Май не е термостат?
Май не е термостат?
Колеги,
Имам следният проблем с охладителната система на колата от подписа: при загрял двигател (малко под средата на склата) на празен ход при пускане на климатроника - стрелката на охладителната система бавно пада надолу, но не стига до края, 3-4 деления. Смених термостат няма подобрение, обадих се на майстора, който го смени, той обясни, че парното ми било силно, термостатът си отварял нормално и трябва да се радвам, че имам силно парно. Антифризът е G 12 + и е при достигане на работна темп е до Full отметката, при студен двигател е 5-6 см по-надолу, радиаторът е пълен до капачката.
Имам следният проблем с охладителната система на колата от подписа: при загрял двигател (малко под средата на склата) на празен ход при пускане на климатроника - стрелката на охладителната система бавно пада надолу, но не стига до края, 3-4 деления. Смених термостат няма подобрение, обадих се на майстора, който го смени, той обясни, че парното ми било силно, термостатът си отварял нормално и трябва да се радвам, че имам силно парно. Антифризът е G 12 + и е при достигане на работна темп е до Full отметката, при студен двигател е 5-6 см по-надолу, радиаторът е пълен до капачката.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Май не е термостат?
Нивото на антифриза трябва да е на full при студен двигател, а не при работна температура. Рано сутринта трябва да долееш до тази марка.
Май не е термостат?
ок, ще долея и ще пиша после, благодаря!
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Май не е термостат?
Нивото при студен двигател трябва да е между МИН и МАКС.
При загрял двигател не трябва да надвишава МАКС.
Не подвеждай колегата!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Май не е термостат?
В книжката на корола ми беше правило впечатление точно за антифриза че за бензиновите мотори пишеше да е на макс, за дизеловите между мин и макс. За студен мотор.
Май не е термостат?
И при мен е на макс при студен мотор , моята е дизел,в Тойота Стара Загора я обслужвах , маслото на двигателя и спирачната течност и те са full
Avensis T25 D4D 116к.с
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Май не е термостат?
Не мисля, че го правя! Но не изключвам да има модели, които да се различават в нивата на течностите. Все пак, който се интересува, винаги би могъл да погледне в оригиналната си книжка за обслужване или ако няма такава, интернет почти винаги помага...

- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Май не е термостат?
Някои автомобили имат две графи - студен и топъл двигател... МИН/МАКС на студено...
И МИН/МАКС на топло...
Винаги съм следял единствено при студен двигател антифриза да е над МИН...
Няма как при студено нивото да е точно на МАКС - антифриза е с доста голям коефициент на температурно разширение...
И МИН/МАКС на топло...
Винаги съм следял единствено при студен двигател антифриза да е над МИН...
Няма как при студено нивото да е точно на МАКС - антифриза е с доста голям коефициент на температурно разширение...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Май не е термостат?
Според мен също критерий за работна температура през зимата е работата на парното.
Колкото до нивото то при студен мотор трябва да е поне на мин. Или над него, а ако при някаква температура е над макс.- не се кахърета за това. На капачката има преливен канал и ако трябва излишния ще излезе. Това обаче едва ли има общо с температурата или показанието.
Колкото до нивото то при студен мотор трябва да е поне на мин. Или над него, а ако при някаква температура е над макс.- не се кахърета за това. На капачката има преливен канал и ако трябва излишния ще излезе. Това обаче едва ли има общо с температурата или показанието.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Май не е термостат?
Колеги, благодаря за отговорите, поради грипни занимания не успях да пиша по-рано за развитието по въпроса с термостата, за което се извинявам. Преди да поставя проблемът тук, прочетох и книжката към колата, и DIY относно нивото на антифриза - обикновено се пълни до фулл марк, с цел да се следи по-лесно при евентуален теч или консумация от двигателя и не мислех, че 5-6 см антифириз разлика до фулл марк ще е свързано с колебанията на стрелката след достигане на работна темп, по скоро го посочих, като факт.
п.с. тези дни ще тествам с антифриза до фулл марк, за да видя дали има разлика, което ме съмнява, но ще пробвам.
п.с. тези дни ще тествам с антифриза до фулл марк, за да видя дали има разлика, което ме съмнява, но ще пробвам.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
Май не е термостат?
Колеги, ЧНГ и за много години!
Както писах по-горе, пробвах с доливането на антифриза до фулл марк на преливното казанче, след достигане на работна температура в продължение на около час по Околовръстното на София, 20 км, проблемът пак се прояви за 10-15 мин - с изкл. скорост, на място и пуснат климатроник - стрелката на температурата се премести с 2 деления надолу. При изкл. на климаторника, пак на място същата се вдига до работното й положение.
Темп.датчик?
Както писах по-горе, пробвах с доливането на антифриза до фулл марк на преливното казанче, след достигане на работна температура в продължение на около час по Околовръстното на София, 20 км, проблемът пак се прояви за 10-15 мин - с изкл. скорост, на място и пуснат климатроник - стрелката на температурата се премести с 2 деления надолу. При изкл. на климаторника, пак на място същата се вдига до работното й положение.
Темп.датчик?
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Май не е термостат?
Нищо ѝ няма на колата, просто не може да загрее в този студ. Другата седмица ще става - 20, тогава съвсем няма да мръдне стрелката. 

Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Май не е термостат?
Благодаря, колега за мнението, предишни години, имам я от окло 3 год. не мърдаше стрелката от средата, вероятно тази зима е по-студена 

Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Май не е термостат?
За какво разтояние ти загравя колата до работна темп.? Ако термостата здрав не бива да ти отнема повече 2-3 км, докато загрее.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Май не е термостат?
В Сф има доста светофари т.е. не бих могъл да определя разстоянието в км
, тези дни си е хладничко:)

Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта