
Yaris XP90 1.8 2ZR-FE VVTi 130HP 2008 - Тресене между 80-100 км/ч - алуминиеви джанти ?
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Тресене между 80 и 100км
Не знам дали само на мен "резонанс на гума" ми звучи като "електропроводимост на дърво"
?

Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

- WoLF
- Мнения: 3467
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 700 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Тресене между 80 и 100км
Дървото е много електропроводимо при правилните условности, логиката се запазва и при гумата
Реално резонира цялото окачване и кормилна уредба, но причината е важна...




- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Тресене между 80 и 100км
Резонира всичко, де що има някаква еластичност...
Джантата - с доста висока честота (щото е Джилязо

Самата гума - с по-ниска. Пружината - също резонира... За да се смъкне резонансната честота до що годе допустими граници (за да се измести извън работния диапазон), се слага амортисьор..
Без амортисьора гумата/джантата/окачването и при малък дисбаланс или въздействие, ще започне да подскача сериозно с доста висока честота (пак в инфразвука, ама с честота няколко херца)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Тресене между 80 и 100км
Офтопик
Аз имам по-различно мнение относно вибрации и резонанс, но спирам до тук, че да не стане като в една друга тема, приключваща днес.


Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Тресене между 80 и 100км
При промяна натовареността на окачването (включително свиването или разгъването на пружината) освен, че променяш резонансната честота, често влизаш и в друга характеристика на амортисьора..
Резонанса се развива, когато въздействието е с близка честота... Отдалечиш ли се от тази честота - обикновено вибрациите затихват... Затова и често вибрациите изчезват или рязко намаляват ако вдигнеш например 130км/ч...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- alokin
- Мнения: 75
- Регистриран на: 12 Юли 2007 23:01
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
Тресене между 80 и 100км
Момчета, не е необходимо да минаваме през различните раздели на науката. Нека не се заблуждаваме с догадки подкрепени с научно и емперично обосновани доказателства. Съвсем очевидно е, че за появата на вибрации в ходовата част на автмобила на колегата heimmdal e виновна Ислямска държава. 

Да уважаваме чуждия опит - винаги спестява време, пари и нерви.
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Тресене между 80 и 100км
Като допълнение - колега дълго време не можеше да реши въпроса с вибрациите. Баланса на гумите излизаше перфектно...
Накрая пътуваше в Германия с Авенсиса (Т22), и отишъл до техен сервиз... Мръднали сходимостта и вибрациите изчезнали. Навярно там е резонирал през някой тампон на окачването...
Това - като идеи за проверка...
П.С. а науката обяснява много неща - не е нужно да засичаш с хронометър след колко време ще падне ябълката от третия етаж, при условие, че лесно можеш да сметнеш точната стойност, имайки научни познания...
Накрая пътуваше в Германия с Авенсиса (Т22), и отишъл до техен сервиз... Мръднали сходимостта и вибрациите изчезнали. Навярно там е резонирал през някой тампон на окачването...
Това - като идеи за проверка...
П.С. а науката обяснява много неща - не е нужно да засичаш с хронометър след колко време ще падне ябълката от третия етаж, при условие, че лесно можеш да сметнеш точната стойност, имайки научни познания...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Тресене между 80 и 100км
Съществуват много причини които могат да предизвикат вибрации. Предният ми пост беше инпулсивен от прясна случка заради зимните условия и никой не е писал , че 100% причината е леда. Относно чуденката ти защо при отнемане на газта вибрира повече ще ти кажа НЕ знам в конкретния случай защо. Но при моя случай с леда , също при отнемане на газта вибрациите се чувстваха по-силно при отнемане на газта. При огледа открих малка буца лед на задна дясна джанта. Пружините и амортисорите ми са бая мекички , даже ексцентрика на задния мост е на макс но пак е леко отворена..... както и да , е та вибрациите си бяха от задната джанта. Нека да си зададем въпроса какво се случва с пружините като подадем газ и като я отнемем. При мене специално като подам газ предницата ми се вдига , което от своя страна разтоварва предните пружини и свива задните. При свити задни пружини дисбаланса по-трудно се предава. При връщане на газта е обратно , задните пужини се разтоварват и дисбаланса .......e 10 написа:Само не мога да си обясня защо при подаване на газ няма вибрация, а при отнемане има след като виновник е ледът, който си стои там и в двата случая. На мен доста често ми се е случвало, връщайки се от лов с джипа да ми тресе предницата, но от събрана кал, което си е същото. Вибрацията обаче се проявява независимо дали подавам, отнемам газ или се движа по инерция. Колегата не го ли изчисти най-после този лед и да пише той ли е причината, че ще минем през всички раздели на физиката
!
Последно промяна от Akima на 04 Фев 2017 18:06, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.
Причина: Съкратен цитат.
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Тресене между 80 и 100км
Предполагам си младеж защото навремето по физика имаше един урок за резонанса и примера в урока беше конкретно за механичен резонанс. Примера е с воиници които маршируват по мост. Ще помоля някои които е бил в час да допише какво се е сличило с моста. Електрическия резонанс е друга бира.
- Митхат
- Мнения: 3828
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Тресене между 80 и 100км
Е аз бях на тоя урок но до колкото си спомням ,май е дошла Лиляна Павлова и е сложила TOL такса и моста май оцелял....



- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Тресене между 80 и 100км
Ако мостът е бил изчислен правилно, с необходимата застраховка в конструкцията - нищо не му е станало.Iliyа Damyanov написа: по физика имаше един урок за резонанса и примера в урока беше конкретно за механичен резонанс. Примера е с воиници които маршируват по мост. Ще помоля някои които е бил в час да допише какво се е сличило с моста.



И аз съм присъствал на този урок.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 02 Яну 2017 03:18
- Местоположение: София/Видин
- Благодарил/а: 1 път
Тресене между 80 и 100км
Днес, дали поради топлото (около 0+, може да се е стопил леда или да е изпопадал, но на око нищо не видях) време, не тресеше - умишлено я засилвах с 100 на 3 пъти и я оставях да пада до 60. Утре пак ще тествам докато отивам на работа. Но понеже ми предстои дълъг път и се бях наплащил, че може да съм кривнал джанта в някоя дупка.
Най-вероятно при голям път, не вкъщи-работа, ще покаже. Както казах, ще Ви държа в течение. Благодаря много за мненията и ако имате насочващи въпроси заповядайте.
ПП Джантите не са железни, колата си вози твърдо. При пълен ляв/десен не се усеща вибрация.
Най-вероятно при голям път, не вкъщи-работа, ще покаже. Както казах, ще Ви държа в течение. Благодаря много за мненията и ако имате насочващи въпроси заповядайте.

ПП Джантите не са железни, колата си вози твърдо. При пълен ляв/десен не се усеща вибрация.
- WoLF
- Мнения: 3467
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 700 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Тресене между 80 и 100км
Няма майтап - на строя му е ЗАБРАНЕНО да марширува върху мостове ;) Ако уцелят резонантната честота на моста ще мерят колко е широка реката с ръце

Шегата настрана, сподели ако се самоизлекувала




- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Тресене между 80 и 100км
heimmdal, за всеки случай преди пътуването премини през автомивка... Е, да не усърдстват много с миенето, щото тежестите могат да се отлепят, но поне да смъкнат мръсотия ако има...
А за резонанса - навярно сте гледали и филмчетата за паднали мостове заради вятър (например Tacoma bridge)... Повечето хора например не знаят, че двигателите също имат резонансна честота, и съвпадането на оборотите (или хармониците) с нея е много вредно - може да повреди двигателя...
Затова особено на някои по-големи двигатели, тези обороти са отбелязани с червена черта на оборотомера - задържането на такива обороти не е позволено, а преминаването през тях трябва да става максимално бързо...
А за резонанса - навярно сте гледали и филмчетата за паднали мостове заради вятър (например Tacoma bridge)... Повечето хора например не знаят, че двигателите също имат резонансна честота, и съвпадането на оборотите (или хармониците) с нея е много вредно - може да повреди двигателя...
Затова особено на някои по-големи двигатели, тези обороти са отбелязани с червена черта на оборотомера - задържането на такива обороти не е позволено, а преминаването през тях трябва да става максимално бързо...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Yaris XP90 1.8 2ZR-FE VVTi 130HP 2008 - Тресене между 80-100 км/ч - алуминиеви джанти ?






Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост