Оптимална скросот-Оптимален разход на гориво?

Аватар
alex_varna
Мнения: 295
Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път

Оптимална скросот-Оптимален разход на гориво?

Мнение от alex_varna » 14 Апр 2007 14:08

Някой има ли идея каква горе-долу е оптималната скорост (и обороти), при която колата ще даде най-малък разход нагориво на дълъг път?
Колата е Авенсис 1998г.,2000куб.см,90к.с., TDI
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI

Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 14 Апр 2007 15:02

Компромис между оборотите при максималния въртящ момент и загубите от въздушното съпротивление (които растат на квадрат, за жалост).
Аз бих заложил в интервала 70-80км/ч.
разхода би трябвало да се повиши съвсем леко при 90-100км/ч.

Аватар
alex_varna
Мнения: 295
Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път

Мнение от alex_varna » 14 Апр 2007 15:31

Аз обикновено по магистралата карам със 130км/ч като оборотите при тази скорост са точно 3000. По мои наблюдения (ако не са грешни де) турбото се включва към 2500 оборота. До колкото знам при включено турбо разхода би трябвало да е по-нисък.
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI

Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 14 Апр 2007 16:31

alex, turboto se vkluchva kato natisnesh gazta.

ako karash s postoianna skorost i ne uskoriavash pri takava niska skorost ne se spool-va oshte turboto shtoto niama nujda ot nego.

i da prav si kato ne naduva turboto po malko gori kolata shtoto e fakticheski n/a v takav sluchai
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
djofi_m
Мнения: 207
Регистриран на: 18 Юни 2006 00:53
Местоположение: gabrowo

Re: Оптимална скросот-Оптимален разход на гориво?

Мнение от djofi_m » 15 Апр 2007 12:23

alex_varna написа:Някой има ли идея каква горе-долу е оптималната скорост (и обороти), при която колата ще даде най-малък разход нагориво на дълъг път?
Колата е Авенсис 1998г.,2000куб.см,90к.с., TDI
карам същия авенсис, и тъкмо смятам колко ми е изгорил за последното зареждане, и направо се смайвам, рзхода ми идва на 9, 25 литра/100км, при положение, че километрите които са навъртяни са основно на извънградско. скоро разглеждах немското мобиле, и там на тази кола и дават разход 6.6л/100 км. зареждам само от OMV, и все тая. с предното зареждане при подобно каране , я докарах на 7.5л/100. така че явно става дума за качеството на горивото. Инъче и аз карам с 120-130-140 при 3000-3200 на 5 предавка и обикновено разхода варира м/у 7.5-8/100. а и тогава колата ми работи най тихо и явно е в оброти, които дават оптималния въртящ момент.
АVENSIS 2.0TD-комби

Аватар
dap
Мнения: 357
Регистриран на: 14 Дек 2006 09:55

Мнение от dap » 15 Апр 2007 13:00

Според мен колата е най икономична когато стрелката на километража е точно посредата, така съм чувал не знам да ли е вярно.А за торбината тя не би ли трябвало да работи постоянно , само че над 2500 оборота започва да се чува biggrin.gif

Аватар
alex_varna
Мнения: 295
Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път

Мнение от alex_varna » 15 Апр 2007 13:25

Моята беше дала разход от 6.9л/100км при 400км извънградско и 300 градско. Януари ми даде разход 7.9л/100 км като по голямата част пак беше извънградско но съотношението беше 60:40 в полза на извънградското. Само градско..разхода е умопомрачителен около 9-9.5л/100..... (ама аз бая газ и давам) :whistle: :whistle:
Иначе другия месец ще ходя до В.Търново тогава ще я засека пак този път само на извънградско да я видим какъв разход ще даде.
Иначе наистина качеството на нафтата дава отражение ... за съжаление нафтата , която продават на повечето места е пълен боклук.
Аз зареждам от ЕКО ЕЛДА и слагам и добавка.
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI

Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 15 Апр 2007 17:41

heh tva sas strelkata e mit shtoto na men strelkata kat mi e na sredata e na 80 mili v chas koeto e kam 130-140 kmph
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 16 Апр 2007 10:22

dap написа:Според мен колата е най икономична когато стрелката на километража е точно посредата, така съм чувал не знам да ли е вярно.А за торбината тя не би ли трябвало да работи постоянно , само че над 2500 оборота започва да се чува biggrin.gif
Хе хе и как тази теория кореспондира с факта, че на едно и също табло се монтират различни двигатели, данеби да им настройват скоростните кутии според циферблата на километража laugh.gif

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 16 Апр 2007 17:02

sushto ne zabraviaite che sega e zima, ili pone e studeno tai che kolite goriat poveche
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 17 Апр 2007 08:22

За джоба най-добре е 130 на магистрала и 90 извън населени места.
За разхода да си на директна скорост(5,6) и обороти над 1 500об ,а за малките двигатели около 2000 об.
За гумите колкото по-бавно по-добре.
За двигателя по-вредни са ниските обороти (под 1500) от високите.
За аеродинамиката колкото може по-бавно.
Постояната скорост е най - добра.
Авенсис 3S-FE

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 17 Апр 2007 14:37

ceko26 написа:За разхода да си на директна скорост(5,6) и обороти над 1 500об ,а за малките двигатели около 2000 об.
5-та 6-та ли имаш предвид? това не е директна скорост, това са повишаващи предавки при 99 % от автомобилите

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 17 Апр 2007 15:03

Най-висока и не на 99% от колите.
Авенсис 3S-FE

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 18 Апр 2007 13:17

че е най-висока го знае всеки, ама най-висока, не означава "директна". Директна предавка се казва когато предавателното числа в ск. кутия е 1:1 сиреч оборотите на входящия и изходящия вал са еднакви. Ако се предположи, че и диференцяла има подобно предавателно число тогава би следвало оборотите на коляновия вал и колелата да са еднакви. В повечето автомобили с ръчни скорости подобно предавателно число има 4-та предавка. Тъй като повечето вече имат 5-та и дори 6-та предавка, именно те са най-икономични понеже са повишаващи, демек оборотите, с които се върти коляновия вал са по-малки от тези, с които се въртят колелетата.

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 18 Апр 2007 13:44

Разсъжденията са ти правилни, но не съвсем точни. Няма как коляновият вал и колелата да се въртят с еднаква скорост, какво остава колелата да са по-бързи?! wacko.gif При най-елементарни изчисления, ако гумата изминава 1.5 метра за един оборот при 5000 оборота в минута на коляновия вал, изминатото разстояние ще е 7.5 км, а за час - 450 км ohmy.gif . Диференциалите понижават въртенето на коляновия вал над 3-4 пъти преди да го предадат на колелата.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта