
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
WoLF
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Чо :) » 19 Окт 2017 13:09
Ще пусна тема в съответния раздел, когато се споразумея с каското.



Чо :)
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от pet77 » 22 Окт 2017 11:46
pet77
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от vesodimov » 22 Окт 2017 14:59
Сигурен съм, че си прав, защото вчера се замислих и по този въпрос. При извънградско шофиране колата си върви само на бензин. И в зависимост от десния крак прави някакъв разход на гориво. В случая няма голямо значение, че автомобилът е хибрид. Е, батерията се зарежда, но зарядката става бързо. После колата си е обикновен бензин. Това потвърждава твърданието, че смисълът е шофиране в градско условия. Поправете ме, ако греша ...

vesodimov
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от pet77 » 22 Окт 2017 18:00
pet77
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от vesodimov » 22 Окт 2017 18:13
Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.pet77 написа: Ами на извънградско почти винаги вървят и двата,при ускорение също.Случва се при пълен заряд на батерията до 110 км/ч по равно или лек наклон да гаси бензиновия двигател.На моменти ,ако не е нужна мощност остава на двг но при подаване на гас пак са двата в чудесен тандем и разполагаш с 137 к/с.При скорост 120~130 км/ч с разход от под 5/5 на 100км мисля че е добре.Просто трябва да се покара и да се види защото много хора го разбират погрешно.То и аз питах двоумих се накрая се здобих с Ауриса и съм повече от доволен.
vesodimov
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от rufo » 22 Окт 2017 20:20
Може ли малко подробности за тези литиеви батерии, какво толкова не ви допадат ?

rufo
- biro
- Мнения: 2799
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от biro » 22 Окт 2017 20:46
Това че не гаси двг не означава, че не ползва и батерията. Важното е в края на теста какъв е бил средният разход.vesodimov написа: Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.
Днес пътувах Русе Тутракан с C-HRa и обратно с круиз контрол на 105км/ч с изпреварвания над тази скорост и разходът ми по БК беше 4.2л/100. Колата още не е разработена, на 2000км е. Ниският разход не ми е цел.
biro
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от pet77 » 22 Окт 2017 22:51
pet77
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от DeXa » 23 Окт 2017 09:53
Аз да ти кажа и след 25к км, не усетих да ми падне разхода от "разработването" на ДВГ. Обаче, като дойде хладното време, падна чувствително (с 1.5л./100км.).biro написа:Това че не гаси двг не означава, че не ползва и батерията. Важното е в края на теста какъв е бил средният разход.vesodimov написа: Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.
Днес пътувах Русе Тутракан с C-HRa и обратно с круиз контрол на 105км/ч с изпреварвания над тази скорост и разходът ми по БК беше 4.2л/100. Колата още не е разработена, на 2000км е. Ниският разход не ми е цел.
За да тръгне на батерия, трябва да е много малко натоварването, да е заредена над определен % и да е достатъчно загрял ДВГ. Аз при скорости до 80км/ч по околовръстното на София, редовно се движа само на батерия 2-3 км. Това обаче в никакъв случай не е най-икономичния режим за хибрида, защото после трябва да се зареди някак си тая батерия и ако нямаш спускане, трябва да изгори едно количество гориво за да я зареди. Правил съм си експерименти по нощите, за да няма трафик - карал съм я с принудително работещ ДВГ и на батерия по един и същи маршрут (правя обиколки на широката част на околовръстното) и извода е, че ако се стремя да карам на батерия, разхода е по-висок с около литър, спрямо варианта да карам с работещ ДВГ и да не се стремя да я вкарам в EV режим.
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
DeXa
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от vesodimov » 23 Окт 2017 10:17
Не искам да обидя останалите, но за мен този пост е един от най-ценните. Дава отговор на много въпроси. Съгласен съм, че основната мисъл на хора като мен, които не са напълно запознати с хибридните системи, е да карат САМО на батерия. Но това е грешка, защото после двг ще работи повече, за да я зареди. Логично е. Според мен основната идея, свързана с разхода , е крайния резултат. Оставан настрана другите плюсове, изброени по-горе.DeXa написа:За да тръгне на батерия, трябва да е много малко натоварването, да е заредена над определен % и да е достатъчно загрял ДВГ. Аз при скорости до 80км/ч по околовръстното на София, редовно се движа само на батерия 2-3 км. Това обаче в никакъв случай не е най-икономичния режим за хибрида, защото после трябва да се зареди някак си тая батерия и ако нямаш спускане, трябва да изгори едно количество гориво за да я зареди. Правил съм си експерименти по нощите, за да няма трафик - карал съм я с принудително работещ ДВГ и на батерия по един и същи маршрут (правя обиколки на широката част на околовръстното) и извода е, че ако се стремя да карам на батерия, разхода е по-висок с около литър, спрямо варианта да карам с работещ ДВГ и да не се стремя да я вкарам в EV режим.
vesodimov
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 23 Окт 2017 15:09
Ами точно. Ти караш хибрид, а не електромобил. Ако караш електромобил, тогава се стреми да караш само на ток.

С едно каране не може да усетиш колата. Веднъж е добре да караш само на ток, друг път не. Един път можеш, друг път не, защото профила на пътя или заряда на батерията са различни. Фактори много.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от pet77 » 23 Окт 2017 23:45
pet77
WoLF
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от strahomen1 » 06 Ное 2017 16:30
Ами не е баш тъй!Електромотора си подпомага двигателя и си се получава доволен разход.Поне аз не съм карал друг автомобил от този клас ,бензин,1.8,автомат,на климатик и при скорост 130 на темпомат (колата е пълна догоре с багаж за море) да ти даде разход 5.2 !Така,че има нещо!vesodimov написа:Сигурен съм, че си прав, защото вчера се замислих и по този въпрос. При извънградско шофиране колата си върви само на бензин. И в зависимост от десния крак прави някакъв разход на гориво. В случая няма голямо значение, че автомобилът е хибрид. Е, батерията се зарежда, но зарядката става бързо. После колата си е обикновен бензин. Това потвърждава твърданието, че смисълът е шофиране в градско условия. Поправете ме, ако греша ...
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
strahomen1
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост