Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Мнение от angelina » 05 Ное 2017 00:33
При желаният ефект До 2500 об/мин двигателят прави 1250 засмуквания/минута. Той е 0.989 литра.
1250х1=1250л/м
1250х60мин= 75000л/ч =75 куб/ч. Това е атмосферен въздух. За да се сгъсти с поне 50% ще трябват още 75+37,5куб/ч=112,5ч
При 4000 оборота сметките стават още по-големи. Те трябва да се умножат по 2, за да се нагнетява въздух. Такъв вентилатор трябва да има вид на мощна турбина. Няма как да е електрическа и смазването да е надеждно и дълго. Ако двигателят е 2.2л си трябва сериозен вятър и управление на оборотите. Няма да е китайска перка за 17 паунда с потенциометър за 17А/12V
П.С. Без филтър и без филтърна кутия и без катализатор, двигателят се чувства като отпушен. Пробвах .
angelina
dokkito
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Мнение от skydiver » 06 Ное 2017 11:15
На 110% съм сигурен, като сметнеш и загубите от добавеното тегло в алтернатора...
И като избяга AFR-a на тези лиин бърн двигатели...
Но се абонирах за темата.

skydiver
- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Мнение от angelina » 07 Ное 2017 04:18
съм ги пропуснал в училище-защото не съм ходил.
Какво имаш предвид ?
Добавеното тегло или допълнитено натоварване ? /или е жаргон /
Защото се оглеждах за мощна турбина, но не издържа на натоварването. Трябва и смазване под налягане за такива обороти и такъв дебит
П.С. Форумът е български все пак. Да го завършим подобаващо.
angelina
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Мнение от nowyaris » 07 Ное 2017 05:50

nowyaris
мехаННика
- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Мнение от angelina » 07 Ное 2017 21:42
Проблемът се реши. Турбото не е вариант. За 2.5г и 32000км единствената грижа ми е била с катализатора. Вече не. Затова сърбят ръцете за нещо друго.
БЛАГОДАРЯ.
angelina
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Мнение от Двигателист » 07 Ное 2017 22:21
Все пак да знаеш, че не е невъзможно, а се използва вече, въпреки сметките ти. Ауди имат такъв компресор, Волво и Мерцедес-Бенц също. Разбира се цените не са като тези, които посочваш. Компресорите работят съвсем прилично с големи кубатури като спомагални в ниските режими, като нагоре поемат турбокомпресорите. Изключително бързи са. Разбирай, че се развъртат от 0 до 50000, че и над 70000 об/мин за 250-300 мс. Сравнително мощни са. Искат много ток и водно охлаждане и въпреки, че има варианти на 12 волта, истината е в 48 волтовите. Имам някъде техническа информация с многопараметрови характеристики на такива компресори, но не знам къде точно съм я записвал.angelina написа: Ел. Турбото е невъзможно.
При желаният ефект До 2500 об/мин двигателят прави 1250 засмуквания/минута. Той е 0.989 литра.
1250х1=1250л/м
1250х60мин= 75000л/ч =75 куб/ч. Това е атмосферен въздух. За да се сгъсти с поне 50% ще трябват още 75+37,5куб/ч=112,5ч
При 4000 оборота сметките стават още по-големи. Те трябва да се умножат по 2, за да се нагнетява въздух. Такъв вентилатор трябва да има вид на мощна турбина. Няма как да е електрическа и смазването да е надеждно и дълго. Ако двигателят е 2.2л си трябва сериозен вятър и управление на оборотите. Няма да е китайска перка за 17 паунда с потенциометър за 17А/12V
П.С. Без филтър и без филтърна кутия и без катализатор, двигателят се чувства като отпушен. Пробвах .
Доколкото имам спомен Волво работиха съвместно със CPT за техния двулитров двигател с три копресора, два турбо и един електрически. Ауди го използват в 4.0 ТДИ (разработка на Валео), а Бенц в новият им 6 цил. редови М256 с 48 волтова инсталация (мисля, че е Борг-Уорнър компресора).
Ако ти се чете:
http://www.cpowert.com/
http://www.autozine.org/technical_schoo ... ion_5.html
http://www.cpowert.com/wp-content/uploa ... ra-web.pdf
http://www.autonews.com/article/2014080 ... valeo-says
http://www.autonews.com/article/2014101 ... this-thing
Двигателист
-
- Мнения: 1027
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Мнение от tora » 08 Ное 2017 07:09
Нещо в сметките ти не е така-мотора е четиритактов, на 1 оборот на кол.вал не засмукват всички цилиндри.angelina написа: Ел. Турбото е невъзможно.
При желаният ефект До 2500 об/мин двигателят прави 1250 засмуквания/минута. Той е 0.989 литра.
1250х1=1250л/м
1250х60мин= 75000л/ч =75 куб/ч. Това е атмосферен въздух. За да се сгъсти с поне 50% ще трябват още 75+37,5куб/ч=112,5ч
При 4000 оборота сметките стават още по-големи. Те трябва да се умножат по 2, за да се нагнетява въздух. Такъв вентилатор трябва да има вид на мощна турбина. Няма как да е електрическа и смазването да е надеждно и дълго. Ако двигателят е 2.2л си трябва сериозен вятър и управление на оборотите. Няма да е китайска перка за 17 паунда с потенциометър за 17А/12V
П.С. Без филтър и без филтърна кутия и без катализатор, двигателят се чувства като отпушен. Пробвах .
tora
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Мнение от dokkito » 08 Ное 2017 08:47
Колегата е прав. Моторът прави засмукване във всеки оборот. Едно засмукване е 25% от кубатурата на мотора, което 0,2495 литра.
Най-правилно е да го смянате в кубични сантиметри
dokkito
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Мнение от slowtraveler » 08 Ное 2017 09:03
А едно засмукване на цилиндър е 1/3 от кубатурата (и го прави веднъж на два оборота), щото все пак двигателя е трицилиндров

А дори да бе четирицилиндров, пак на един оборот имаш две засмуквания (50% от общия обем на двигателя)

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Мнение от dokkito » 08 Ное 2017 09:57


dokkito
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Мнение от slowtraveler » 08 Ное 2017 10:10
Ако е четиритактов - целият работен обем ще бъде изсмукан за два такта... (в сметките не вкарвам горивото, загубите при застъпване на клапани или прозорци и т.н.) ..Просто е..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Мнение от dokkito » 08 Ное 2017 10:32

dokkito
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Мнение от skydiver » 08 Ное 2017 11:06
Чели сме го това твърдение за българските форуми, но не виждам някой да те е обидил или да се е държал надменно.
А и всеки, който го сърбят ръцете, трябва да седне и да прочете , дори и само за негова си лична употреба.
::
P.S. - Ще следя темата, дано размислиш и вземеш автомобил с по-голям двигател.
skydiver
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта