Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс
Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс
Здавейте, колеги,
по Коледа стават чудеса и ето, че дойде време да направя подарък на някой сериозен майстор или да оправя головата разлика на друг пишман такъв..
Така изказано ще заложа на първото...
Преди половин година карайки си по Тракия ми светна чека и влязох в авариен режим на каране. Спрях, откачих клемата, рестартирах и потеглих. След като се прибрах я закарах на сервиз и ми казаха, че ми се е скъсала скоба на въздуховода към турбото. Смених я. Известно време след това чух странен шум на виене като линейка. Закарах я в официален сервиз на марката в БС, видяха я и ми казаха, че скобата ми е различна от оригиналната. Това го знаех, нали я смених все пак. Шумът бил от липсващо уплътнение, вероятно изпаднало при смяна на скобата. Не го смених тъй като можело и така да се кара, а и тогава нямах възможност за цял маркуч понеже само уплътнение не се продавало, поне от официалките...Последно време като я паля и е студена вие на харабия. Като се постопли поутихва, но натискайки педала "тип форсиране" пак се оглеждам за линейки. След като днес я закарах на диагностика, ми казаха, че "шуми шуми Яворе" го пее турбината. Оттам се почнаха едни сметки и едни изчисления с едни логаритми, синуси, косинуси и тангенси и т.н. Няма да изпадам в подробности "Що така бе" по-рано уж беше едно, а сега вече излиза съвсем друго...И разбира се колкото повече човек се рови толкова повече възможности излизат да бъдат.
Давайте някой, който е способен да я чуе и да изолира проблема и съответно ако в действителност е турбо, да отида при правилния и компетентен човек, не при някоя еднодневка, щото най-лесно се купува кола...
по Коледа стават чудеса и ето, че дойде време да направя подарък на някой сериозен майстор или да оправя головата разлика на друг пишман такъв..
Така изказано ще заложа на първото...
Преди половин година карайки си по Тракия ми светна чека и влязох в авариен режим на каране. Спрях, откачих клемата, рестартирах и потеглих. След като се прибрах я закарах на сервиз и ми казаха, че ми се е скъсала скоба на въздуховода към турбото. Смених я. Известно време след това чух странен шум на виене като линейка. Закарах я в официален сервиз на марката в БС, видяха я и ми казаха, че скобата ми е различна от оригиналната. Това го знаех, нали я смених все пак. Шумът бил от липсващо уплътнение, вероятно изпаднало при смяна на скобата. Не го смених тъй като можело и така да се кара, а и тогава нямах възможност за цял маркуч понеже само уплътнение не се продавало, поне от официалките...Последно време като я паля и е студена вие на харабия. Като се постопли поутихва, но натискайки педала "тип форсиране" пак се оглеждам за линейки. След като днес я закарах на диагностика, ми казаха, че "шуми шуми Яворе" го пее турбината. Оттам се почнаха едни сметки и едни изчисления с едни логаритми, синуси, косинуси и тангенси и т.н. Няма да изпадам в подробности "Що така бе" по-рано уж беше едно, а сега вече излиза съвсем друго...И разбира се колкото повече човек се рови толкова повече възможности излизат да бъдат.
Давайте някой, който е способен да я чуе и да изолира проблема и съответно ако в действителност е турбо, да отида при правилния и компетентен човек, не при някоя еднодневка, щото най-лесно се купува кола...
"Желанието да се изкажем е почти винаги по-силно от желанието да научим нещо"
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс
Отивай при Яни:
viewtopic.php?f=5&t=24292
viewtopic.php?f=5&t=24292
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс
Малко излишен патос.. Намери някой да свали турбото и го дай в специализирана фирма за ремонт. Поръчай си нов/друг въздуховод и готово.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс
Елементарно!
Да ти дам един подобен пример с моя рав: смених преди време възд. филтър със спортен, реномирана марка, и след това все ми се причуваше тая твоята линейка. Какво ли не проверявах, сменях, нищо. Накрая отидох в тойота и едно майсторче голямо оглеждане, струване, но накрая отвори кутията, изхвърли новата ми придобивка и сложи ориг. денсо възд. филтър. Е в тоя момент се получи тишината, на която си бях свикнал. Просто от турбината се предава това виене по целия възд. тракт и има ли някъде недобро уплътняване се чува линейката. Все пак се върти с 10.000 оборота в минута. Махай маркуча и слагай нов оригинален както трябва да бъде! Ако не се лъжа точно скобата при кулера е много важна, защото иначе пак ще се извади, както ти се е случило вече!

- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс
Джим, изпуснал си една нула и още някоя цифра.jim_beam написа: Все пак се върти с 10.000 оборота в минута.
Турбината се върти на моменти с до 150 000 оборота.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс

- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс
Сори, не съм компетентен, мерси за корекцията!
Исках само да подскажа на колегата, че понякога 'големите' проблеми имат прости решения. Той механика вече го направи преди това де.
Да не почва от сваляне на турбина демек...
Исках само да подскажа на колегата, че понякога 'големите' проблеми имат прости решения. Той механика вече го направи преди това де.

Да не почва от сваляне на турбина демек...

-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс
Пак не внимаваш, ако гуменото маншонче от оригиналния въздуховод е надъвкано от турбината, точно със сваляне трябва да започне.
- lazarov89
- Мнения: 1
- Регистриран на: 27 Юни 2018 11:14
- Местоположение: Самоков
- Автомобил: Toyota Avensis
Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс
Здравейте, наскоро си купих Тойота Авенсис, D4D, 150 кс 2007 г. (не нов внос) . Преди 1 седмица смених маслото на двигателя (5W30 Toyota). Навъртях и 200 км и като спрях забелязах ,че ми капе масло от някъде. Помислих че е от филтера или от пробката . като я качих на канала забелязах ,че от маркуча на турбото. Омаслява от долната страна на турбината. Турбото издава малък шум на виеща линейка , но "майстори" ми казаха че не е толкова фатално. Но след като видях ,че ми капа и масло от там се притесних. Възможно ли е да е някой гумен маркуч или съм си за нова турбина ?????




Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: stst68 и 4 госта