Оптимална скросот-Оптимален разход на гориво?
- alex_varna
- Мнения: 295
- Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
Оптимална скросот-Оптимален разход на гориво?
Някой има ли идея каква горе-долу е оптималната скорост (и обороти), при която колата ще даде най-малък разход нагориво на дълъг път?
Колата е Авенсис 1998г.,2000куб.см,90к.с., TDI
Колата е Авенсис 1998г.,2000куб.см,90к.с., TDI
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
- alex_varna
- Мнения: 295
- Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
Аз обикновено по магистралата карам със 130км/ч като оборотите при тази скорост са точно 3000. По мои наблюдения (ако не са грешни де) турбото се включва към 2500 оборота. До колкото знам при включено турбо разхода би трябвало да е по-нисък.
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
alex, turboto se vkluchva kato natisnesh gazta.
ako karash s postoianna skorost i ne uskoriavash pri takava niska skorost ne se spool-va oshte turboto shtoto niama nujda ot nego.
i da prav si kato ne naduva turboto po malko gori kolata shtoto e fakticheski n/a v takav sluchai
ako karash s postoianna skorost i ne uskoriavash pri takava niska skorost ne se spool-va oshte turboto shtoto niama nujda ot nego.
i da prav si kato ne naduva turboto po malko gori kolata shtoto e fakticheski n/a v takav sluchai
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
Re: Оптимална скросот-Оптимален разход на гориво?
карам същия авенсис, и тъкмо смятам колко ми е изгорил за последното зареждане, и направо се смайвам, рзхода ми идва на 9, 25 литра/100км, при положение, че километрите които са навъртяни са основно на извънградско. скоро разглеждах немското мобиле, и там на тази кола и дават разход 6.6л/100 км. зареждам само от OMV, и все тая. с предното зареждане при подобно каране , я докарах на 7.5л/100. така че явно става дума за качеството на горивото. Инъче и аз карам с 120-130-140 при 3000-3200 на 5 предавка и обикновено разхода варира м/у 7.5-8/100. а и тогава колата ми работи най тихо и явно е в оброти, които дават оптималния въртящ момент.alex_varna написа:Някой има ли идея каква горе-долу е оптималната скорост (и обороти), при която колата ще даде най-малък разход нагориво на дълъг път?
Колата е Авенсис 1998г.,2000куб.см,90к.с., TDI
АVENSIS 2.0TD-комби
- alex_varna
- Мнения: 295
- Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
Моята беше дала разход от 6.9л/100км при 400км извънградско и 300 градско. Януари ми даде разход 7.9л/100 км като по голямата част пак беше извънградско но съотношението беше 60:40 в полза на извънградското. Само градско..разхода е умопомрачителен около 9-9.5л/100..... (ама аз бая газ и давам)
Иначе другия месец ще ходя до В.Търново тогава ще я засека пак този път само на извънградско да я видим какъв разход ще даде.
Иначе наистина качеството на нафтата дава отражение ... за съжаление нафтата , която продават на повечето места е пълен боклук.
Аз зареждам от ЕКО ЕЛДА и слагам и добавка.


Иначе другия месец ще ходя до В.Търново тогава ще я засека пак този път само на извънградско да я видим какъв разход ще даде.
Иначе наистина качеството на нафтата дава отражение ... за съжаление нафтата , която продават на повечето места е пълен боклук.
Аз зареждам от ЕКО ЕЛДА и слагам и добавка.
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
Хе хе и как тази теория кореспондира с факта, че на едно и също табло се монтират различни двигатели, данеби да им настройват скоростните кутии според циферблата на километража laugh.gifdap написа:Според мен колата е най икономична когато стрелката на километража е точно посредата, така съм чувал не знам да ли е вярно.А за торбината тя не би ли трябвало да работи постоянно , само че над 2500 оборота започва да се чува biggrin.gif
За джоба най-добре е 130 на магистрала и 90 извън населени места.
За разхода да си на директна скорост(5,6) и обороти над 1 500об ,а за малките двигатели около 2000 об.
За гумите колкото по-бавно по-добре.
За двигателя по-вредни са ниските обороти (под 1500) от високите.
За аеродинамиката колкото може по-бавно.
Постояната скорост е най - добра.
За разхода да си на директна скорост(5,6) и обороти над 1 500об ,а за малките двигатели около 2000 об.
За гумите колкото по-бавно по-добре.
За двигателя по-вредни са ниските обороти (под 1500) от високите.
За аеродинамиката колкото може по-бавно.
Постояната скорост е най - добра.
Авенсис 3S-FE
че е най-висока го знае всеки, ама най-висока, не означава "директна". Директна предавка се казва когато предавателното числа в ск. кутия е 1:1 сиреч оборотите на входящия и изходящия вал са еднакви. Ако се предположи, че и диференцяла има подобно предавателно число тогава би следвало оборотите на коляновия вал и колелата да са еднакви. В повечето автомобили с ръчни скорости подобно предавателно число има 4-та предавка. Тъй като повечето вече имат 5-та и дори 6-та предавка, именно те са най-икономични понеже са повишаващи, демек оборотите, с които се върти коляновия вал са по-малки от тези, с които се въртят колелетата.
- Xeku
- Мнения: 1396
- Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Разсъжденията са ти правилни, но не съвсем точни. Няма как коляновият вал и колелата да се въртят с еднаква скорост, какво остава колелата да са по-бързи?!
При най-елементарни изчисления, ако гумата изминава 1.5 метра за един оборот при 5000 оборота в минута на коляновия вал, изминатото разстояние ще е 7.5 км, а за час - 450 км
. Диференциалите понижават въртенето на коляновия вал над 3-4 пъти преди да го предадат на колелата.


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта