Странна работа на 4АГЕ

b_d

Мнение от b_d » 11 Апр 2007 11:29

Reptile написа:
El Camino написа:Здрасти и благодаря за мнението!

Значи по първа точка - предполагам, че си със по нов двигател 4АГЕ със степен на сгъстяване 10,3:1, защото моя такъв дава точно 13 компресия. Бялата корола е с блутоп, а не редтоп.

Колата е с МАП сензор.

ТПСа може би има нужда да се чисти, но колата се държи като нова, когато запали...
Ами всъщност, хич не ми е нов мотора - Red&Black т.е 9,4:1 би трябвало да е, освен ако предишният собственик не си е тръкнал леко главата например......
Стойностите за налягането и степента на компресия, които цитирах са именно за АЕ86 с 9.4:1, поне така пише в книжката.
Ами щом си с МАП.....провери го д**а и сензора. Т'ва с ТПС-а си остава, защото съм съгласен със всички аргументи, но не и с това как като подава газ и колата не реагира.
Ако ТПС-а работи, най-малкото ще дави и глъхне.

БЪДИ ЗДРАВ
Може да пробваш да откачиш ТПС-а и да видиш, че грешиш в предположенията си :thumbsup:

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Мнение от Reptile » 12 Апр 2007 16:09

Честно нещо не схванах логиката!
Какво значи да откача ТПС-а и какво да установя?
Моята логика, беше, че при работещ коректно(закачен) ТПС, колата не може да не реагира на подаване на газ(независимо по какъв начин).
Аз имах проблем с дебитомер, датчици на делкото и т.н, но ТПС-а си работеше и по същият начин, колата работеше на около 1000 оборота и като подадеш газ глъхнеше и се давеше.
Да е жив и здрав Миро, че ми хариза два датчика.

ПОЗДРАВИ

b_d

Мнение от b_d » 12 Апр 2007 16:47

Reptile написа:Честно нещо не схванах логиката!
Какво значи да откача ТПС-а и какво да установя?
Моята логика, беше, че при работещ коректно(закачен) ТПС, колата не може да не реагира на подаване на газ(независимо по какъв начин).
Аз имах проблем с дебитомер, датчици на делкото и т.н, но ТПС-а си работеше и по същият начин, колата работеше на около 1000 оборота и като подадеш газ глъхнеше и се давеше.
Да е жив и здрав Миро, че ми хариза два датчика.

ПОЗДРАВИ
ECU-то използва ТПС-а, за да разбере няколко основни неща:
1. Дали е напълно затворен;
2. Дали е напълно отворен;
3. Има ли промяна и в каква посока е (към отваряне или затваряне);
4. Какъв е скоростта на тази промяна;

От посочените по-горе неща ни интересуват основно 3 и 4. Ако делтата е "еди-колко-си" следва обогатяване с "еди-колко-си".

Това, което мери реално колко въздух влиза и респективно казва колко гориво да се подава като има основна тежест наравно с оборотите е MAP-a (или дебитомера в твоя случай). ТПС-а е само коригиращ фактор.

ето една картинка (от 3SGTE), която показва основните фактори:
Изображение

p.s. Има двигатели, при които ТПС-а е определящ, но те обикновено се ползват само за състезания (и тези за които говорим не са такива).

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Мнение от Reptile » 13 Апр 2007 11:09

Да съгласен съм, че ТПС-а е само коригиращ фактор!
Мерси за подробният отговор и картинката.
Това според теб означава, че въможно неговите показания да се местят, БЕЗ това да оказва влияние на оборотите т.е макар и малко да обогатява или да обеднява сместта.
Ами щом казваш, вероятно е въможно не съм тествал подобна постановка, но моите практически наблюдения бяха различни.
В случая, който коментираме почти сигурно дебитомера не "участва", тогава какво остава според теб?

БЪДИ ЗДРАВ

Аватар
domi
Мнения: 58
Регистриран на: 11 Дек 2006 06:18

Мнение от domi » 15 Апр 2007 10:53

Абе ще ме прощавате за глупавата намеса ама на какво му се вика дебитомер и как аджеба му е името на английски...?
Иначе за ТПС-а, знам че на моя айдъл суич-а му е така проектиран че като отвориш над милиметър дрьосел дава късо на айдъл пин-а със земята. Ако туй нещо е зацапано и не дава контакт всеки път, може като се отвори тротъла да не регистрира че колата иска да мине от айдъл на по-високи обороти и продължава да дава толкова бензин колкото за айдъл. Всъщност моята има някакъв дебилен феномен подобен до някъде на разискваните тук, та ще надавам едно ухо =)

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 15 Апр 2007 22:12

domi написа:на какво му се вика дебитомер и как аджеба му е името на английски...?
AFM - Air Flow Meter. Представлява една клапа след въздушния филтър и преди дросела. rolleyes.gif

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Мнение от Reptile » 16 Апр 2007 11:57

domi написа:Абе ще ме прощавате за глупавата намеса ама на какво му се вика дебитомер и как аджеба му е името на английски...?
Иначе за ТПС-а, знам че на моя айдъл суич-а му е така проектиран че като отвориш над милиметър дрьосел дава късо на айдъл пин-а със земята. Ако туй нещо е зацапано и не дава контакт всеки път, може като се отвори тротъла да не регистрира че колата иска да мине от айдъл на по-високи обороти и продължава да дава толкова бензин колкото за айдъл. Всъщност моята има някакъв дебилен феномен подобен до някъде на разискваните тук, та ще надавам едно ухо =)
Баш за туй става въпрос, но по-вещи от мен хора не са съгласни с подобна постановка(че вероятно ТПС-а е проблем) и аз не мога да оспорвам доказани КАПЦИТЕТИ.

БЪДЕТЕ ЗДРАВИ

b_d

Мнение от b_d » 16 Апр 2007 12:04

Reptile написа:
domi написа:Абе ще ме прощавате за глупавата намеса ама на какво му се вика дебитомер и как аджеба му е името на английски...?
Иначе за ТПС-а, знам че на моя айдъл суич-а му е така проектиран че като отвориш над милиметър дрьосел дава късо на айдъл пин-а със земята. Ако туй нещо е зацапано и не дава контакт всеки път, може като се отвори тротъла да не регистрира че колата иска да мине от айдъл на по-високи обороти и продължава да дава толкова бензин колкото за айдъл. Всъщност моята има някакъв дебилен феномен подобен до някъде на разискваните тук, та ще надавам едно ухо =)
Баш за туй става въпрос, но по-вещи от мен хора не са съгласни с подобна постановка(че вероятно ТПС-а е проблем) и аз не мога да оспорвам доказани КАПЦИТЕТИ.

БЪДЕТЕ ЗДРАВИ
Сега ще се опитам да обясня къде грешите. Това с ТПС-а спъва колата, ако се опитваш да караш с постоянна скорост над 1600-1800 оборота. Централата си мисли, че дросела е затворен и спира горивото (принудителен празен ход) и се почва едно пусни/спри. Това не се случва при форсиране(при по-голяма делта на ТПС) или празен ход(обороти под 1600).

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Мнение от Reptile » 16 Апр 2007 12:11

Еми, щом казваш, ще се съгласяваме, к'во да правим!!!!

Аватар
domi
Мнения: 58
Регистриран на: 11 Дек 2006 06:18

Мнение от domi » 17 Апр 2007 10:31

Хубаво, съгласен съм. Моята, обаче, е със Манифолд Абсолют Прешър сензор и прави същата чалга с оборотите, давченето и проблемното палене. Нямам достатъчно детайли понеже ел. веригата на горивната ми помпа реши да не и дава напрежение, та в момента колата е спъната и не мога да проучвам много, обаче следва да се предположи че ако проблема е същия, той не се дължи нито на дебитомер, нито на ТПС. Следва да се запитаме какво друго може да бъде. Единствения сензор на моята, който не съм проверил за операция е термометъра за водата, в който впрочем не се съмнявам, защото двигателя реагира чудесно на темпаратурните изменения при нагряване. При мен предполагам че проблема е предимно от ЕКУ, което не е наясно с правилния горивен мап, понеже го карах със вакуумен лийк достатъчно дълго че да си приспособи idle-а и сега след като го оправих следва да му отнеме време да свикне на правилна постановка. След като казах туй, изглежда че няма много общо, но приликите със поведението посочено в първия пост по темата са плашещи и на брой и на идентичност.... Ще гледам да дам повече инфо когато убедя помпата да работи =)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта