Колега, и при мен е ибсолютно същото. Вчера пак се случи. Но не е постоянно и не е всеки ден. Симптомите са 100% същите. Но точна причина не мога да установя. За информация: Направените диагностики не ги броя вече. Преди година и половина смених всички дюзи с нови. Не повлия на проблема. Чистих egr клапана. Беше си за почистване и ми казаха, че може да е от него. Чистенето не повлия същоizo_plovdiv написа: Продължава когато е на по -ниска температура да не пуши или поне не се вижда нищо в огледалото. Загрее ли нормално и се почва - при потегляне и ускорение и отзад се появява кълбо синеещ дим за секунда да кажем. На место при загрял двигател, при подаване рязко газ изпушва същото. В движение след това изпушване с високи обороти нищо не виждам.
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
Диагностиката в този случай е предимно с носа - какво представлява 'пушенето бяло'....
Както споменах вариантите са няколко:
1. Конденз. Това е НАПЪЛНО НОРМАЛЕН бял пушек особено при влажно време
2. Сив до бял пушек.. Лош процес на горене - може да е заради пикаеща дюза, неправилна центровка и т.н. и т.н. - там е нужна добра диагностика
3. Син пушек (някои го оприличават на бял) - горене на масло и т.д.
Както споменах вариантите са няколко:
1. Конденз. Това е НАПЪЛНО НОРМАЛЕН бял пушек особено при влажно време
2. Сив до бял пушек.. Лош процес на горене - може да е заради пикаеща дюза, неправилна центровка и т.н. и т.н. - там е нужна добра диагностика
3. Син пушек (някои го оприличават на бял) - горене на масло и т.д.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
Димът е, както го е описал колегата. Светъл и синкав. Не става дума за конденз. Конденза е бял, има го и на празен ход и се появява при определени атмосферни условия. В случая изпушването е при тръгване и ускоряването след потегляне само. И е са сравнително кратко. После няма помен от него. Миризмата - може би като масло, но не съм 100% сигурен дали правилно се ориентирам. Малко по-късно ще дам още инфо какво съм правил за да установя проблема
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
Ще се опитам да бъда максимално изчерпателен с моя опит до момента. Дано съм полезен на някой.
Както казах, аз забелязах проблема преди почти 2 години. От тогава има проявление от време на време. Развитие не забелязвам. Колата няма никакви други индикации за проблем - нито софтуерни, нито динамични, нито като разход.
Правени са няколко диагностики и физически прегледи - в ТМ и при мой познат, който се занимава с диагностика и на когото имам доверие. Говорих и с колега от форума, който се ползва с добро име тук.
Ето някои от заподозрените причинители:
- турбина - вериятност да пропуска някакво малко количество масло, което на определен период и при подаване на газ се "издухва" и изгаря. Това би обяснило периодичната му и непостоянна проява. Имам някакъв разход на масло, това е факт. Но е далеч от допустимите норми според ТМ (техните смятам, че преднамерено за завишени). За 1 година (около 15000.00 км) съм долял около 1 литър. В ТМ физически гледаха въздуховодите около турбината. Казаха, че са чисти. Според тях не е от турбината, защото тогава имало на някои места омаслявания, които при мен няма. Самото турбо не е сваляно за проверка. Като цяло съм избягвал да правя скъпо струващи процедури само на база догатки и предположения. От турбината няма виене и други шумове. На диагнистика е ок.
- dpf - Това е предположение на ТМ. Според тях поради повече градско каране, компютъра се опитва да пусне регенерация на филтъра и не успява в градските условия. Затова припушвала. Тук обаче моят въпрос е: При условие, че за да се иницира регенерация е нужна определена температура на филтъра ( май беше около 550 градуса) и двигателят да бъде за определен период в диапазона обороти поне 2300 - 2500, как тогава би се случила "неуспешна' регенерация в задръстванията не знам.
- кофти гориво - сменях бензиностанции, марки, местоположения, различни видове нафата - не забелязвам зависимост. Освен някаква гадост да се е набила в горивния филтър.
Общо взето това, което ме посъветваха от няколко места - Изчакай "проблема" да се развие и да има ясно проявление и тогава предприемай нещо. Това смятам и аз, но за целия период няма видима промяна/прогрес. Не съм фен на смяна на скъпоструващи части само на база на предположения и догатки . Имам горчив опит от това.
Наблюденията ми (без да са професионални) са следните - проявява се най-вече пролетно/есенно време. Няма връзка със сезоните разбира се, по-скоро с външната температура - над нулата, но под 20 градуса. Това лято три месеца градско, извънградско, как ли не я настъпвах - нищо грам не изпуши. Миналото същата работа. В най-големите студове на зимата също нищо нямаше. Сега, от както почна есента и захладня се почна.
Това е. Не претендирам за изрядна техническа компетентност на написаното. Симптомите на колегата отворил темата и със сходен двигател са съвсем същите като моите. Аз лично вече спрях да се филмирам и изчаквам някакво "развитие". Така доста време вече.
Поздрави
Както казах, аз забелязах проблема преди почти 2 години. От тогава има проявление от време на време. Развитие не забелязвам. Колата няма никакви други индикации за проблем - нито софтуерни, нито динамични, нито като разход.
Правени са няколко диагностики и физически прегледи - в ТМ и при мой познат, който се занимава с диагностика и на когото имам доверие. Говорих и с колега от форума, който се ползва с добро име тук.
Ето някои от заподозрените причинители:
- турбина - вериятност да пропуска някакво малко количество масло, което на определен период и при подаване на газ се "издухва" и изгаря. Това би обяснило периодичната му и непостоянна проява. Имам някакъв разход на масло, това е факт. Но е далеч от допустимите норми според ТМ (техните смятам, че преднамерено за завишени). За 1 година (около 15000.00 км) съм долял около 1 литър. В ТМ физически гледаха въздуховодите около турбината. Казаха, че са чисти. Според тях не е от турбината, защото тогава имало на някои места омаслявания, които при мен няма. Самото турбо не е сваляно за проверка. Като цяло съм избягвал да правя скъпо струващи процедури само на база догатки и предположения. От турбината няма виене и други шумове. На диагнистика е ок.
- dpf - Това е предположение на ТМ. Според тях поради повече градско каране, компютъра се опитва да пусне регенерация на филтъра и не успява в градските условия. Затова припушвала. Тук обаче моят въпрос е: При условие, че за да се иницира регенерация е нужна определена температура на филтъра ( май беше около 550 градуса) и двигателят да бъде за определен период в диапазона обороти поне 2300 - 2500, как тогава би се случила "неуспешна' регенерация в задръстванията не знам.
- кофти гориво - сменях бензиностанции, марки, местоположения, различни видове нафата - не забелязвам зависимост. Освен някаква гадост да се е набила в горивния филтър.
Общо взето това, което ме посъветваха от няколко места - Изчакай "проблема" да се развие и да има ясно проявление и тогава предприемай нещо. Това смятам и аз, но за целия период няма видима промяна/прогрес. Не съм фен на смяна на скъпоструващи части само на база на предположения и догатки . Имам горчив опит от това.
Наблюденията ми (без да са професионални) са следните - проявява се най-вече пролетно/есенно време. Няма връзка със сезоните разбира се, по-скоро с външната температура - над нулата, но под 20 градуса. Това лято три месеца градско, извънградско, как ли не я настъпвах - нищо грам не изпуши. Миналото същата работа. В най-големите студове на зимата също нищо нямаше. Сега, от както почна есента и захладня се почна.
Това е. Не претендирам за изрядна техническа компетентност на написаното. Симптомите на колегата отворил темата и със сходен двигател са съвсем същите като моите. Аз лично вече спрях да се филмирам и изчаквам някакво "развитие". Така доста време вече.
Поздрави
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
Да добавя само за разхода ми на гориво:
- градско - сравнително къси разстояния (до 10 км) + задръствания - лято около 7.5-7.7. Сега, от както застудя е около литър повече - около 8.5
- извънградски - от 4.9 до 5.4, 5.5. Лятото съм винаги с климатик. Не се стремя да карам икономично никога, но общо взето спазвам ограниченията.
За мен резхода е съвсем нормален. Пиша го от гледна точка на това, че повишеният разход на гориво също може да насочи при диагностициране на проблем.
- градско - сравнително къси разстояния (до 10 км) + задръствания - лято около 7.5-7.7. Сега, от както застудя е около литър повече - около 8.5
- извънградски - от 4.9 до 5.4, 5.5. Лятото съм винаги с климатик. Не се стремя да карам икономично никога, но общо взето спазвам ограниченията.
За мен резхода е съвсем нормален. Пиша го от гледна точка на това, че повишеният разход на гориво също може да насочи при диагностициране на проблем.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 02 Яну 2017 10:25
- Местоположение: Добрич
- Автомобил: Аурис 2,0 Д4Д
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
Имам Същия Аурис 2007г. 2.0d4d 126kс.,вчера видях синкав пушек при 2000- 3000 оборота на 2 предавка на другите не видях.
Карам само градско от месец и мисля че е заради регенерацията на ДПФ.,така мисли и майстора като го чух вчера.
Разтоянията който минавам са кратки 3-4 км. и колата е студена на 90% от пробега.
Пушека беше малко ,не става дума за облаци от дим и преди това не съм виждал дим.
Имам същия разход като твоя извън града ,а на градско 7,5 ми показва в момента компа при средна скорост 18км./ч.
Сега съм на 7000км. след смяната на маслото и е надолу 5мм. от максималното означение на щеката.
При предишното масло също не съм доливал и беше на същото ниво.
Между другото моята кола има 5 дюза която е в изпускателния колектор.
Карам само градско от месец и мисля че е заради регенерацията на ДПФ.,така мисли и майстора като го чух вчера.
Разтоянията който минавам са кратки 3-4 км. и колата е студена на 90% от пробега.
Пушека беше малко ,не става дума за облаци от дим и преди това не съм виждал дим.
Имам същия разход като твоя извън града ,а на градско 7,5 ми показва в момента компа при средна скорост 18км./ч.
Сега съм на 7000км. след смяната на маслото и е надолу 5мм. от максималното означение на щеката.
При предишното масло също не съм доливал и беше на същото ниво.
Между другото моята кола има 5 дюза която е в изпускателния колектор.
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 21 Юли 2016 18:11
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Авенсис Т27 2.2 150кс
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
На 26.11. имах пътуване гр.Пловдив - гр. Чепеларе и обратно и нямаше никаква пушилка зад мен. Поне аз не виждах
. Заредих преди това резервоара от друга бензиностанция за проба / ако въобще има някакво значение / и ще видим как ще се развият нещата с това пушене.

Avensis 2.0 D4D 126кс. 2007г.,
Avensis t27 2.2 d4d 150 2010г.
Avensis t27 2.2 d4d 150 2010г.
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
Наблюдавай при градско каране. На извънградско и аз не съм виждал пушилка никога.
- Georgi Tenev
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28 Ное 2017 09:33
- Местоположение: Plovdiv
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
Колега разбра ли се какав е проблема понеже и аз го имам същия.Благодаряizo_plovdiv написа: С ДПФ съм. Продухвах я 2 дена на магистралата от 3-4000 оборота по 20км разстояние, но без да има подобрение от това. Стигайки 3000 оборота, изведнъж все едно умира-започва мн бавно ускорение, едвам -едвам. Продължава да припушва само като загрее. Установих също, че се получава когато натисна газта до дупка и в промеждутъка около 1500-2200 оборота когато се "изстлелва" да изпушва такъв светъл дим само за секунди. След "изстрелването" спира да пуши и дори при поддържане на висока скорост не се вижда дим/пушек. Видях, че го прави и на първа, втора, трета, четвърта, пета при рязко натискане газта до дупка. Ауспуха не е омаслен,а само черен от сажди. Маслото вчера си беше на средата, а откакто съм я закупил -Септември 2017г. нивото на антифриза си беше ниско - под минимума и не бях доливал. Вчера го долях колкото е необходимо и ще видим как стоят нещата с него. Дюзите са гледани 1-ва -0,2, 2ра 0,5, 3та 0,7, 4та 1.6. Слагах добавка за почистване на горивна система, но профилактично по препоръка на човека който гледаше дюзите, Тогава колата все още нямаше никакъв пушек. Оттогава 2 резервоара нафта съм изразходил, като повечето път ми е магистрала и извънградско. Пушека се появи от няколко дена или по-точно - от две седмици само градско в Пловдив.
Авенсис 2007 126 к.с
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
Колега, Тенев,
Видях, че си пуснал отделна тема за същия проблем. Предполагам, че си изчел всички мнения и по тази тема. Това, което мога да кажа, е че вече няколко колеги от форума имат абсолютно същия проблем и са със същия двигател. За мен явно става дума за някаква "особеност" на този двигател. Не съм чул никой до сега да открил точния проблем. За мен най-вероятно е свързано с дпф и регенерацията му, но кой знае. Не вярвам някой да се навие да подменя скъпоструващи компоненти само по предположения. А факт е, че досега не съм и чул някой "сервиз/майстор" да е излязъл с категорична диагноза. Включително и в ифициалните сервизи. Ако все пак успееш да установиш причината, моля сподели.
Успех.
Видях, че си пуснал отделна тема за същия проблем. Предполагам, че си изчел всички мнения и по тази тема. Това, което мога да кажа, е че вече няколко колеги от форума имат абсолютно същия проблем и са със същия двигател. За мен явно става дума за някаква "особеност" на този двигател. Не съм чул никой до сега да открил точния проблем. За мен най-вероятно е свързано с дпф и регенерацията му, но кой знае. Не вярвам някой да се навие да подменя скъпоструващи компоненти само по предположения. А факт е, че досега не съм и чул някой "сервиз/майстор" да е излязъл с категорична диагноза. Включително и в ифициалните сервизи. Ако все пак успееш да установиш причината, моля сподели.
Успех.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
Аз съм със същия двигател вече 5та година и нямам такъв проблем, не е особеност на модела и не е нормално да пуши.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
Здравейте! Бих казал , че и аз съм във вашата група но ... може би. Имам наблюдения върху два автомобила с идентични проблеми и почти еднакви двигатели. Единия е Нисан Примиера 2,2 дизел с камонреал , турбо и интеркулер а другия е Авенсис пак 2,2 дизел с камонреал , турбо и интеркулер но и с ДПФ. Та студения сезон се карат по-малко и предимно на къси разстояния. Обикновено не могат да стигнат работна температура . Тоест редовно се карат на къси разстояния и в изспускателната система се набира конденз . Предполагам и в интеркулера също. Когато се наложи по-дълги преходи и автомобилите си загреят се получава едно яко изпушване и после няма проблем. Аз лично се скъсах да търся проблем но всичко ми е наред. Явно проблема не е в ДПФ а просто подобен дизел не е подходящ за къси дистанции през студения период. В общи линии за да загреят ми прябват около 15 км. а аз вече съм пристигнал преди това.
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
Нямам предвид, че е нормално да пуши. Имах предвид специфичен проблем, който се проявява при този двигател.
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
При конкретния проблем, който обсъждаме 100% не става дума за конденз. Колегите, които имат този проблем предполагам са виждали кондензз и са наясно, че проблемът е другIliyа Damyanov написа: Здравейте! Бих казал , че и аз съм във вашата група но ... може би. Имам наблюдения върху два автомобила с идентични проблеми и почти еднакви двигатели. Единия е Нисан Примиера 2,2 дизел с камонреал , турбо и интеркулер а другия е Авенсис пак 2,2 дизел с камонреал , турбо и интеркулер но и с ДПФ. Та студения сезон се карат по-малко и предимно на къси разстояния. Обикновено не могат да стигнат работна температура . Тоест редовно се карат на къси разстояния и в изспускателната система се набира конденз . Предполагам и в интеркулера също. Когато се наложи по-дълги преходи и автомобилите си загреят се получава едно яко изпушване и после няма проблем. Аз лично се скъсах да търся проблем но всичко ми е наред. Явно проблема не е в ДПФ а просто подобен дизел не е подходящ за къси дистанции през студения период. В общи линии за да загреят ми прябват около 15 км. а аз вече съм пристигнал преди това.
- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
d4d 2.0 126кс припушва бяло при загрял двигател
Колега твоето не е проблем,четох преди време тази тема много бе дискутирана в един немски форум.Iliyа Damyanov написа: Здравейте! Бих казал , че и аз съм във вашата група но ... може би. Имам наблюдения върху два автомобила с идентични проблеми и почти еднакви двигатели. Единия е Нисан Примиера 2,2 дизел с камонреал , турбо и интеркулер а другия е Авенсис пак 2,2 дизел с камонреал , турбо и интеркулер но и с ДПФ. Та студения сезон се карат по-малко и предимно на къси разстояния. Обикновено не могат да стигнат работна температура . Тоест редовно се карат на къси разстояния и в изспускателната система се набира конденз . Предполагам и в интеркулера също. Когато се наложи по-дълги преходи и автомобилите си загреят се получава едно яко изпушване и после няма проблем. Аз лично се скъсах да търся проблем но всичко ми е наред. Явно проблема не е в ДПФ а просто подобен дизел не е подходящ за къси дистанции през студения период. В общи линии за да загреят ми прябват около 15 км. а аз вече съм пристигнал преди това.
Там точно това казваха сумати потребители, а именно...
1. Под 5 градуса на студена кола DPF прави опит за регенерация,но понеже DPF не е добре загрял и поради карането основно на къси разстояния се получава този еднократен пушек.
2.Това се решава с инсталация на по нов софтуер.
3.Това е много разпространен проблем в двигателите на Тойота и Лексъс.
При тези другите случай при 126ps мотора проблемите са решими и си трябва време ,и добър диагностик.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта