
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Намерения за стария? Ако ще го даваш на части ще се намери кой да купи по нещо 




- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ще пусна тема в съответния раздел, когато се споразумея с каското.
Smile is Health
Keep Smiling ...
Усмихни се ... Животът е Хубав 



Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Честито на колегата.А на въпроса защо избрах хибрид колегите са отговорили точно.Трябва да се пробва и не е всичко заради икономията на гориво.
Auris Touring Sports HSD
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Сигурен съм, че си прав, защото вчера се замислих и по този въпрос. При извънградско шофиране колата си върви само на бензин. И в зависимост от десния крак прави някакъв разход на гориво. В случая няма голямо значение, че автомобилът е хибрид. Е, батерията се зарежда, но зарядката става бързо. После колата си е обикновен бензин. Това потвърждава твърданието, че смисълът е шофиране в градско условия. Поправете ме, ако греша ...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ами на извънградско почти винаги вървят и двата,при ускорение също.Случва се при пълен заряд на батерията до 110 км/ч по равно или лек наклон да гаси бензиновия двигател.На моменти ,ако не е нужна мощност остава на двг но при подаване на гас пак са двата в чудесен тандем и разполагаш с 137 к/с.При скорост 120~130 км/ч с разход от под 5/5 на 100км мисля че е добре.Просто трябва да се покара и да се види защото много хора го разбират погрешно.То и аз питах двоумих се накрая се здобих с Ауриса и съм повече от доволен.
Auris Touring Sports HSD
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.pet77 написа: Ами на извънградско почти винаги вървят и двата,при ускорение също.Случва се при пълен заряд на батерията до 110 км/ч по равно или лек наклон да гаси бензиновия двигател.На моменти ,ако не е нужна мощност остава на двг но при подаване на гас пак са двата в чудесен тандем и разполагаш с 137 к/с.При скорост 120~130 км/ч с разход от под 5/5 на 100км мисля че е добре.Просто трябва да се покара и да се види защото много хора го разбират погрешно.То и аз питах двоумих се накрая се здобих с Ауриса и съм повече от доволен.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Харесъл съм си модел Prius+ от 2012-2014- от Германия или Италия...тук в БГ няма предлагане точно на този модел, а искам да е 7 местен хибрид.
Може ли малко подробности за тези литиеви батерии, какво толкова не ви допадат ?
Може ли малко подробности за тези литиеви батерии, какво толкова не ви допадат ?
Corola Verso 1.8
Prius+

- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Това че не гаси двг не означава, че не ползва и батерията. Важното е в края на теста какъв е бил средният разход.vesodimov написа: Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.
Днес пътувах Русе Тутракан с C-HRa и обратно с круиз контрол на 105км/ч с изпреварвания над тази скорост и разходът ми по БК беше 4.2л/100. Колата още не е разработена, на 2000км е. Ниският разход не ми е цел.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Просто ел двигателя помага на двгто иначе няма от каде да се докара ниския разход.А при по висока скорост си на екомод компа определя кое колко тяга да подава според заряда на батерията и терена по който караш.А само на ток дълго каране не очаквай.
Auris Touring Sports HSD
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Аз да ти кажа и след 25к км, не усетих да ми падне разхода от "разработването" на ДВГ. Обаче, като дойде хладното време, падна чувствително (с 1.5л./100км.).biro написа:Това че не гаси двг не означава, че не ползва и батерията. Важното е в края на теста какъв е бил средният разход.vesodimov написа: Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.
Днес пътувах Русе Тутракан с C-HRa и обратно с круиз контрол на 105км/ч с изпреварвания над тази скорост и разходът ми по БК беше 4.2л/100. Колата още не е разработена, на 2000км е. Ниският разход не ми е цел.
За да тръгне на батерия, трябва да е много малко натоварването, да е заредена над определен % и да е достатъчно загрял ДВГ. Аз при скорости до 80км/ч по околовръстното на София, редовно се движа само на батерия 2-3 км. Това обаче в никакъв случай не е най-икономичния режим за хибрида, защото после трябва да се зареди някак си тая батерия и ако нямаш спускане, трябва да изгори едно количество гориво за да я зареди. Правил съм си експерименти по нощите, за да няма трафик - карал съм я с принудително работещ ДВГ и на батерия по един и същи маршрут (правя обиколки на широката част на околовръстното) и извода е, че ако се стремя да карам на батерия, разхода е по-висок с около литър, спрямо варианта да карам с работещ ДВГ и да не се стремя да я вкарам в EV режим.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Не искам да обидя останалите, но за мен този пост е един от най-ценните. Дава отговор на много въпроси. Съгласен съм, че основната мисъл на хора като мен, които не са напълно запознати с хибридните системи, е да карат САМО на батерия. Но това е грешка, защото после двг ще работи повече, за да я зареди. Логично е. Според мен основната идея, свързана с разхода , е крайния резултат. Оставан настрана другите плюсове, изброени по-горе.DeXa написа:За да тръгне на батерия, трябва да е много малко натоварването, да е заредена над определен % и да е достатъчно загрял ДВГ. Аз при скорости до 80км/ч по околовръстното на София, редовно се движа само на батерия 2-3 км. Това обаче в никакъв случай не е най-икономичния режим за хибрида, защото после трябва да се зареди някак си тая батерия и ако нямаш спускане, трябва да изгори едно количество гориво за да я зареди. Правил съм си експерименти по нощите, за да няма трафик - карал съм я с принудително работещ ДВГ и на батерия по един и същи маршрут (правя обиколки на широката част на околовръстното) и извода е, че ако се стремя да карам на батерия, разхода е по-висок с около литър, спрямо варианта да карам с работещ ДВГ и да не се стремя да я вкарам в EV режим.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ами точно. Ти караш хибрид, а не електромобил. Ако караш електромобил, тогава се стреми да караш само на ток.

С едно каране не може да усетиш колата. Веднъж е добре да караш само на ток, друг път не. Един път можеш, друг път не, защото профила на пътя или заряда на батерията са различни. Фактори много.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да прави са колегите, че ако се стремиш да караш на ток не е икономичен вариянт.Но на извън градско при нормално каране електрониката си определя според терена как да ги редува и добре се справя.
Auris Touring Sports HSD
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Някой ден като явно не ми е кеф ми се струва, че колата гори/бучи/тропа/шуми повече, но винаги в крайна сметка след няколко дни резултата се осреднява 




-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ами не е баш тъй!Електромотора си подпомага двигателя и си се получава доволен разход.Поне аз не съм карал друг автомобил от този клас ,бензин,1.8,автомат,на климатик и при скорост 130 на темпомат (колата е пълна догоре с багаж за море) да ти даде разход 5.2 !Така,че има нещо!vesodimov написа:Сигурен съм, че си прав, защото вчера се замислих и по този въпрос. При извънградско шофиране колата си върви само на бензин. И в зависимост от десния крак прави някакъв разход на гориво. В случая няма голямо значение, че автомобилът е хибрид. Е, батерията се зарежда, но зарядката става бързо. После колата си е обикновен бензин. Това потвърждава твърданието, че смисълът е шофиране в градско условия. Поправете ме, ако греша ...
Carina 4AFE - 1994 - бивша
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта