериментът си заслужава, защото този мотор винаги е бил каран с пълна синтетика, едва сега през септември (след 30 години) реших да мина на нещо по-гъсто: полусинтетика на Яко 10W40, но явно това не е достатъчно - проблемът продължава...
ufer
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Мнение от Hursa » 27 Дек 2017 16:20
Любопитен съм, едновременно ли започнаха двете прояви - завишени обороти при студен старт и шума? Да не би именно завишените обороти, след старта, когато още маслото не е достигнало работната си температура и вискозитет, най-вече, да са причина за шума - една от проявите на т. н. маслено гладуване, го наричат (май). Расхода на масло, който протича през системата тогава е далече от оптималния, особенно при завишени обороти.
Но това, само ако оборотите са необичайно високи в тези моменти.
Hursa
- ufer
- Мнения: 2817
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Мнение от ufer » 27 Дек 2017 16:25

ufer
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост