Lean burn на газ, въпрос
Lean burn на газ, въпрос
Здравейте, колеги, някой от вас правил, ли е опит да отвори принудително 4 - те клапи на лийнбърна и тогава да си настрои газовата уредба? Питам, защото на бензин като се отворят тези клапи, влиза повече въздух и компа пуска повече бензин, което няма как да се случи с обикновена газова уредба...
Наблюдението ми е, че след 3000 оборота бяга мощността и двигателят започва да ръмжи като гладна симсон - ка... Както и да е настроена уредбата, двигателят "огладнява след 3000 оборота.
Наблюдението ми е, че след 3000 оборота бяга мощността и двигателят започва да ръмжи като гладна симсон - ка... Както и да е настроена уредбата, двигателят "огладнява след 3000 оборота.
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Lean burn на газ, въпрос
А защо на Lean Burn се слага обикновенна газова?
Не ги разбирам много газовите, но по спомен от старата ми кола на газ, този ефект като твоя се получава при прекалено завинтено кранче(от икономия). Другото което мога да кажа е, че плочката на газта не ти е подбрана много оптимално, и се получава прекалено богата смес на празен ход. От там газаджията като я нагласи на слух, и избегаха конете на високи обороти.
Надявам се съм се изразил достатъчно разбираемо. Горе долу това е принципа. Има достатъчно компетентни хора във форума специално с газови уредби. Изчакай още някое мнение. Има си и тема специално за газовите ЦЪК.
П.С. От прекалено бедни смеси изгарят клапани.
Не ги разбирам много газовите, но по спомен от старата ми кола на газ, този ефект като твоя се получава при прекалено завинтено кранче(от икономия). Другото което мога да кажа е, че плочката на газта не ти е подбрана много оптимално, и се получава прекалено богата смес на празен ход. От там газаджията като я нагласи на слух, и избегаха конете на високи обороти.
Същото се получава и при карбуратора, само че на принципа на "самосмук" заради породения вакум при засмукването на въздух т.е. аналогично на отворените клапи се засмуква повече гориво при преминаване на по голям обем въздух. А на принципа на карбуратора работят и смесителите за газта. При всички положения се получава така, че при засмукване на повече въздух, се засмуква и повече газ. Това става при определено съотношение въздух/газ на което може да се влияе с врътките на изпарителя и кранчето за количеството на газта. Всичко това би трябвало да работи ОК при правилно подбран смесител. Имам идея, че кранчето на тройника ти е позавъртяно повечко, и това няма много общо с Lean Burn-a.
Надявам се съм се изразил достатъчно разбираемо. Горе долу това е принципа. Има достатъчно компетентни хора във форума специално с газови уредби. Изчакай още някое мнение. Има си и тема специално за газовите ЦЪК.
П.С. От прекалено бедни смеси изгарят клапани.
Lean burn на газ, въпрос
Ами аз така я купих - с газовата уредба. За плочката - дърво е, та е направо тояга. Ще питам газаджия за подходяща плочка.
Въпросът ми обаче е как да отворя принудително клапите на лийнбърна, за да настроя така газта - на 8, а не на 4 всмукателни клапани?
Въпросът ми обаче е как да отворя принудително клапите на лийнбърна, за да настроя така газта - на 8, а не на 4 всмукателни клапани?
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Lean burn на газ, въпрос
Защо да маха клапите? Те се отварят когато е необходимо. Трябва да има достатъчно обороти и голямо натоварване. Тествал съм го около месец с тройник на маркуча за вакуум, който отваря клапите, на тройника вакуумна клапа с вързан прекъсвач и червен диод на таблото. Исках да си правя двойна плочка с вакуумно управление. Без да махам клапите колата си върви като луда. Всичко е въпрос на настройки и плочка. Единствено на ниски обороти поведението е по- добро със обикновени свещи с разстояние 0,7, отколкото с платина или иридий с 1,3 мм.
Carina E 4AFE LB 1992
Lean burn на газ, въпрос
Значи да не барам клапите. А има ли голяма разлика в динамиката, ако сложа иридиеви свещи, понеже сега съм с някакви бош - ови от по 5 лева парчето? За работа на пропан - бутан става въпрос.
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Lean burn на газ, въпрос
Въпрос на гледна точка.
Не би трябвало да е проблем да караш с тях, по-често ще ги сменяваш.
Не би трябвало да е проблем да караш с тях, по-често ще ги сменяваш.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
Lean burn на газ, въпрос
Ясно, благодаря ви колеги
. Ще се ориентирам към плочката, защото моята е просто една голяма гайка с абсолютно отвесна стена откън навлизащия въздух и мисля, че няма хубава аеродинамика. ..

Lean burn на газ, въпрос
Момчета, хрумна ми една щура идея: Дали е възможно на мястото на маркуча, който е от филтъра до дросела, да монтирам един еднокамерен карбуратор от 1.6 двигател и да му махна дросел клапите?
Lean burn на газ, въпрос
Колега топлата вода много отдавна е факт
https://www.google.bg/search?q=brc+blos ... 80&bih=643
И даже в продавалника има една обява за такова чудо.

И даже в продавалника има една обява за такова чудо.
Човек и добре да живее умира .......
Lean burn на газ, въпрос
Много са скъпи. Моята идея е да използвам дросела на моята кола, вместо дросел на карбуратора, а газта да я пусна със щуцер малко след стеснението на карбуратора - все едно е карбураторен двигател 1.6...
Притеснява ме обаче това, че при работа на бензин като се отворят всички клапи на лийнбърна, влиза повече въздух и компа пуска повече гориво, а при работа на газ влиза толкова смес, колкото пусне изпарителя и двигателят "огладнява" като се отворят вторите четири клапи, защото изпарителят е настроен да захранва само през първите четири. .. Настройка на осем отворени клапи ми се вижда невъзможна, защото на празен ход не могат да се отворят всичките докрай, колкото и да форсираш, понеже няма достатъчно товар за достатъчно силен вакуум. ..
Поправете ме, ако мисля грешно...?
Притеснява ме обаче това, че при работа на бензин като се отворят всички клапи на лийнбърна, влиза повече въздух и компа пуска повече гориво, а при работа на газ влиза толкова смес, колкото пусне изпарителя и двигателят "огладнява" като се отворят вторите четири клапи, защото изпарителят е настроен да захранва само през първите четири. .. Настройка на осем отворени клапи ми се вижда невъзможна, защото на празен ход не могат да се отворят всичките докрай, колкото и да форсираш, понеже няма достатъчно товар за достатъчно силен вакуум. ..
Поправете ме, ако мисля грешно...?
Lean burn на газ, въпрос
Според мен като се увеличи разхода на въздух в резултат на отворените клапи ще се увеличи и скоростта през плочката увличането също и изпарителя ще пусне повече газ.Но със сигурност няма да е пропорционално просто обикновените газови толкова си могат.Преди години си бях закачил един електромагнитен клапан който пускаше още газ над определено налягане в колектора и имаше ефект.При теб можеш да го командваш от захранването на клапана за клапите 

Човек и добре да живее умира .......
Lean burn на газ, въпрос
Става ми сложно, но прочетох за газовите карбуратори с променливо сечение (клапа), на вакумен принцип. Били захранвали "осмаци". Предполагам, че се пуска яко газ от изпарителя и карба смуче колкото му трябва?
Lean burn на газ, въпрос
Здравейте, колеги, още не съм заделил парички за газов карбуратор, но има развитие по въпроса - откачих буксите на инжекторите и вече имам що годе мощно ускорение до 5500 об/мин, а не до 3000. Газовата е с емулатор и взема импулс за прехвърляне от бензин на газ чрез един бял кабел, който е навит около силовия, който идва от бобината към дистрибутора. Не видях никъде реле, което да спира бензина. А и отдавна ми прави впечатление, че много бързо ми пада стрелката на бензина. Какво трябва да предприема, за да съм сигурен, че ще спира напълно бензина при превключване на газ? Имате ли идеи?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта