ПАК ПРОБЛЕМИ С ОБОРОТИТЕ
ПАК ПРОБЛЕМИ С ОБОРОТИТЕ
Здравейте,
Скоро не бях се оплаквал от колицата ама на ето старото Камри си показва болешките. От 2 месеца 4 пъти увеличавам оборотите на празния ход и те нема-нема и пак паднат с около 200об/мин.
Ходих на диагностика в ТМ бъзикаха я не казаха за някакъв конкретен проблем освен грешка в компютрото "Не ефективна работа на Oxygen sensor", но аз такъв нямам. Колата е без катализатор.
След като я бъзикаха една седмица вървя на пушка и пак се свлякоха пустите обороти. Мисля си, че има нещо с Idle Speed Control Valve-то - имам такова чудо на моя 3S-FE.
Дали е за смяна?
Скоро не бях се оплаквал от колицата ама на ето старото Камри си показва болешките. От 2 месеца 4 пъти увеличавам оборотите на празния ход и те нема-нема и пак паднат с около 200об/мин.
Ходих на диагностика в ТМ бъзикаха я не казаха за някакъв конкретен проблем освен грешка в компютрото "Не ефективна работа на Oxygen sensor", но аз такъв нямам. Колата е без катализатор.
След като я бъзикаха една седмица вървя на пушка и пак се свлякоха пустите обороти. Мисля си, че има нещо с Idle Speed Control Valve-то - имам такова чудо на моя 3S-FE.
Дали е за смяна?
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ето и малко информация по въпроса, но точно как да го профилактирам не ми става ясно.
http://www.autozone.com/servlet/UiBroke ... 13ebef.jsp
http://www.autozone.com/servlet/UiBroke ... 13ebef.jsp
Kлега казали са ти "Oxygen sensor" това е ламбда сондата имаш със сигурност даже се вижда като проследиш изпускателния колектор има едно нещо завито в тръбата с 4 кабела е това е. Живота и е около 100-140 000км.
На схемата това което е написано като ISC Valve му развий двата болта и го свали зад него ще видиш малко цилиндърче което трябва да се движи много леко.Точно това ти регулира оборотите можеш да пробваш като запалиш двигателя.
Като сглобяваш обратно ISC Valve преди да стегнеш двете болчета докрай при запален двигател можеш да го въртиш малко в двете посоки в едната вдига оборотите, но компютъра чрез това нещо ги регулира явно той ги оставя да паднат.
Иди в някой сервиз да ти замерят сондата и какво отчитат другите датчици.
Препоръчвам ти сервиз ЮВЕ БОШ на Симьоновско шосе от страната на Студентски град до една от преките към посолствата.Можеш да стойш до колата през цялото време и всичко ще ти кажат.
На схемата това което е написано като ISC Valve му развий двата болта и го свали зад него ще видиш малко цилиндърче което трябва да се движи много леко.Точно това ти регулира оборотите можеш да пробваш като запалиш двигателя.
Като сглобяваш обратно ISC Valve преди да стегнеш двете болчета докрай при запален двигател можеш да го въртиш малко в двете посоки в едната вдига оборотите, но компютъра чрез това нещо ги регулира явно той ги оставя да паднат.
Иди в някой сервиз да ти замерят сондата и какво отчитат другите датчици.
Препоръчвам ти сервиз ЮВЕ БОШ на Симьоновско шосе от страната на Студентски град до една от преките към посолствата.Можеш да стойш до колата през цялото време и всичко ще ти кажат.
Авенсис 3S-FE
Изпускателните тръби съм ги проследявал не веднъж.
Ламбда сонда просто няма и дупка, място за такава също няма.
Ровил съм много из нет-а по този въпрос и се оказва, че има два модела 1987г единия за САЩ със сондата и един за Европа без нея, защото тогава в Европа не е имало изисквания за вредни емисии.
Също от ТМ-Ауто от преден преглед имам становище, че Ламбда сонда липсва както и катализатор разбира се.
Така че това отпада.
Ламбда сонда просто няма и дупка, място за такава също няма.
Ровил съм много из нет-а по този въпрос и се оказва, че има два модела 1987г единия за САЩ със сондата и един за Европа без нея, защото тогава в Европа не е имало изисквания за вредни емисии.
Също от ТМ-Ауто от преден преглед имам становище, че Ламбда сонда липсва както и катализатор разбира се.
Така че това отпада.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Из сайтовете пише, че най-добре се чисти/промива с Carburator cleaner...
Тук има инфо за тест:
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl179i.htm
и по ясни снимки:
http://www.explorer4x4.com/iac.htm
На втория сайт чистенето е правено с ElectroClean, но някои от тези спрейове са доста агресивни към гуми/пластмаси....
Но и мен ме учудва реакцията на компютъра, че има грешка в ламбда сондата.....
При условие, че наистина нямаш ламбда сонда, да не би диагностичния компютър да не е разкодирал правилно кода на грешката?
П.С. да не забравиш да си провериш TPS - може и там да е проблема с оборотите...
Тук има инфо за тест:
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl179i.htm
и по ясни снимки:
http://www.explorer4x4.com/iac.htm
На втория сайт чистенето е правено с ElectroClean, но някои от тези спрейове са доста агресивни към гуми/пластмаси....
Но и мен ме учудва реакцията на компютъра, че има грешка в ламбда сондата.....
При условие, че наистина нямаш ламбда сонда, да не би диагностичния компютър да не е разкодирал правилно кода на грешката?
П.С. да не забравиш да си провериш TPS - може и там да е проблема с оборотите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Двигателя като модел е един и същ дори и на RAV го има.
Тойота в това отношение са традиционалисти - нещо работи ли добре не се пипа. Твоят двигател е същият, но има подобрения свързани със съвременните изисквания за вредни емисии, което няма общо с двигателя, но има общо с обработката на изгорелите газове. Някой датчици също са различни, модифицирани, подобрени - съответно и компютъра.
Но двигателя като параметри и абсолютно същият - от 87г.
Тойота в това отношение са традиционалисти - нещо работи ли добре не се пипа. Твоят двигател е същият, но има подобрения свързани със съвременните изисквания за вредни емисии, което няма общо с двигателя, но има общо с обработката на изгорелите газове. Някой датчици също са различни, модифицирани, подобрени - съответно и компютъра.
Но двигателя като параметри и абсолютно същият - от 87г.
Здравейте отново,
Най-напред искам да се извиня за допуснатата от мен неточност - наистина автомобила има ламбда сонда и тези от ТМ-Ауто да го ду....
Оказва се, че е от долу под автомобила много добре скрита, 4-ри проводна с подгряване.
Намерих нова такава и я смених. За сега още нямам впечатления, очаквам добри резултати относно разхода.
БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ, които бяха съпричастни с моя проблем. Скоро ще пиша как е.
Най-напред искам да се извиня за допуснатата от мен неточност - наистина автомобила има ламбда сонда и тези от ТМ-Ауто да го ду....
Оказва се, че е от долу под автомобила много добре скрита, 4-ри проводна с подгряване.
Намерих нова такава и я смених. За сега още нямам впечатления, очаквам добри резултати относно разхода.
БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ, които бяха съпричастни с моя проблем. Скоро ще пиша как е.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта