Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Ел. Турбото е невъзможно.
При желаният ефект До 2500 об/мин двигателят прави 1250 засмуквания/минута. Той е 0.989 литра.
1250х1=1250л/м
1250х60мин= 75000л/ч =75 куб/ч. Това е атмосферен въздух. За да се сгъсти с поне 50% ще трябват още 75+37,5куб/ч=112,5ч
При 4000 оборота сметките стават още по-големи. Те трябва да се умножат по 2, за да се нагнетява въздух. Такъв вентилатор трябва да има вид на мощна турбина. Няма как да е електрическа и смазването да е надеждно и дълго. Ако двигателят е 2.2л си трябва сериозен вятър и управление на оборотите. Няма да е китайска перка за 17 паунда с потенциометър за 17А/12V
П.С. Без филтър и без филтърна кутия и без катализатор, двигателят се чувства като отпушен. Пробвах .
При желаният ефект До 2500 об/мин двигателят прави 1250 засмуквания/минута. Той е 0.989 литра.
1250х1=1250л/м
1250х60мин= 75000л/ч =75 куб/ч. Това е атмосферен въздух. За да се сгъсти с поне 50% ще трябват още 75+37,5куб/ч=112,5ч
При 4000 оборота сметките стават още по-големи. Те трябва да се умножат по 2, за да се нагнетява въздух. Такъв вентилатор трябва да има вид на мощна турбина. Няма как да е електрическа и смазването да е надеждно и дълго. Ако двигателят е 2.2л си трябва сериозен вятър и управление на оборотите. Няма да е китайска перка за 17 паунда с потенциометър за 17А/12V
П.С. Без филтър и без филтърна кутия и без катализатор, двигателят се чувства като отпушен. Пробвах .
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Тоя вентилатор във високите даже ще спъва мотора.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
На 110% съм сигурен, като сметнеш и загубите от добавеното тегло в алтернатора...
И като избяга AFR-a на тези лиин бърн двигатели...
Но се абонирах за темата.

Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Имаме единодушие, но AFRa и лиин бърн
съм ги пропуснал в училище-защото не съм ходил.
Какво имаш предвид ?
Добавеното тегло или допълнитено натоварване ? /или е жаргон /
Защото се оглеждах за мощна турбина, но не издържа на натоварването. Трябва и смазване под налягане за такива обороти и такъв дебит
П.С. Форумът е български все пак. Да го завършим подобаващо.
съм ги пропуснал в училище-защото не съм ходил.
Какво имаш предвид ?
Добавеното тегло или допълнитено натоварване ? /или е жаргон /
Защото се оглеждах за мощна турбина, но не издържа на натоварването. Трябва и смазване под налягане за такива обороти и такъв дебит
П.С. Форумът е български все пак. Да го завършим подобаващо.
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Значи,Ангелине
,не се занимавай с глупости.У дома сме с подобен трицилиндров Ярис на около 55 хиляди за десет години и фърчи по сфетофарите.По добре си дай парите за някой добър автомобилен техник-дето казваш за катализатора,а може и нещо друго да излезе.И си виж въздушния филтър-жена ми в русе даже и не знаеше че колата има такова нещо.За нашите малките маторчета е много важен-аз съм с MANN. И като го сменяш позабърши кутията от вътре.

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
AFR - air/ fuel ratio - гориво/ въздушна смес
Lean burn - бедна смес
Амове, дифове, карбове...за тях друг път
Lean burn - бедна смес
Амове, дифове, карбове...за тях друг път

- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Благодаря за разясненията. Идеята беше развита без загуба на време. Мненията бяха точни и аргументирани-полезни и ясни. Изводите са, че японеца е преценил какво и как да. Другото с китайски части не е.
Проблемът се реши. Турбото не е вариант. За 2.5г и 32000км единствената грижа ми е била с катализатора. Вече не. Затова сърбят ръцете за нещо друго.
БЛАГОДАРЯ.
Проблемът се реши. Турбото не е вариант. За 2.5г и 32000км единствената грижа ми е била с катализатора. Вече не. Затова сърбят ръцете за нещо друго.
БЛАГОДАРЯ.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Все пак да знаеш, че не е невъзможно, а се използва вече, въпреки сметките ти. Ауди имат такъв компресор, Волво и Мерцедес-Бенц също. Разбира се цените не са като тези, които посочваш. Компресорите работят съвсем прилично с големи кубатури като спомагални в ниските режими, като нагоре поемат турбокомпресорите. Изключително бързи са. Разбирай, че се развъртат от 0 до 50000, че и над 70000 об/мин за 250-300 мс. Сравнително мощни са. Искат много ток и водно охлаждане и въпреки, че има варианти на 12 волта, истината е в 48 волтовите. Имам някъде техническа информация с многопараметрови характеристики на такива компресори, но не знам къде точно съм я записвал.angelina написа: Ел. Турбото е невъзможно.
При желаният ефект До 2500 об/мин двигателят прави 1250 засмуквания/минута. Той е 0.989 литра.
1250х1=1250л/м
1250х60мин= 75000л/ч =75 куб/ч. Това е атмосферен въздух. За да се сгъсти с поне 50% ще трябват още 75+37,5куб/ч=112,5ч
При 4000 оборота сметките стават още по-големи. Те трябва да се умножат по 2, за да се нагнетява въздух. Такъв вентилатор трябва да има вид на мощна турбина. Няма как да е електрическа и смазването да е надеждно и дълго. Ако двигателят е 2.2л си трябва сериозен вятър и управление на оборотите. Няма да е китайска перка за 17 паунда с потенциометър за 17А/12V
П.С. Без филтър и без филтърна кутия и без катализатор, двигателят се чувства като отпушен. Пробвах .
Доколкото имам спомен Волво работиха съвместно със CPT за техния двулитров двигател с три копресора, два турбо и един електрически. Ауди го използват в 4.0 ТДИ (разработка на Валео), а Бенц в новият им 6 цил. редови М256 с 48 волтова инсталация (мисля, че е Борг-Уорнър компресора).
Ако ти се чете:
http://www.cpowert.com/
http://www.autozine.org/technical_schoo ... ion_5.html
http://www.cpowert.com/wp-content/uploa ... ra-web.pdf
http://www.autonews.com/article/2014080 ... valeo-says
http://www.autonews.com/article/2014101 ... this-thing
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Нещо в сметките ти не е така-мотора е четиритактов, на 1 оборот на кол.вал не засмукват всички цилиндри.angelina написа: Ел. Турбото е невъзможно.
При желаният ефект До 2500 об/мин двигателят прави 1250 засмуквания/минута. Той е 0.989 литра.
1250х1=1250л/м
1250х60мин= 75000л/ч =75 куб/ч. Това е атмосферен въздух. За да се сгъсти с поне 50% ще трябват още 75+37,5куб/ч=112,5ч
При 4000 оборота сметките стават още по-големи. Те трябва да се умножат по 2, за да се нагнетява въздух. Такъв вентилатор трябва да има вид на мощна турбина. Няма как да е електрическа и смазването да е надеждно и дълго. Ако двигателят е 2.2л си трябва сериозен вятър и управление на оборотите. Няма да е китайска перка за 17 паунда с потенциометър за 17А/12V
П.С. Без филтър и без филтърна кутия и без катализатор, двигателят се чувства като отпушен. Пробвах .
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
2500 об/мин. ×0,249 л. =662,5 л. в мин.
Колегата е прав. Моторът прави засмукване във всеки оборот. Едно засмукване е 25% от кубатурата на мотора, което 0,2495 литра.
Най-правилно е да го смянате в кубични сантиметри
Колегата е прав. Моторът прави засмукване във всеки оборот. Едно засмукване е 25% от кубатурата на мотора, което 0,2495 литра.
Най-правилно е да го смянате в кубични сантиметри
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Аз пък ги изкарах 2500об/мин х 0.996л/2 = 1245л/мин (четиритактов - на всеки два оборота двигателя е 'изсмукал' пълният си обем)...
А едно засмукване на цилиндър е 1/3 от кубатурата (и го прави веднъж на два оборота), щото все пак двигателя е трицилиндров
А дори да бе четирицилиндров, пак на един оборот имаш две засмуквания (50% от общия обем на двигателя)
А едно засмукване на цилиндър е 1/3 от кубатурата (и го прави веднъж на два оборота), щото все пак двигателя е трицилиндров

А дори да бе четирицилиндров, пак на един оборот имаш две засмуквания (50% от общия обем на двигателя)

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Прав си колега. Между оборот и такт разликата е огромна.
. всъшност и колегата с първите сметки е прав
за четири цилиндров двигател.


Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Няма значение цилиндрите... Ако ще и 48 цилиндров да е двигателя, щом е двутактов - ще изсмуче пълният си работен обем за един оборот...
Ако е четиритактов - целият работен обем ще бъде изсмукан за два такта... (в сметките не вкарвам горивото, загубите при застъпване на клапани или прозорци и т.н.) ..Просто е..
Ако е четиритактов - целият работен обем ще бъде изсмукан за два такта... (в сметките не вкарвам горивото, загубите при застъпване на клапани или прозорци и т.н.) ..Просто е..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Знам колега, познавам достатъчно четиритактовия и двутактовия мотор. Просто имам една лоша черта, да бързам и тогава се греши най- лесно 

Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE
Чели сме го това твърдение за българските форуми, но не виждам някой да те е обидил или да се е държал надменно.
А и всеки, който го сърбят ръцете, трябва да седне и да прочете , дори и само за негова си лична употреба.
::
P.S. - Ще следя темата, дано размислиш и вземеш автомобил с по-голям двигател.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта