mirott написа: Никъде не съм казал, че маслото на тойота е по-добро. Казвам, че това масло с което караш не е правилно за твоята кола. Моточасове...от запалване до гасене 40мин,минати 6,5 км....средна скорост 10км/час. 200 моточаса ще излязат 2000 км. Енеоса ще издържи около 400 без да си промени характеристиките. Маслото е свършило когато TBN=TAN. Нали знаеш кое какво е?! И ако киселинната среда в маслото е била висока при източването това ,което е останало в картера...400-700мл ебава майката на новото масло за 1000км.
Ти нали си маниак? Всичкото масло ли източваш?!
Сменяй го на колкото искаш, с каквото искаш. Това са четива за маниаци. И дори да не спазвам всичко, поне знам как трябва да е.
С 0-50 можеш да караш при високи натоварвания, каквито в градското каране не можеш да поддържаш. Не, че извънградско го правиш...! Иначе е излишно наливането му. 10W отговаря 65-70 cst. при запалване и това е смърт за мотор,които иска 7-8-10 пъти по-малък вискозитет! Как така мотора го иска ли? Ми питай инждинера...! Ти препоръчваш след 2-3-400 000 км да се слага такова, щото нямало да го гори. И като го гори какво?!
Миро, обясних вече 100 пъти с факти защо 0W50 е правилно за моята кола, ако си изпуснал нещо върни се да прочетеш. Да Тойотското масло е много добър избор, но не е по-добро от това което сипвам аз. Как реши че Енеоса ще изкара само 400 моточаса, като по-горе двамата с теб установихме, че Енеос има много добра устойчивост към стареене (Amsoil леко го превъзхожда така е). Аз сам си сменям маслото и източвам колкото се може повечче (не бързам, повдигам колата за да се източи по-добре). Знам че не е добре да остава от старото масло и за това се старая. не вярвам да остава повече от 100-150 грама защото картера ми събира 4,9 (с филтъра) до горе. А аз сипвам 4,6 и е на 1/4 под максимума или 3/4 над мининума. Това не са повече от 100-150 гр. макс. С 0W50 не е задължително постоянно да карам на ръчка
