[Анкета] Какво моторно масло предпочитате ?
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
какво масло предпочитате
Мнение от Hursa » 07 Дек 2016 22:08
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
какво масло предпочитате
Мнение от slowtraveler » 08 Дек 2016 08:08

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
tora
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
какво масло предпочитате
Мнение от Hursa » 08 Дек 2016 10:52
Хлабината между каналите в буталото и сегмента (сега видях, до колко е вярно, не знам - че ако тази хлабина (във втория сегмент най-вече) е прекалено малка, само колкото е необходима за термичните разширения, може да доведе повишен разход на масло - намалявало се притискането на сегмента към цилиндъра, най-вече при ниски обороти), хлабината в ключа на сегмента, хлабината бутало/цилиндър.
Пс по "голяма" разтворимост на бензин/масло е не правилно да се каже, вероятно - те си се смесват в произволно съотношение (както и дизел/масло). Може би е правилно да се каже по интензивно се разтваря бензина в маслото.
Hursa
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
какво масло предпочитате
Мнение от Оги » 08 Дек 2016 14:21
Затова е предвидена хлабина при T 20 гр. С.
Преминаването на масло през ключа му- след като допуските на сглобката му са в норми.
При всяко положение при разход на масло първо бих сменил гумички на клапаните, защото са много по-неиздръжливи от който и да е сегмент. Освен, че могат да се доведат и до саморазпад и да бъдат изхвърлени с маслото или филтъра, една такава може да издуха литри масло за не голям пробег.
Оги
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
какво масло предпочитате
Мнение от slowtraveler » 08 Дек 2016 15:00

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
какво масло предпочитате
Мнение от Hursa » 08 Дек 2016 22:22



По малка хлабина в ключа може (и почти сигурно) да доведе и до задиране на сегмента (вероятно чак тогава ще се счупи). Но предполагам производителя на сегмента не би трябвало да го допуска (може да се стигне до прегряване на сегмента в резултат на "разкъсвания” на масления филм - ако се използва "по тънко масло" или маслото е твърде "разредено" от горивото – в резултат на това до допълнително задиране на сегмента в резултат на „изчерпване” на хлабината в ключа поради прегряването. Може да доведе и до счупване или изронване на ръбовете).
За преминаването на масло през ключа – да. Но все пак масления сегмент би трябвало да е свършил основната работа и тъй като двата ключа на компресионните сегменти се разминават това не би трябвало да е проблем. Но пишат, че ако хлабината на втори сегмент не е достатъчно голяма (възможно в резултат на смолисти отложения в тази хлабина в резултат на прегряване на маслото например) тогава налягането на газовете проникнали зад сегмента възможно да е твърде ниско и да не го притиска (в допълнение на пружиниращия ефект) достатъчно към стените. А той допълва работата на масления сегмент – в резултат филма можело да е твърде „дебел” – което да доведе до повишено изгаряне на маслото. (При голямо натоварване съответно това налягане е по-голямо, при празен ход е много по-ниско)
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
какво масло предпочитате
Мнение от slowtraveler » 09 Дек 2016 00:43

Просто сегмента блокира/запича в канала си, и спира да уплътнява пространството между буталото и цилиндъра...
Резултата е двоен - веднъж масло влиза в цилиндъра и изгаря, и второ - вкарват се изгорели газове в подбуталното пространство, налягането там се повишава, и започва интензивно издухване на маслени пари и капки през вентилацията...
И двата ефекта водят до повишен разход на масло...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
какво масло предпочитате
Мнение от stefo91 » 16 Дек 2016 22:46
nowyaris написа: Само да питам : Защо ако двигателя ми е добре трябва да ползвам масло с молибденов сулфид.И защо специално Енеос-той за Европа се произвежда в рафинериите на UNIL в Белгия.Аз лично не смятам че 0/50 би създало какъвто и да било проблем за бензинов двигател в добро/чудесно състояние,но защо Енеос? Същия индекс се предлага от Мобил,Якоо, а и много други марки на много по-добри цени.А това че Сустината се произвежда в Япония леко не го вярвам,най-малкото се бутилира в Белгия,което доста променя японските му параметри.Моето мнение е че ако мога да мина с 17 лв/л. при Мотул 5/30 например що да давам 34 лв/л. ?????
- Untitled.jpg (1.96 MiB) Преглеждано 2478 пъти
- 20161216_214706 (1).jpg (1.74 MiB) Преглеждано 2478 пъти
- 20161216_214716 (1).jpg (1.69 MiB) Преглеждано 2478 пъти
stefo91
- ivied
- Мнения: 313
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
какво масло предпочитате
Мнение от ivied » 16 Дек 2016 23:13
- Прикачени файлове
-
- 5W30Toyota.jpg (105.97 KiB) Преглеждано 2470 пъти
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
ivied
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
какво масло предпочитате
Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 16 Дек 2016 23:36
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
liav_dolen_(no)pedal
какво масло предпочитате
Мнение от stefo91 » 17 Дек 2016 00:43
Знаех си, че някой веднага ще се "хване" за това...

stefo91
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
какво масло предпочитате
Мнение от nowyaris » 18 Дек 2016 18:55
Най-беглите ми впечатления показват например,че около мен ?Австрия,Германия/ никой никъде не го продава.Ако е от най-високо качество/както Вие твърдите/ имайки в предвид високата покупателна способност на немскоговорящите и вече никак не малкия брой японски автомобили все някой щеше да се гръмне на пазара.Ама няма никой.Нещо и по форумите в БГ-то много не го хвалят.
Апропо - определено бих си купил и използвал масло ЕНЕОС,само при следните условия - клас SM или SN , 5W30 , метална двулитрова кутия по която има единствено и само йероглифи и при цена не-повече от 9 евро/литър.Ако можеш да ми осигуриш нещо подобно,веднага съм навит на сделка.Иначе всичко друго е безмислено.Тук,в този Форум.
nowyaris
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
какво масло предпочитате
Мнение от skydiver » 19 Дек 2016 11:03
Маслото не е лошо в никакъв случай, дори напротив.
Доста от показателите му са прекрасни, само TBN-а ме притеснява и бих го следил след 5-6к км пробег (зависи от режима на каране , може и по-рано).
Друг е въпросът колко комфортно се чувства твоя двигател с него и по-важното - дали има реална потребност да използваш индекс 50 масло.
Едно е ясно със сигурност - не печелиш мощност , а обратното - губиш я ,заради по-дебелия филм .
Оттам и разходът е повишен (едва ли е критично

Но ако си решил да го караш мъжката този двигател - може би по-разумно е да се инсталира система за охлаждане на маслото , както и уреди, с които да следиш налягането и температурата, и да избереш кораво 5w-30/40 масло.
Не,че ще счупиш мотора с 0W-50, по-скоро нямаш реалната нужда от него, или ще я имаш в 1% от онези 8-10к км , които възнамеряваш да изминеш с него.
Не сравнявайте с турбо моторите, които от цилиндър вадят по 100 конски сили,общите условия там изискват такива масла.
А накрая всеки сам избира за себе си

skydiver
какво масло предпочитате
Мнение от stefo91 » 19 Дек 2016 14:17
Добре, само това не ми е ясно - аз ли не разбирам? Защо, тогава във всички състезателни коли се използва масло с висок вискозитет от порядъка на 50-60 дори 70 при загрял двигател ако по-този начин ще се губи мощност, едва ли инженерите на Ф1 примерно не разбират какво правят? Според вас високия вискозитет при загрял двигател осигурява единствено по-добра защита, но аз мисля че по-високия вискозитет реално осигурява освен по-добра защита също така и по-добра компресия а оттам и по-висока мощност - греша ли? С риск колегата slowtraveler пак да каже, че пазарувам от Телешоп

stefo91
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта