Май не е термостат?
Май не е термостат?
Мнение от Maxi » 22 Дек 2016 16:17
Колеги,
Имам следният проблем с охладителната система на колата от подписа: при загрял двигател (малко под средата на склата) на празен ход при пускане на климатроника - стрелката на охладителната система бавно пада надолу, но не стига до края, 3-4 деления. Смених термостат няма подобрение, обадих се на майстора, който го смени, той обясни, че парното ми било силно, термостатът си отварял нормално и трябва да се радвам, че имам силно парно. Антифризът е G 12 + и е при достигане на работна темп е до Full отметката, при студен двигател е 5-6 см по-надолу, радиаторът е пълен до капачката.
Имам следният проблем с охладителната система на колата от подписа: при загрял двигател (малко под средата на склата) на празен ход при пускане на климатроника - стрелката на охладителната система бавно пада надолу, но не стига до края, 3-4 деления. Смених термостат няма подобрение, обадих се на майстора, който го смени, той обясни, че парното ми било силно, термостатът си отварял нормално и трябва да се радвам, че имам силно парно. Антифризът е G 12 + и е при достигане на работна темп е до Full отметката, при студен двигател е 5-6 см по-надолу, радиаторът е пълен до капачката.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
Maxi
ufer
Maxi
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Май не е термостат?
Мнение от TATI » 23 Дек 2016 20:57
Нивото при студен двигател трябва да е между МИН и МАКС.
При загрял двигател не трябва да надвишава МАКС.
Не подвеждай колегата!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
metro_d4d
cuiceka
- ufer
- Мнения: 2817
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Май не е термостат?
Мнение от ufer » 26 Дек 2016 19:13
Не мисля, че го правя! Но не изключвам да има модели, които да се различават в нивата на течностите. Все пак, който се интересува, винаги би могъл да погледне в оригиналната си книжка за обслужване или ако няма такава, интернет почти винаги помага...

ufer
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Май не е термостат?
Мнение от slowtraveler » 26 Дек 2016 20:53
Някои автомобили имат две графи - студен и топъл двигател... МИН/МАКС на студено...
И МИН/МАКС на топло...
Винаги съм следял единствено при студен двигател антифриза да е над МИН...
Няма как при студено нивото да е точно на МАКС - антифриза е с доста голям коефициент на температурно разширение...
И МИН/МАКС на топло...
Винаги съм следял единствено при студен двигател антифриза да е над МИН...
Няма как при студено нивото да е точно на МАКС - антифриза е с доста голям коефициент на температурно разширение...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Май не е термостат?
Мнение от Оги » 26 Дек 2016 20:57
Според мен също критерий за работна температура през зимата е работата на парното.
Колкото до нивото то при студен мотор трябва да е поне на мин. Или над него, а ако при някаква температура е над макс.- не се кахърета за това. На капачката има преливен канал и ако трябва излишния ще излезе. Това обаче едва ли има общо с температурата или показанието.
Колкото до нивото то при студен мотор трябва да е поне на мин. Или над него, а ако при някаква температура е над макс.- не се кахърета за това. На капачката има преливен канал и ако трябва излишния ще излезе. Това обаче едва ли има общо с температурата или показанието.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Оги
Май не е термостат?
Мнение от Maxi » 29 Дек 2016 16:40
Колеги, благодаря за отговорите, поради грипни занимания не успях да пиша по-рано за развитието по въпроса с термостата, за което се извинявам. Преди да поставя проблемът тук, прочетох и книжката към колата, и DIY относно нивото на антифриза - обикновено се пълни до фулл марк, с цел да се следи по-лесно при евентуален теч или консумация от двигателя и не мислех, че 5-6 см антифириз разлика до фулл марк ще е свързано с колебанията на стрелката след достигане на работна темп, по скоро го посочих, като факт.
п.с. тези дни ще тествам с антифриза до фулл марк, за да видя дали има разлика, което ме съмнява, но ще пробвам.
п.с. тези дни ще тествам с антифриза до фулл марк, за да видя дали има разлика, което ме съмнява, но ще пробвам.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
Maxi
Май не е термостат?
Мнение от Maxi » 01 Яну 2017 21:49
Колеги, ЧНГ и за много години!
Както писах по-горе, пробвах с доливането на антифриза до фулл марк на преливното казанче, след достигане на работна температура в продължение на около час по Околовръстното на София, 20 км, проблемът пак се прояви за 10-15 мин - с изкл. скорост, на място и пуснат климатроник - стрелката на температурата се премести с 2 деления надолу. При изкл. на климаторника, пак на място същата се вдига до работното й положение.
Темп.датчик?
Както писах по-горе, пробвах с доливането на антифриза до фулл марк на преливното казанче, след достигане на работна температура в продължение на около час по Околовръстното на София, 20 км, проблемът пак се прояви за 10-15 мин - с изкл. скорост, на място и пуснат климатроник - стрелката на температурата се премести с 2 деления надолу. При изкл. на климаторника, пак на място същата се вдига до работното й положение.
Темп.датчик?
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
Maxi
iovkito
Maxi
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Май не е термостат?
Мнение от Japanese_fever » 03 Яну 2017 09:38
За какво разтояние ти загравя колата до работна темп.? Ако термостата здрав не бива да ти отнема повече 2-3 км, докато загрее.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Maxi
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 2 госта