Клапани с различен ъгъл на фаската - 60°, вместо 45°
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Клапани с различен ъгъл на фаската - 60°, вместо 45°
Мнение от ufer » 18 Ное 2016 08:34
Какъв ефект би се получил, ако на бензинов автомобилен двигател, който фабрично е с клапани с ъгъл на фаската 45°, тези клапани се подменят с други с ъгъл 60°?
Пределно ми е ясно, че термодинамичната характеристика на двигателя ще се промени. Но все пак как би се променила? Някой занимавал ли се е с подобен казус? Аз имам много версии за ефекта, но все пак ми е интересно, вие какво мислите по въпроса. Ще ценя всяко мнение по него с подобаващ респект. В случая става дума донякъде за експеримент - двигателят е V6, 2.0 l, 90 PS, карбураторен, с две глави и 12 клапана.
ufer
Hursa
ufer
-
- Мнения: 5670
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Клапани с различен ъгъл на фаската - 60°, вместо 45°
Мнение от Hursa » 18 Ное 2016 19:18
Hursa
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Клапани с различен ъгъл на фаската - 60°, вместо 45°
Мнение от skydiver » 18 Ное 2016 20:53
skydiver
-
- Мнения: 5670
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Клапани с различен ъгъл на фаската - 60°, вместо 45°
Мнение от Hursa » 18 Ное 2016 22:55
(Това е само ако се запазват диаметрите на клапаните. Ако се увеличават и диаметрите проекта се усложнява на порядък, според мен

Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Клапани с различен ъгъл на фаската - 60°, вместо 45°
Мнение от slowtraveler » 19 Ное 2016 07:29
На времето съм го правил на Шкодичката този процес на ръка... И то си е стадартен процес...
Отнякъде баща ми бе намерил специален шлайф за тази работа (тогава за първи път видях машина, работеща на 14х.об./мин, пък била тя и електрическа

Имаше няколко абразивни накрайника които се сменяха. Бяха под рязлични ъгли (да, основния - 45градуса, а другите по спомен бяха 30 и 60, но мога и да греша)...
Слагаш накрайника, прекарваш го през един абразивоустойчив 'ъгломер' за да докараш точния ъгъл на абразивната част.
Вкарваш стебло/водач в леглото на клапана (в комплект с шлайфа), и прекарваш абразивната част токато изравниш повърхностите по дебелина..,
За мен е излишна процедурата... Баща ми на времето правеше редовно такива експерименти за промяна пълнене и газоразпределение с много сметки и умения (машинен инженер с много шлосерски разряди - т.е. не любителски подход)..
Ефекта обикновено бе доста променен звук, мааалко подобрено вървене, и МНОООГО негативи за ежедневен автомобил (като по-трудно палене, по-голям разход, по-малък живот и т.н.)
Последно бе решил да променя газоразпределението на вартбурга - бе станал 'спортист' - наистина трудно палеше, но вървеше като дзвер..
След втория сменен за кратко време блок (сложи стандартен за да няма проблеми новия собственик), продаде колата, щото все пак му трябваше и работеща кола за ходене на риба

Ако толкова ти се занимава - по-добре му сложи турбо

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Клапани с различен ъгъл на фаската - 60°, вместо 45°
Мнение от ufer » 21 Ное 2016 09:10

ufer
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Клапани с различен ъгъл на фаската - 60°, вместо 45°
Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2016 09:35
Напротив - елементарно е (доста по-лесно от смяната на леглата например

Просто прекарваш абразивите с трите ъгъла, като внимаваш за ширината на полето на основния...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Клапани с различен ъгъл на фаската - 60°, вместо 45°
Мнение от ufer » 21 Ное 2016 14:05

ufer
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Клапани с различен ъгъл на фаската - 60°, вместо 45°
Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2016 14:55
Правил съм го като ученик без някакви специални знания.. Райбери за грубото оформяне, и високооборотен шлайф за финото..
Без тази операция ме съмнява да успееш да докараш добро уплътняване на клапаните..
Навярно не уточних как точно изглеждаше инструмента - 'Машинката' приличаше на дрелка, но върха и бе с полусферичен шестостен, за да може да не оказва усукване на вала... Вала - с диаметър стеблото на клапана, влиза и се води от водача на клапана в главата. И на вала има абразивен елемент (шмиргел), който преди работата по дадено легло, се 'шмиргели' един стоманен 'ъгъл', настроен на правилния градус, който да оформи абразива правилно, и да премахне износването му от предходно легло.. И отгоре на вала - легло, където да можеш да го завъртиш с 'дрелката'...
Общо взето нанизваш цялата тази работа вместо клапан, и работиш. Ориентира бе следата (дебелината на следата)...
П.С. райберите също бяха с нанизан на тях вал за водене по водача на клапана...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Клапани с различен ъгъл на фаската - 60°, вместо 45°
Мнение от ufer » 22 Ное 2016 08:14
ufer
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 4 госта