вчера, но факт за
Моят филтър е сменян пролетта, километрите са около 10 хил.
Свещите ще ги проверявам.
вчера, но факт за
Моят филтър е сменян пролетта, километрите са около 10 хил.
Колега, аз лично те съветвам на автомобил над 7-8 години да не се възползваш от помпата на горивния филтър
Взимаш си един кабел за 25 лв и виждаш стойностите на температурния датчик при студен двигател и го отхвърляш. След това си сваляш стартера и го носиш да го разглобят , почистят и смажат , ако се наложи да сменят и четки , втулките най-вероятно ще са добре . След това сваляш SCV клапана и го пъхаш във фурната на 80 градуса , да се позапече малко . Ако колата запали , изхвърляш го и си купуваш нов. Не е толкова трудно и сложно . Само от писане във форума колата няма да се оправи сама.
Здрасти колега, Виждам че темата е стара, но как се развиха нещата с паленето при теб? Аз по принцип имам абсолютно същия проблем, дори и при по-топло време много често колата сякаш не успява да задържи обороти и гасне. ПоздравиNEUSPEED написа: Хайде и аз да се включа с трудното палене при минусови температури (Toyota Avensis T25 2.2 D4D). При мен се изразява по такъв начин - при опит за стартиране колата припалва за по малко от секунда и изгасва. Това може да се повтори и 20 пъти, без резултат. За да запаля въртя на стартера около 20-тина секунди(което му разказва играта и на акумулатора също). През тези 20 секунди все едно няма гориво - без никакви симптоми за запалване и изведнъж колата пали. Няма течове или миризма на нафта(което не е гаранция че не я връща по маркучите или тръбичките някъде). Смених акумулатора и подгревните свещи (две от четири бяха изгорели), но без ефект. Сега съм се насочил към датчик за температурата на охладителната течност или стартер, въпреки че стартера върти добре, но човек знае ли? Оставил съм си SCV клапана и дюзи за накрая. Между другото, някой пробвал ли е да остави колата до през деня(без да се опитва да я пали на студеното) след като температурите са се повишили и тогава да пробва? Идеята ми е такава, че ако при повишаване на температурата колата запали веднага се елиминира проблема с изпускане на гориво и най-вероятно трябва да се търси проблем в датчиците за температура които подават информация на компютъра.
Наясно съм че без да се направи нещо, няма как да се отстрани проблема. Но нямам желание да подменя "n" на брой части по колата за да разбера истинската причина за проблема. Нали форума е за това да пишем и споделяме проблеми и съответно за намиране на по-лесно и конкретно разрешаване.iovkito написа:Взимаш си един кабел за 25 лв и виждаш стойностите на температурния датчик при студен двигател и го отхвърляш. След това си сваляш стартера и го носиш да го разглобят , почистят и смажат , ако се наложи да сменят и четки , втулките най-вероятно ще са добре . След това сваляш SCV клапана и го пъхаш във фурната на 80 градуса , да се позапече малко . Ако колата запали , изхвърляш го и си купуваш нов. Не е толкова трудно и сложно . Само от писане във форума колата няма да се оправи сама.
здравейте отново колеги, искам да споделя продължението и надавам се решението на моя проблем. В предходният си пост бях споменал че съм оставил колата за профилактика на стартера в авто ел.сервиз, но когато отидох да си я взема ми казаха че колата няма нужда да и се сваля стартера и че върти безпроблемно добре и е излишно да ми вземат парите за такава профилактика. Допълнително бяха направили и те диагностика и казаха че проблема е вероятно в някоя или няколко дюза(и). С това потвърдиха диагнозата от първата диагностика. Последващите действия бяха да поръчам дюзите (4 броя) и да чакам ред при майстора. Тази операция беше вчера, като при демонтажа на старите дюзи имаше проблеми, две от тях се извадиха без проблем, но останалите две имаха нагар и изваждането им беше доста трудно. Причината на тези две проблемни дюзи е че са продухали дифтунката. Когато ги извадиха медните дифтунки, върху тях имаше каналче повече от 1мм и по тялото на дюзата имаше сериозен нагар. Последва фрезоване с инструмент на леглото на дифтунката за да се получи равна повърхност за новите и след това поставяне на новите дюзи. След като затвориха капака на клапаните ги помолиха да отвият и ЕГР клапана. След като го свалиха се видя че по самият ЕГР няма нагар (най-вероятно е почистван преди мен) , НОоо надолу към двигателя не се виждаха почти никакви отвори, всико беше в сажди. Решението беше да се демонтира (незнам дали не бъркам) "колектора" които стига до до главата на двигателя за да се почисти внимателно без да влзат парчета сажди на вътре. След като го свалиха гледката беше трагична, от самия колектор излязоха 2-3 шепи сажди, отворите към главата на двигателя бяха почти затворени повечето от тях. След старателно почистване и остъргване на тези сажди и с постоянно включена прахосмукачка, всички части се върнаха по местата. Накрая обезвъздушаване на горивната система и стартиране на двигателя. Резултатът на първо време е стабилни обороти, отпушване при вървене и тази сутрин запалване от 1/4 оборот. Надавам се с това да съм решил проблема си макар и по скъпият начин, защото в близко бъдеще това беше неизбежно... предполагам. Отделно, ако бях продължил на принципа от евтино към скъпо, всичко това би било още по солено като цена и отделно разтеглено във времето. Още веднъж благодаря на колегите които написаха мнения. Поздравиbobo123 написа: здравейте колеги, за момента проблема със паленето на колата все още не е решен. След направена диагностика, диагнозата беше че две от дюзите не работят добре- 1-ви и 3-ти цилиндър са ОК, а на 2-ри и 4-ти цилиндър данните са нещо от вида 2,5 при допуск до 3. По думите на майстора тези две дюзи трябва да се сменят, но аз се замислям дали само двете или всичките четири дюзи да сменям. От друга страна тайно се надявам проблема да не е в дюзите или поне да не е толкова належаща смяната им и сега правя преглед и ремонти на принципа от евтино към скъпо. Смених клеми на акумулатор, оригиналните бяха се смачкали и "-" не правеше хубав контакт. Смених две подгревни свещи.В момента съм я оставил в сервиз за профилактика на стартера. Междувременно сипах една добавка в горивото (6 в 1 на 20 л. гориво) и след като го изгоря мисля да сменя горивният филтър с нов и да почистя ЕГР клапан. Ако и след тези манипулации няма резултат - SCV клапан и накрая дюзи. Притеснявам се само да не се прецака нещо друго докато е в това положение. Все пак колата за момента само пали трудно и изпушва бял дим ( и то не всеки път) и след това работи нормално. По думите на майстора е възможно да пробия бутало от не работеща дюза... общо взето цирк :-(. Отделно, прегледах всички идентични теми тук във форума и ми се струва, че 80-90% от случаите приключват със смяна на дюзите....
И да попитам, Вие какво бихте ме посъветвали относно смяната на дюзите, да сменя само двете който не са добре, защото по думите на майстора другите две са с показатели като на нови дюзи или да слагам направо четири нови и да се надявам че всичко ще приключи? ... и ако може ориентировъчна цена за 1 дюза.Благодаря предварително
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта