ПАК ПРОБЛЕМИ С ОБОРОТИТЕ

Аватар
nickolov
Мнения: 59
Регистриран на: 12 Окт 2004 13:52
Местоположение: Ботевград
Обратна връзка:

ПАК ПРОБЛЕМИ С ОБОРОТИТЕ

Мнение от nickolov » 03 Апр 2007 17:05

Здравейте,

Скоро не бях се оплаквал от колицата ама на ето старото Камри си показва болешките. От 2 месеца 4 пъти увеличавам оборотите на празния ход и те нема-нема и пак паднат с около 200об/мин.
Ходих на диагностика в ТМ бъзикаха я не казаха за някакъв конкретен проблем освен грешка в компютрото "Не ефективна работа на Oxygen sensor", но аз такъв нямам. Колата е без катализатор.
След като я бъзикаха една седмица вървя на пушка и пак се свлякоха пустите обороти. Мисля си, че има нещо с Idle Speed Control Valve-то - имам такова чудо на моя 3S-FE.
Дали е за смяна?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Апр 2007 19:56

Ако е ISCV можеш преди да го сменяш, да пробваш да го почистиш - демонтираш, промиваш, раздвижваш и пробваш напълно отваряне и затваряне.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

b_d

Мнение от b_d » 04 Апр 2007 08:14

направи няколко снимки на дросела отгоре и отдолу да видим за какво говорим.

Аватар
nickolov
Мнения: 59
Регистриран на: 12 Окт 2004 13:52
Местоположение: Ботевград
Обратна връзка:

Мнение от nickolov » 04 Апр 2007 09:35

Ето за какво иде реч.
Прикачени файлове
ISC Valve.gif
ISC Valve.gif (52.78 KiB) Преглеждано 4499 пъти

Аватар
nickolov
Мнения: 59
Регистриран на: 12 Окт 2004 13:52
Местоположение: Ботевград
Обратна връзка:

Мнение от nickolov » 04 Апр 2007 09:38

Ето и малко информация по въпроса, но точно как да го профилактирам не ми става ясно.

http://www.autozone.com/servlet/UiBroke ... 13ebef.jsp

b_d

Мнение от b_d » 04 Апр 2007 09:40

Колегата е прав. Опитай със сваляне и почистване. Често там има нагар или масло от картерните газове.

Аватар
nickolov
Мнения: 59
Регистриран на: 12 Окт 2004 13:52
Местоположение: Ботевград
Обратна връзка:

Мнение от nickolov » 04 Апр 2007 15:02

Въпросът е с какво да го промия?
С бензин ли?
И тези от ТМ-Ауто що не са го направили?
Да ги ,,,,,

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 04 Апр 2007 16:03

Kлега казали са ти "Oxygen sensor" това е ламбда сондата имаш със сигурност даже се вижда като проследиш изпускателния колектор има едно нещо завито в тръбата с 4 кабела е това е. Живота и е около 100-140 000км.
На схемата това което е написано като ISC Valve му развий двата болта и го свали зад него ще видиш малко цилиндърче което трябва да се движи много леко.Точно това ти регулира оборотите можеш да пробваш като запалиш двигателя.
Като сглобяваш обратно ISC Valve преди да стегнеш двете болчета докрай при запален двигател можеш да го въртиш малко в двете посоки в едната вдига оборотите, но компютъра чрез това нещо ги регулира явно той ги оставя да паднат.
Иди в някой сервиз да ти замерят сондата и какво отчитат другите датчици.
Препоръчвам ти сервиз ЮВЕ БОШ на Симьоновско шосе от страната на Студентски град до една от преките към посолствата.Можеш да стойш до колата през цялото време и всичко ще ти кажат.
Авенсис 3S-FE

Аватар
nickolov
Мнения: 59
Регистриран на: 12 Окт 2004 13:52
Местоположение: Ботевград
Обратна връзка:

Мнение от nickolov » 04 Апр 2007 16:45

Изпускателните тръби съм ги проследявал не веднъж.
Ламбда сонда просто няма и дупка, място за такава също няма.
Ровил съм много из нет-а по този въпрос и се оказва, че има два модела 1987г единия за САЩ със сондата и един за Европа без нея, защото тогава в Европа не е имало изисквания за вредни емисии.
Също от ТМ-Ауто от преден преглед имам становище, че Ламбда сонда липсва както и катализатор разбира се.
Така че това отпада.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 04 Апр 2007 18:28

Из сайтовете пише, че най-добре се чисти/промива с Carburator cleaner...
Тук има инфо за тест:
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl179i.htm
и по ясни снимки:
http://www.explorer4x4.com/iac.htm

На втория сайт чистенето е правено с ElectroClean, но някои от тези спрейове са доста агресивни към гуми/пластмаси....

Но и мен ме учудва реакцията на компютъра, че има грешка в ламбда сондата.....
При условие, че наистина нямаш ламбда сонда, да не би диагностичния компютър да не е разкодирал правилно кода на грешката?
П.С. да не забравиш да си провериш TPS - може и там да е проблема с оборотите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 05 Апр 2007 09:13

Аз съм със същия 3S-FE и си имам колата е 98 г. ако твоята е 87 г. възможно ли е 11г. да правят двигател с един код.
Авенсис 3S-FE

Аватар
nickolov
Мнения: 59
Регистриран на: 12 Окт 2004 13:52
Местоположение: Ботевград
Обратна връзка:

Мнение от nickolov » 05 Апр 2007 09:32

Двигателя като модел е един и същ дори и на RAV го има.
Тойота в това отношение са традиционалисти - нещо работи ли добре не се пипа. Твоят двигател е същият, но има подобрения свързани със съвременните изисквания за вредни емисии, което няма общо с двигателя, но има общо с обработката на изгорелите газове. Някой датчици също са различни, модифицирани, подобрени - съответно и компютъра.
Но двигателя като параметри и абсолютно същият - от 87г.

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 05 Апр 2007 21:56

Ами закарай го да му бръкнат в компютъра да си каже кое не му е наред иначе има да сменяш докато не го уцелиш.
Имаш ли някаква електроника във въздушния филтър?
Авенсис 3S-FE

Аватар
nickolov
Мнения: 59
Регистриран на: 12 Окт 2004 13:52
Местоположение: Ботевград
Обратна връзка:

Мнение от nickolov » 25 Апр 2007 14:05

Здравейте отново,
Най-напред искам да се извиня за допуснатата от мен неточност - наистина автомобила има ламбда сонда и тези от ТМ-Ауто да го ду....
Оказва се, че е от долу под автомобила много добре скрита, 4-ри проводна с подгряване.
Намерих нова такава и я смених. За сега още нямам впечатления, очаквам добри резултати относно разхода.
БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ, които бяха съпричастни с моя проблем. Скоро ще пиша как е.

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 27 Апр 2007 15:10

Браво!
Но трябва да изчистиш грешките натрупани от старата.
За колко я купи , че в ТМ-АУТО искат по 350 лв. на парче?
Авенсис 3S-FE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта