Днес пърпорих с Toyota C-HR HSD, това е със същото задвижване като моя Приус - 1.8 бензин 99 коня и електромотор. Приусът ми се води 136, това се води 122 коня, нещо бил обновен, ала-бала. Тестовият беше оборудване Cult LED с цена след хибридната преференция - 54 500лв. Това не включва навигация, JBL аудио или авто паркиране - оборудванията съм ги сканирал и прикачил в края на поста. Имайте предвид, че CH-R не е като Приус и не всеки е хибрид. При поръчка на хибриден C-HR, от TMA казаха, че в момента се чака около 7 месеца, т.е. при поръчка днес, колата би трябвало да дойде около февруари.
Да започна с екстериора - доста интересен дизайн, странен, привлекателен. Може да се поръча с крещящи цветове - има изненадващи опции като "Ментово зелено", "Огнено червено", "Океанско синьо" и др. Определено правещ впечатление автомобил, харесва ми! Гумите на тестовия бяха големи, 225/50/18, вероятно допринасят за недоброто ускорение. Купето е хетчбек, 4 врати, предните дръжки са нормални, задните са високо горе в "дупка" - предполагам ще задържат мръсотия и ще цапат при отваряне. Стоповете са гигантски (поне не са пейки като на новата RAV4 (omg)) и все пак бих предпочел да имам по-голям багажник, вместо такива стопове.
Интериорът, за жалост, е типичния за съвременните автомобили - изсран в средата дисплей, който не се връзва с нищо по таблото. На него е хибридния индикатор, навигацията (ако има), бутоните му са сензорни. Поне управлението на климатроника (двузонов с функция "моно") е с нормални. В Култ оборудването има нелеп синьо-лилав кант от край до край на таблото, в Класи е сив и изглежда доста по-адекватно. Зверска нелепица е пластмасата около скоростния лост и по дръжките (само!) на предните врати - черен пиано лак с буркат под лака - за мен дело на ямболски курифей на тунинга. А на задните врати - обикновената, дрънчаща, сива пластмаса.
Воланът има 25 бутона на видимата част и не говоря за лостчетата за чистачки, фарове и мигачи. Не съм се чувствал толкова тъп в автомобил - не можах да си изкарам моментния разход, трябваше ми помощ. Превключването между ЕКО/НОРМАЛ/СПОРТ също е през бутоните на волана и всичко излиза на малкия дисплей между скоростомера и power индикатора. При моя Приус нещата са по-интуитивни и "еко" информацията е видима наведнъж.
Интериорът не е никак впечатляващ - седалките са от ужасна изкуствена кожа (не са в серийното оборудване), мога да ги сравня с тези на Focus (дори на RS), Куга... Голямо НЕ за такъв тип тапицерия, все едно седите в найлонови пликчета от магазина. Отново за жалост - "кожата" на новите автомобили е такава, вече няма хубава, мека кожа по народните марки. Корите на вратите са изцяло пласмтаса, кухи и дрънкат като барабан, колонките също са от твърда и дрънкаща пласмаса, таблото, конзолата, като цяло всичко. Човек се чувства като в нискобюджетен автомобил. Скоро бях в нова Лада, качеството на пластмасите там беше по-добро. Не мога да отрека простора в сравнително компактния автомобил - има място за краката и достатъчно място над главите на предните и задни седалки. Седалките са делими, но отзад подлакътник нямаше! Но за разлика от Приус, има джобове в задните врати под формата на къп холдъри. Багажникът - средна работа, става, разбира се - удобството на хетчбека за висок товар. Ако се сложи резервната гума + кората, дълбочината му намалява с 6-8см.
Ситуацията с шума никак не ми хареса. Говорих с дилъра, не ми вярва, но Приусът ми се струва по-добре обезшумен. Гумите по нормален асфалт не се чуват, но бръмченето на мотора - много, когато се настъпи - "кутията" е eCVT и оборотите скачат при натискане. Друго, от което съм силно изненадан е разликата има в динамиката - при Приус нещата отново са различни и то при положение, че го сравнявам с гуми 215/45/17 (255/50/18 при C-HR). От 80 нагоре е мъка, 0-60 е приемливо. Непрекъснато бях в Normal режим, лесно не можах да го сменя (не видях индивидуални бутони за режимите... За разлика от Приус...) и предпочетох да карам в Нормал, отколкото да спирам и 5 мин да търся по менютата. Сигурен съм, че хората, които я карат всекидневно са свикнали и им е лесно.
Покривът отзад продължава с голямо крило, което от 120 нагоре започва да подскача нагоре-надолу и шумът се пренася и в купето - представете си, че с прозореца сте защипали кърпа и тя се вее от въздушната струя! (omg) Нещо, на което се насладих и абсолютно не мога да отрека е по-меката и приятна возия от на моя Приус. Да, той е с пакет, включващ по-големите джанти и ниски гуми, втвърдени амортисьори, допълнителна стабилизираща щанга, но пък C-HR е с независимо окачване отзад и очевидно настройката е за по-комфортно пътуване. Легналите полицаи и неравностите не са толкова дразнещи и не се подскача колкото при мен, хареса ми.
За разход при нормално каране не мога да говоря, защото понастъпвах, но очаквам, че около 5-5.2 в града би било съвсем нормално. Резервоарът е около 45 литра. Струва ми се, че C-HR е настроен повече към еко/ико шофиране и е осезаемо по-муден на фона на Приус 3, но пък за сметка на това много бързо изключва двигателя и преминава на батерия - бях подготвен как се кара хибрид. Вероятно е възможно дори да постигне и по-добър среден разход градско от Приус 3 при ежедневно нормално каране.
ЛЕД пакетът, струващ 2 000лв, включва лед дневни светлини, лед стопове и би-лед фарове. Ако се вкара навигация, има 3 години безплатни ъпдейти, а след това - 500лв на ъпдейт, от клиента зависи през колко време ще го прави. Изключително съм щастлив, че съществуват форумите и съм с картите за 2017-18г. срещу 0 лева и доброволно дарение на средства към публикувалия картите. Също така в последните 2 оборудвания, резервна гума няма, не можете и да се замени repair kit-а с такава, трябва да си купи гума и подложка. Хубаво е, че вече 10-годишната гаранция на хибридната с-ма е включена и не се заплаща допълнително година за година. По каталог, разходът е 3.9, което говорихме, че е абсурдно. Цената на C-HR е малко по-ниска от Приус - с около 6-7 хил лв и според дилъра причината е защото Prius се сглобява и идва от Япония, а C-HR - от Турция (не съм проверявал, така казаха).
Общото ми впечатление е негативно и не бих сменил Приуса с C-HR. Отличен екстериор - привлекателен, открояващ се и правещ впечатление, футуристичен дизайн, но лош интериор - евтини пластмаси (наистина, очакавам след 2-3 години каране интериорът да дрънка като гайки в тенджера), различни кори на предните и задни врати, лоша шумоизолация.
Не мога да дам лични впечатления за дълъг път, но с такава динамика на автомобила, продължителното пътуване по натоварен път по-скоро би било изморително, отколкото удоволствие.
Впечатления от тест-драйв на C-HR
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Впечатления от тест-драйв на C-HR
Това мнение бе публикувано във българският форд-форум във връзка с преки впечатление от колега относно въпросната хибридна Тойота.... Колегата размисли и реши да си коригира/изтрие мнението си тук, но смятам, че то може да бъде полезно на потребителите в този форум... Затова пускам цитат от другия форум...
Последно промяна от Pyrhel на 20 Юли 2017 15:43, променено общо 2 пъти.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта