Reptile написа:Честно нещо не схванах логиката!
Какво значи да откача ТПС-а и какво да установя?
Моята логика, беше, че при работещ коректно(закачен) ТПС, колата не може да не реагира на подаване на газ(независимо по какъв начин).
Аз имах проблем с дебитомер, датчици на делкото и т.н, но ТПС-а си работеше и по същият начин, колата работеше на около 1000 оборота и като подадеш газ глъхнеше и се давеше.
Да е жив и здрав Миро, че ми хариза два датчика.
ПОЗДРАВИ
ECU-то използва ТПС-а, за да разбере няколко основни неща:
1. Дали е напълно затворен;
2. Дали е напълно отворен;
3. Има ли промяна и в каква посока е (към отваряне или затваряне);
4. Какъв е скоростта на тази промяна;
От посочените по-горе неща ни интересуват основно 3 и 4. Ако делтата е "еди-колко-си" следва обогатяване с "еди-колко-си".
Това, което мери реално колко въздух влиза и респективно казва колко гориво да се подава като има основна тежест наравно с оборотите е MAP-a (или дебитомера в твоя случай). ТПС-а е само коригиращ фактор.
ето една картинка (от 3SGTE), която показва основните фактори:
p.s. Има двигатели, при които ТПС-а е определящ, но те обикновено се ползват само за състезания (и тези за които говорим не са такива).