Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Отново - ти не променяш късите нито системата им... На Кашкая например съм ги оставил постоянно светещи, макар и автомобила да няма DRL... Дори без да променям системата....
Да оставим настрана факта, че дългите, освен че са забранени през деня, всеки полицай ще ги види, докато късите са законно позволени да светят и през деня...
И НИКОЙ няма да ти направи проблем за светещи къси през деня. Докато за светещи дълги ВСЕКИ по-умен полицай може да ти направи проблем. И отново - съвсем законно...
Да оставим настрана факта, че дългите, освен че са забранени през деня, всеки полицай ще ги види, докато късите са законно позволени да светят и през деня...
И НИКОЙ няма да ти направи проблем за светещи къси през деня. Докато за светещи дълги ВСЕКИ по-умен полицай може да ти направи проблем. И отново - съвсем законно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Нещо, много теории, а малко практика. От 2010 г. насам, на всяка моя кола, която си взема, първата работа е да и монтирам DRL, включени на дългите на 25%. Досега никой не ме е спирал да ме пита защо, аджеба, съм си позволил да изменям конструкцията на автомобила.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
От мен адмирации за това, че ДРЛ-а е на късите. Омръзнало ми е да ми вадят очите коли с % на дългите. На всяка кола свети различно фара. Никой няма да обеднее ако не са му вечни крушките. Голям дебат направихте, колегиNightWalkeR написа:...На мен идеята за Дневни светлини на Яриса на първо място ми е, че Голямата кола е с автоматични светлини и като се кача на малката доооста често забравям да ги пусна - така си спестявам и глоби и неудобство на другите шофьори. После идва въпроса на колко % да ги пусна, че да може малко да има се удължи живота(поне този модул е с плавен старт и плавно гасене),а и колата да се забеялзва - 30% опредено ми се видяха малко. 90 ми се струват много защото вечер така или иначе си пускам фаровете - 40% е съвсем приемливо, но може би ще ги пробвам и на 50 и 60% да видя как еslowtraveler написа: Късите са нормално разрешени за ползване вместо DRL, така, че това въобще да не те притеснява... Може да ги ползваш и на 100%, но навярно аз бих избрал настройка 80-90%, което би увеличило доста живота на самите крушки, а в същото време няма да се отрази съществено върху визията (възможността някой да се заяде)...

Carina E 4AFE LB 1992
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Мах,тоя спор за заслепяването го водихме веднъж вече.Аз твърдя,че моите фарове не заслепяват и съм готов да го докажа.И нека сега да не отваряме нов дебат и за това.
П.П. И мен досега нито един катаджия не ме е спирал да се кьори кои точно жички светят във фара.
П.П. И мен досега нито един катаджия не ме е спирал да се кьори кои точно жички светят във фара.

Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Весо, безспорно нашите катаджии не стават за нищо... За съжаление продължавам да наблюдавам абсолютно безхаберие и липса на елементарен здрав разум...
Също не съм видял да спрат дори един юнак със 'селски' ксенон, или с изведен интеркулер пред/под бронята.. Последните 3-4 дни врътнах над 1000км, като сериозна част - нощем... Ами станах специалист по допълнително монтираните ксенони
И въпроса повече бе принципен... Дългите през деня ме дразнят ако са с висок интензитет. С нисък интензитет май не съм попадал да видя такъв...
Също не съм видял да спрат дори един юнак със 'селски' ксенон, или с изведен интеркулер пред/под бронята.. Последните 3-4 дни врътнах над 1000км, като сериозна част - нощем... Ами станах специалист по допълнително монтираните ксенони

И въпроса повече бе принципен... Дългите през деня ме дразнят ако са с висок интензитет. С нисък интензитет май не съм попадал да видя такъв...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Аз не говоря само за БГ катаджии. Визирам и европейските такива. За тях нещо да кажеш? Между другото, за моя изненада, и в Германия карат с такива DRL.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Точно това имах предвид - че тук редовно се появява някой, който ще коментира 'ама защо предния път не ме хванаха'...
И аз не говоря само за тукашните катаджии... Много ли автомобили си виждал с минат TUV с такъв тип подобрения?
И друго - на доста места по белите страни сертифицирането на допълнително монтираните устройства става много по-лесно отколкото при нас... Т.е. - вземаш сертифициран ДРЛ източник, монтираш го (или ти го монтира сертифициран сервиз), преглежда се дали отговаря на изискванията, получаваш документа/сертификата и всичко е легално...
Това дали са те хванали или не е друг въпрос...
Нещо да кажеш за това? П.С. Винаги съм се кефил на англичаните за начина на регистриране на автомобил собствено производство (кит-кар)...
Или купуваш сертифицирана рама (т.е. производителя е прегледан от сертифициращият орган, и му е потвърдено, че конструкцията е изчислена правилно, а заварките се правят от сертифицирани заварчици)...
След което го насищаш, монтираш... Когато е готов за пътя - плащаш временна ГО и излизаш да го пробваш на пътя (ограничено по време)...
След като си го тествал - договаряш дата за преглед, на която предоставяш автомобила на сертифициращият орган в пълна комплектация, и с пълен резервоар... Цял ден могат да си го карат/тестват както сметнат за добре...
Връщат ти забележки за отстраняване ако има такива (тогава ще трябва да се явиш за повторен преглед)... И ако всичко е ОК - получаваш сертификат за постоянна регистрация...
Да, там мерят светлини, положение на светоизточниците и т.н... Но всичко е технически разумно...
И аз не говоря само за тукашните катаджии... Много ли автомобили си виждал с минат TUV с такъв тип подобрения?
И друго - на доста места по белите страни сертифицирането на допълнително монтираните устройства става много по-лесно отколкото при нас... Т.е. - вземаш сертифициран ДРЛ източник, монтираш го (или ти го монтира сертифициран сервиз), преглежда се дали отговаря на изискванията, получаваш документа/сертификата и всичко е легално...
Това дали са те хванали или не е друг въпрос...
Нещо да кажеш за това? П.С. Винаги съм се кефил на англичаните за начина на регистриране на автомобил собствено производство (кит-кар)...
Или купуваш сертифицирана рама (т.е. производителя е прегледан от сертифициращият орган, и му е потвърдено, че конструкцията е изчислена правилно, а заварките се правят от сертифицирани заварчици)...
След което го насищаш, монтираш... Когато е готов за пътя - плащаш временна ГО и излизаш да го пробваш на пътя (ограничено по време)...
След като си го тествал - договаряш дата за преглед, на която предоставяш автомобила на сертифициращият орган в пълна комплектация, и с пълен резервоар... Цял ден могат да си го карат/тестват както сметнат за добре...
Връщат ти забележки за отстраняване ако има такива (тогава ще трябва да се явиш за повторен преглед)... И ако всичко е ОК - получаваш сертификат за постоянна регистрация...
Да, там мерят светлини, положение на светоизточниците и т.н... Но всичко е технически разумно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Не, че съм минавал за сертифициране ДРЛ тук, но ако вземеш сертифициран източник и си го монтираш както трябва, на отстоянията, които са описани в регламента, то се съмнявам, че няма да може да минеш лесно. Но да, ще трябва да си платиш за това, което вече си е проблем. 

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Да, също предполагам, че ако вземеш сертифициран DRL и го направиш по правилата, може да се сертифицира лесно...
Но също така предполагам, че ще попаднеш на човек, който е по-зле запознат и от форума с изискванията, и ще започне едно дълго обяснение...
Като от мързел може да получиш и отговор 'ама що не си караш така'
Но също така предполагам, че ще попаднеш на човек, който е по-зле запознат и от форума с изискванията, и ще започне едно дълго обяснение...
Като от мързел може да получиш и отговор 'ама що не си караш така'

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Ще кажа, че от както пунктовете за ГТП станаха частни, нямам спомен да си ми гледали фаровете и да са мерили какво има в изгорелите газове. Камерата снима дали колата е в халето, за времето определено за преглед. Обикновено за 10 мин. са готови и чакат да изтече това време. Наредби и закони си имаме, но никой не се грижи за спазването им. Затова навсякъде е анархия, но това е друга тема.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Само веднъж съм минавал през процедурата, когато направихме един МЛ от категория М към Н1 и да ти кажа хората си знаеха много точно какво искат и как трябва да изглеждат нещата.
Минахме по всички изисквания много чинно и не се заяждаха въобще, щом всичко беше по норми. Но да, според мен ако отидеш за ДРЛ, ще се чудят що за индивид си, че се занимаваш с такива неща.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Не споря за това - напълно съм съгласен... Снимката е точно от пункт за ГТП.. Мериха ми газовете в едно малко градче, ама явно са наплашени от тамошните 'дараци', та един ми стоеше в автомобила да умери точните обороти и точното време за отпускане на газта при меренето на газовете, щото си викаха 'дай-пусни' и каката щракаше 'запис' на компютъра в точния моментgimara написа:Ще кажа, че от както пунктовете за ГТП станаха частни, нямам спомен да си ми гледали фаровете и да са мерили какво има в изгорелите газове. Камерата снима дали колата е в халето, за времето определено за преглед. Обикновено за 10 мин. са готови и чакат да изтече това време. Наредби и закони си имаме, но никой не се грижи за спазването им. Затова навсякъде е анархия, но това е друга тема.

Провериха ми дори и течността на чистачките и фаровете, но това зависи от конкретния пункт

Предния път (първи преглед на нов автомобил - на 3г) пак ми проверяваха пръскалките - един надут (като едновремешните катаджии на ГТП - може и да е такъв) ми казва 'пръсни вода на стъклото за чистачките'. Казвам му - дръпни се! Абе нали ти казвам - пръскай... ОК, ама то в халето е тъмно и фаровете са пуснати - т.е. го окъпах с пръскалката за фаровете като пръснах на стъклото


BOz, явно си попаднал на такъв... Както писах по-рано - в официалния документ на Технотест бяха записали 'предно предаване' на Мазда 6 MPS, след като я вдигаха, оглеждаха отдолу и т.н.... Та се наложи преписване на документите (и бавене), 'щото те Маздите били само с предно'... Трябва да си бая технически неграмотен за да не различиш кардан, диференциал с оребрение и полуоски, при условие, че са ти били пред очите на подемник (то и само с леко навеждане зад автомобила ще ги видиш).....
Може да е било конкретна смяна или конкретен човек... Сега откакто имат конкуренция - може да са се подобрили нещата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

На мен в СБА миналата година пък ми провериха 5-те колана дали работят. Навежда се вътре и ги дръпна и 5-те, за да види, че ще застопорят. Странно ми стана и за това го запомних.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Какво трябва да кажа? Първо погледни датата на документа, а след това виж календара, коя година сме.
Днес между Карлово и Сопот имаше акция "Светлина". По стечение на обстоятелствата, минах 4 пъти покрай тях и...нищо.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Хм.... Странен довод.... Ти знаеш ли кога е взето решението да се движим в дясната част на платното?! Сигурно не го спазваш, защото като погледнеш календара ти казва друго?!
И знаеш ли, че този документ няма валидност - може да бъде променен, отменен, но не отпада по давност... Ако имаш информация, че е отпаднал - моля сподели я...
Заповедта я снимах преди месец в пункта за ГТП...
Точно заради мнение като твоето, е нужно да се 'осветляват' правилата... Защото част от хората разчитат, че щом са минали метър, то това винаги ще е така...
И когато недай си Боже някой служител си свърши съвестно работата 'по устав' - настава рев 'ама що онзи ден не ми направиха нищо, пък сега ми съдират кожата'....
А правилата са елементарни и ясни, ама предимно тук все ще се намери 'домашен майстор', който решава, че е по-умен от всички и ще накичи я сини ксенони на непригодени за това фарове, или пък ще си сложи сини пръскалки на фаровете - разни хора разни идеали..
Що ли колегите в чужбина споделяха, че ги е страх да отворят капака, защото някой буден съсед ще се обади в полицията, че ти като неоторизирано лице (а не оторозиран сервиз) си пипаш в своя автомобил - можеш да направиш опасна за околните промяна?
Или ще се правим на умни, пък после ще се чудим що така другите дърпат напред, а ние 'тарикатите' все не можем да въдворим ред в държавата си...
И знаеш ли, че този документ няма валидност - може да бъде променен, отменен, но не отпада по давност... Ако имаш информация, че е отпаднал - моля сподели я...
Заповедта я снимах преди месец в пункта за ГТП...
Точно заради мнение като твоето, е нужно да се 'осветляват' правилата... Защото част от хората разчитат, че щом са минали метър, то това винаги ще е така...
И когато недай си Боже някой служител си свърши съвестно работата 'по устав' - настава рев 'ама що онзи ден не ми направиха нищо, пък сега ми съдират кожата'....
А правилата са елементарни и ясни, ама предимно тук все ще се намери 'домашен майстор', който решава, че е по-умен от всички и ще накичи я сини ксенони на непригодени за това фарове, или пък ще си сложи сини пръскалки на фаровете - разни хора разни идеали..
Що ли колегите в чужбина споделяха, че ги е страх да отворят капака, защото някой буден съсед ще се обади в полицията, че ти като неоторизирано лице (а не оторозиран сервиз) си пипаш в своя автомобил - можеш да направиш опасна за околните промяна?
Или ще се правим на умни, пък после ще се чудим що така другите дърпат напред, а ние 'тарикатите' все не можем да въдворим ред в държавата си...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта