Yaris XP90 1.8 2ZR-FE VVTi 130HP 2008 - Тресене между 80-100 км/ч - алуминиеви джанти ?
-
- Мнения: 676
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Получена благодарност: 3 пъти
Тресене между 80 и 100км
Не знам дали само на мен "резонанс на гума" ми звучи като "електропроводимост на дърво" ?
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш )
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш )
- WoLF
- Мнения: 2723
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 297 пъти
- Получена благодарност: 139 пъти
Тресене между 80 и 100км
Дървото е много електропроводимо при правилните условности, логиката се запазва и при гумата Реално резонира цялото окачване и кормилна уредба, но причината е важна...
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Тресене между 80 и 100км
Резонира всичко, де що има някаква еластичност...
Джантата - с доста висока честота (щото е Джилязо - навярно в звуковия диапазон - като я удариш, ще чуеш собствения и резонансен тон ).
Самата гума - с по-ниска. Пружината - също резонира... За да се смъкне резонансната честота до що годе допустими граници (за да се измести извън работния диапазон), се слага амортисьор..
Без амортисьора гумата/джантата/окачването и при малък дисбаланс или въздействие, ще започне да подскача сериозно с доста висока честота (пак в инфразвука, ама с честота няколко херца)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 676
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Получена благодарност: 3 пъти
Тресене между 80 и 100км
Офтопик
Аз имам по-различно мнение относно вибрации и резонанс, но спирам до тук, че да не стане като в една друга тема, приключваща днес.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш )
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш )
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Тресене между 80 и 100км
При промяна натовареността на окачването (включително свиването или разгъването на пружината) освен, че променяш резонансната честота, често влизаш и в друга характеристика на амортисьора..
Резонанса се развива, когато въздействието е с близка честота... Отдалечиш ли се от тази честота - обикновено вибрациите затихват... Затова и често вибрациите изчезват или рязко намаляват ако вдигнеш например 130км/ч...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Тресене между 80 и 100км
Момчета, не е необходимо да минаваме през различните раздели на науката. Нека не се заблуждаваме с догадки подкрепени с научно и емперично обосновани доказателства. Съвсем очевидно е, че за появата на вибрации в ходовата част на автмобила на колегата heimmdal e виновна Ислямска държава.
Да уважаваме чуждия опит - винаги спестява време, пари и нерви.
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Тресене между 80 и 100км
Като допълнение - колега дълго време не можеше да реши въпроса с вибрациите. Баланса на гумите излизаше перфектно...
Накрая пътуваше в Германия с Авенсиса (Т22), и отишъл до техен сервиз... Мръднали сходимостта и вибрациите изчезнали. Навярно там е резонирал през някой тампон на окачването...
Това - като идеи за проверка...
П.С. а науката обяснява много неща - не е нужно да засичаш с хронометър след колко време ще падне ябълката от третия етаж, при условие, че лесно можеш да сметнеш точната стойност, имайки научни познания...
Накрая пътуваше в Германия с Авенсиса (Т22), и отишъл до техен сервиз... Мръднали сходимостта и вибрациите изчезнали. Навярно там е резонирал през някой тампон на окачването...
Това - като идеи за проверка...
П.С. а науката обяснява много неща - не е нужно да засичаш с хронометър след колко време ще падне ябълката от третия етаж, при условие, че лесно можеш да сметнеш точната стойност, имайки научни познания...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Тресене между 80 и 100км
Съществуват много причини които могат да предизвикат вибрации. Предният ми пост беше инпулсивен от прясна случка заради зимните условия и никой не е писал , че 100% причината е леда. Относно чуденката ти защо при отнемане на газта вибрира повече ще ти кажа НЕ знам в конкретния случай защо. Но при моя случай с леда , също при отнемане на газта вибрациите се чувстваха по-силно при отнемане на газта. При огледа открих малка буца лед на задна дясна джанта. Пружините и амортисорите ми са бая мекички , даже ексцентрика на задния мост е на макс но пак е леко отворена..... както и да , е та вибрациите си бяха от задната джанта. Нека да си зададем въпроса какво се случва с пружините като подадем газ и като я отнемем. При мене специално като подам газ предницата ми се вдига , което от своя страна разтоварва предните пружини и свива задните. При свити задни пружини дисбаланса по-трудно се предава. При връщане на газта е обратно , задните пужини се разтоварват и дисбаланса .......e 10 написа:Само не мога да си обясня защо при подаване на газ няма вибрация, а при отнемане има след като виновник е ледът, който си стои там и в двата случая. На мен доста често ми се е случвало, връщайки се от лов с джипа да ми тресе предницата , но от събрана кал, което си е същото. Вибрацията обаче се проявява независимо дали подавам, отнемам газ или се движа по инерция. Колегата не го ли изчисти най-после този лед и да пише той ли е причината, че ще минем през всички раздели на физиката !
Последно промяна от Akima на 04 Фев 2017 18:06, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.
Причина: Съкратен цитат.
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Тресене между 80 и 100км
Предполагам си младеж защото навремето по физика имаше един урок за резонанса и примера в урока беше конкретно за механичен резонанс. Примера е с воиници които маршируват по мост. Ще помоля някои които е бил в час да допише какво се е сличило с моста. Електрическия резонанс е друга бира.
- mfandakov
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
Тресене между 80 и 100км
Е аз бях на тоя урок но до колкото си спомням ,май е дошла Лиляна Павлова и е сложила TOL такса и моста май оцелял....
И дойдоха времена нелепи,
в които
крадци.....управляват слепи.
Радой Ралин.
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Тресене между 80 и 100км
Ако мостът е бил изчислен правилно, с необходимата застраховка в конструкцията - нищо не му е станало.Iliyа Damyanov написа: по физика имаше един урок за резонанса и примера в урока беше конкретно за механичен резонанс. Примера е с воиници които маршируват по мост. Ще помоля някои които е бил в час да допише какво се е сличило с моста.
И аз съм присъствал на този урок.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 02 Яну 2017 03:18
- Местоположение: София/Видин
- Благодарил/а: 1 път
Тресене между 80 и 100км
Днес, дали поради топлото (около 0+, може да се е стопил леда или да е изпопадал, но на око нищо не видях) време, не тресеше - умишлено я засилвах с 100 на 3 пъти и я оставях да пада до 60. Утре пак ще тествам докато отивам на работа. Но понеже ми предстои дълъг път и се бях наплащил, че може да съм кривнал джанта в някоя дупка.
Най-вероятно при голям път, не вкъщи-работа, ще покаже. Както казах, ще Ви държа в течение. Благодаря много за мненията и ако имате насочващи въпроси заповядайте.
ПП Джантите не са железни, колата си вози твърдо. При пълен ляв/десен не се усеща вибрация.
Най-вероятно при голям път, не вкъщи-работа, ще покаже. Както казах, ще Ви държа в течение. Благодаря много за мненията и ако имате насочващи въпроси заповядайте.
ПП Джантите не са железни, колата си вози твърдо. При пълен ляв/десен не се усеща вибрация.
- WoLF
- Мнения: 2723
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 297 пъти
- Получена благодарност: 139 пъти
Тресене между 80 и 100км
Няма майтап - на строя му е ЗАБРАНЕНО да марширува върху мостове ;) Ако уцелят резонантната честота на моста ще мерят колко е широка реката с ръце
Шегата настрана, сподели ако се самоизлекувала
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Тресене между 80 и 100км
heimmdal, за всеки случай преди пътуването премини през автомивка... Е, да не усърдстват много с миенето, щото тежестите могат да се отлепят, но поне да смъкнат мръсотия ако има...
А за резонанса - навярно сте гледали и филмчетата за паднали мостове заради вятър (например Tacoma bridge)... Повечето хора например не знаят, че двигателите също имат резонансна честота, и съвпадането на оборотите (или хармониците) с нея е много вредно - може да повреди двигателя...
Затова особено на някои по-големи двигатели, тези обороти са отбелязани с червена черта на оборотомера - задържането на такива обороти не е позволено, а преминаването през тях трябва да става максимално бързо...
А за резонанса - навярно сте гледали и филмчетата за паднали мостове заради вятър (например Tacoma bridge)... Повечето хора например не знаят, че двигателите също имат резонансна честота, и съвпадането на оборотите (или хармониците) с нея е много вредно - може да повреди двигателя...
Затова особено на някои по-големи двигатели, тези обороти са отбелязани с червена черта на оборотомера - задържането на такива обороти не е позволено, а преминаването през тях трябва да става максимално бързо...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 676
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Получена благодарност: 3 пъти
Yaris XP90 1.8 2ZR-FE VVTi 130HP 2008 - Тресене между 80-100 км/ч - алуминиеви джанти ?
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш )
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш )
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта