[Анкета] Какво моторно масло предпочитате ?
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
какво масло предпочитате
Мисля, че е най-вече поради значително по-голямото влияние на бензина, по сравнение с дизела, на мажещите свойства на маслата. По голяма разтворимост на бензина в маслото, съответно по-голяма разтворимост в масления филм върху стените на цилиндъра, особено при пуск на двигателя. Контакт с този филм през целия такт на всмукване (ако не е с директно впръскване) и компресия. Освен това хлабините на бензиновия двигател са по-големи, от там по големи протечки на газове към картера. Може би и по-голяма чувствителност на бензиновия двигател към качествата на маслата поради по високите обороти.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
какво масло предпочитате
Какво имаш предвид под по-големи хлабини при бензиновия двигател 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
какво масло предпочитате
Термичните хлабини, макар не всички могат да се нарекат само "термични" при съвременните двигатели.
Хлабината между каналите в буталото и сегмента (сега видях, до колко е вярно, не знам - че ако тази хлабина (във втория сегмент най-вече) е прекалено малка, само колкото е необходима за термичните разширения, може да доведе повишен разход на масло - намалявало се притискането на сегмента към цилиндъра, най-вече при ниски обороти), хлабината в ключа на сегмента, хлабината бутало/цилиндър.
Пс по "голяма" разтворимост на бензин/масло е не правилно да се каже, вероятно - те си се смесват в произволно съотношение (както и дизел/масло). Може би е правилно да се каже по интензивно се разтваря бензина в маслото.
Хлабината между каналите в буталото и сегмента (сега видях, до колко е вярно, не знам - че ако тази хлабина (във втория сегмент най-вече) е прекалено малка, само колкото е необходима за термичните разширения, може да доведе повишен разход на масло - намалявало се притискането на сегмента към цилиндъра, най-вече при ниски обороти), хлабината в ключа на сегмента, хлабината бутало/цилиндър.
Пс по "голяма" разтворимост на бензин/масло е не правилно да се каже, вероятно - те си се смесват в произволно съотношение (както и дизел/масло). Може би е правилно да се каже по интензивно се разтваря бензина в маслото.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
какво масло предпочитате
Сегмента може да се счупи при наличие на хлабина, по-малка от конструктивно заложената в ключа му поради линейно разширение на материала вследствие достигане на работна температура. Тоз сегмент е дълъг около 25 см /пи * ф/ и достатъчно тънък, твърд и крехък, за да бъде способен на това.
Затова е предвидена хлабина при T 20 гр. С.
Преминаването на масло през ключа му- след като допуските на сглобката му са в норми.
При всяко положение при разход на масло първо бих сменил гумички на клапаните, защото са много по-неиздръжливи от който и да е сегмент. Освен, че могат да се доведат и до саморазпад и да бъдат изхвърлени с маслото или филтъра, една такава може да издуха литри масло за не голям пробег.
Затова е предвидена хлабина при T 20 гр. С.
Преминаването на масло през ключа му- след като допуските на сглобката му са в норми.
При всяко положение при разход на масло първо бих сменил гумички на клапаните, защото са много по-неиздръжливи от който и да е сегмент. Освен, че могат да се доведат и до саморазпад и да бъдат изхвърлени с маслото или филтъра, една такава може да издуха литри масло за не голям пробег.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
какво масло предпочитате
Абе колкото пъти съм чупил сегмент - все е било заради хлабина, по-голяма от конструктивно заложената 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
какво масло предпочитате
Опасно е до колкото знам, както по-голямата (над определени граници) хлабина, така и по малката (предполагам става дума за аксиалната хлабина сегмент канал). Но ако всичко е изработено както трябва от производителя, хлабината няма как да намалее. Но пък може да се увеличи при износване
. Ако тази хлабина е по малка, тогава като се нагрее сегмента просто няма да е подвижен в канала и няма да пружинира – ще остане „по-свит” (защото няма да „заседне” изведнъж в канала) и няма да уплътнява по стените (поне докато не се охлади), но няма да се счупи. (ако е пък хлабината и в студено състояние е по малка предполагам няма и да го монтират
). Затова предполагам се "наблюдават" счупени сегменти поради по голяма хлабина, а не обратното
По малка хлабина в ключа може (и почти сигурно) да доведе и до задиране на сегмента (вероятно чак тогава ще се счупи). Но предполагам производителя на сегмента не би трябвало да го допуска (може да се стигне до прегряване на сегмента в резултат на "разкъсвания” на масления филм - ако се използва "по тънко масло" или маслото е твърде "разредено" от горивото – в резултат на това до допълнително задиране на сегмента в резултат на „изчерпване” на хлабината в ключа поради прегряването. Може да доведе и до счупване или изронване на ръбовете).
За преминаването на масло през ключа – да. Но все пак масления сегмент би трябвало да е свършил основната работа и тъй като двата ключа на компресионните сегменти се разминават това не би трябвало да е проблем. Но пишат, че ако хлабината на втори сегмент не е достатъчно голяма (възможно в резултат на смолисти отложения в тази хлабина в резултат на прегряване на маслото например) тогава налягането на газовете проникнали зад сегмента възможно да е твърде ниско и да не го притиска (в допълнение на пружиниращия ефект) достатъчно към стените. А той допълва работата на масления сегмент – в резултат филма можело да е твърде „дебел” – което да доведе до повишено изгаряне на маслото. (При голямо натоварване съответно това налягане е по-голямо, при празен ход е много по-ниско)



По малка хлабина в ключа може (и почти сигурно) да доведе и до задиране на сегмента (вероятно чак тогава ще се счупи). Но предполагам производителя на сегмента не би трябвало да го допуска (може да се стигне до прегряване на сегмента в резултат на "разкъсвания” на масления филм - ако се използва "по тънко масло" или маслото е твърде "разредено" от горивото – в резултат на това до допълнително задиране на сегмента в резултат на „изчерпване” на хлабината в ключа поради прегряването. Може да доведе и до счупване или изронване на ръбовете).
За преминаването на масло през ключа – да. Но все пак масления сегмент би трябвало да е свършил основната работа и тъй като двата ключа на компресионните сегменти се разминават това не би трябвало да е проблем. Но пишат, че ако хлабината на втори сегмент не е достатъчно голяма (възможно в резултат на смолисти отложения в тази хлабина в резултат на прегряване на маслото например) тогава налягането на газовете проникнали зад сегмента възможно да е твърде ниско и да не го притиска (в допълнение на пружиниращия ефект) достатъчно към стените. А той допълва работата на масления сегмент – в резултат филма можело да е твърде „дебел” – което да доведе до повишено изгаряне на маслото. (При голямо натоварване съответно това налягане е по-голямо, при празен ход е много по-ниско)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
какво масло предпочитате
Намаляването на хлабина се получава и при натрупването на нагар по канала на сегмента или самия сегмент... Това сме го играли точно на 3ZZ-FE и 1ZZ-FE и темата за маслото...
Просто сегмента блокира/запича в канала си, и спира да уплътнява пространството между буталото и цилиндъра...
Резултата е двоен - веднъж масло влиза в цилиндъра и изгаря, и второ - вкарват се изгорели газове в подбуталното пространство, налягането там се повишава, и започва интензивно издухване на маслени пари и капки през вентилацията...
И двата ефекта водят до повишен разход на масло...

Просто сегмента блокира/запича в канала си, и спира да уплътнява пространството между буталото и цилиндъра...
Резултата е двоен - веднъж масло влиза в цилиндъра и изгаря, и второ - вкарват се изгорели газове в подбуталното пространство, налягането там се повишава, и започва интензивно издухване на маслени пари и капки през вентилацията...
И двата ефекта водят до повишен разход на масло...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
какво масло предпочитате
nowyaris написа: Само да питам : Защо ако двигателя ми е добре трябва да ползвам масло с молибденов сулфид.И защо специално Енеос-той за Европа се произвежда в рафинериите на UNIL в Белгия.Аз лично не смятам че 0/50 би създало какъвто и да било проблем за бензинов двигател в добро/чудесно състояние,но защо Енеос? Същия индекс се предлага от Мобил,Якоо, а и много други марки на много по-добри цени.А това че Сустината се произвежда в Япония леко не го вярвам,най-малкото се бутилира в Белгия,което доста променя японските му параметри.Моето мнение е че ако мога да мина с 17 лв/л. при Мотул 5/30 например що да давам 34 лв/л. ?????
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
- ivied
- Мнения: 313
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
какво масло предпочитате
Оригиналното 5W 30 на Toyota
- Прикачени файлове
-
- 5W30Toyota.jpg (105.97 KiB) Преглеждано 2461 пъти
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
какво масло предпочитате
Toyota Corolla E11 05.10.2001 SEDAN 110 кс/81 kW + Toyota Corolla E181 21.02.2017 SEDAN 132 кс/98 kW
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
какво масло предпочитате
Знаех си, че някой веднага ще се "хване" за това...

Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
какво масло предпочитате
Ако не е тайна,как така нямате никакви съмнения,скъпи колега ? Понеже го шиткат на 42 лв/л. ? Тук в Австрия най-тъпия хидрокрек на OMV го продават на 48 лв/л.
Най-беглите ми впечатления показват например,че около мен ?Австрия,Германия/ никой никъде не го продава.Ако е от най-високо качество/както Вие твърдите/ имайки в предвид високата покупателна способност на немскоговорящите и вече никак не малкия брой японски автомобили все някой щеше да се гръмне на пазара.Ама няма никой.Нещо и по форумите в БГ-то много не го хвалят.
Апропо - определено бих си купил и използвал масло ЕНЕОС,само при следните условия - клас SM или SN , 5W30 , метална двулитрова кутия по която има единствено и само йероглифи и при цена не-повече от 9 евро/литър.Ако можеш да ми осигуриш нещо подобно,веднага съм навит на сделка.Иначе всичко друго е безмислено.Тук,в този Форум.
Най-беглите ми впечатления показват например,че около мен ?Австрия,Германия/ никой никъде не го продава.Ако е от най-високо качество/както Вие твърдите/ имайки в предвид високата покупателна способност на немскоговорящите и вече никак не малкия брой японски автомобили все някой щеше да се гръмне на пазара.Ама няма никой.Нещо и по форумите в БГ-то много не го хвалят.
Апропо - определено бих си купил и използвал масло ЕНЕОС,само при следните условия - клас SM или SN , 5W30 , метална двулитрова кутия по която има единствено и само йероглифи и при цена не-повече от 9 евро/литър.Ако можеш да ми осигуриш нещо подобно,веднага съм навит на сделка.Иначе всичко друго е безмислено.Тук,в този Форум.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
какво масло предпочитате
Маслото не е лошо в никакъв случай, дори напротив.
Доста от показателите му са прекрасни, само TBN-а ме притеснява и бих го следил след 5-6к км пробег (зависи от режима на каране , може и по-рано).
Друг е въпросът колко комфортно се чувства твоя двигател с него и по-важното - дали има реална потребност да използваш индекс 50 масло.
Едно е ясно със сигурност - не печелиш мощност , а обратното - губиш я ,заради по-дебелия филм .
Оттам и разходът е повишен (едва ли е критично

Но ако си решил да го караш мъжката този двигател - може би по-разумно е да се инсталира система за охлаждане на маслото , както и уреди, с които да следиш налягането и температурата, и да избереш кораво 5w-30/40 масло.
Не,че ще счупиш мотора с 0W-50, по-скоро нямаш реалната нужда от него, или ще я имаш в 1% от онези 8-10к км , които възнамеряваш да изминеш с него.
Не сравнявайте с турбо моторите, които от цилиндър вадят по 100 конски сили,общите условия там изискват такива масла.
А накрая всеки сам избира за себе си

Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
какво масло предпочитате
Добре, само това не ми е ясно - аз ли не разбирам? Защо, тогава във всички състезателни коли се използва масло с висок вискозитет от порядъка на 50-60 дори 70 при загрял двигател ако по-този начин ще се губи мощност, едва ли инженерите на Ф1 примерно не разбират какво правят? Според вас високия вискозитет при загрял двигател осигурява единствено по-добра защита, но аз мисля че по-високия вискозитет реално осигурява освен по-добра защита също така и по-добра компресия а оттам и по-висока мощност - греша ли? С риск колегата slowtraveler пак да каже, че пазарувам от Телешоп

Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта