Колко харчи Yaris 1.0 vvt1 16v??

Аватар
dap
Мнения: 357
Регистриран на: 14 Дек 2006 09:55

Мнение от dap » 15 Мар 2007 13:33

Ти си знаеш аз не ти казвам как да караш, щом така ти харесва карай си biggrin.gif , и нямах впредвит агресивно каране газ спирачка газ стълб biggrin.gif просто ми беше любопитно мисленето ти

поздрави

roumen68
Мнения: 212
Регистриран на: 19 Яну 2007 05:58
Местоположение: Добрич
Обратна връзка:

Мнение от roumen68 » 15 Мар 2007 21:24

dap написа:Ти си знаеш аз не ти казвам как да караш, щом така ти харесва карай си biggrin.gif , и нямах впредвит агресивно каране газ спирачка газ стълб biggrin.gif просто ми беше любопитно мисленето ти

поздрави
Да, докато някой не се запали от този начин на каране - сигурно му се струва безсмислено да кара скъпа кола и да икономисва стотинки със специално старание за това.

Поздрави и на Филибето от Златна Добруджа smile.gif
Toyota Avensis D4-D, 2.0, 116 hps, SOL, комби. Произведена в UK на 14.12.2003. Добрич-Варна с разход 3.6л/100км!

Аватар
poli
Мнения: 846
Регистриран на: 02 Май 2006 16:21
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от poli » 15 Мар 2007 21:49

Я да се обдя и аз.
Аз съм със Старлет 1.3 16V турбо и мога да се похваля с разход градско при нисък буст 8 и нещо 9л/100км.
Макар че не гоня нисък разход.
КЕФ ЦЕНА НЯМА

1.Тoyota Glanza V Turbo-290ps-RHD
2.Toyota Previa-156ps-LHD
3.Toyota Corolla AE86-165ps-LHD
4.Mazda RX7 FD-500ps-RHD
5.Subaru Justy 68ps-LHD

roumen68
Мнения: 212
Регистриран на: 19 Яну 2007 05:58
Местоположение: Добрич
Обратна връзка:

Мнение от roumen68 » 15 Мар 2007 23:07

dap написа:И аз съм на мнението на ugabuga че няма смисъл от освобождаване от скорост!!! лично мое мнение :thumbsup:
Правилно - дали ще се спускаш на скорост или по инерция - разходът е един и същ. Докато се спускаш е така...
Но... работата не е в това. А в това, че на скорост си на моторна спирачка, която спира колата от добро самостоятелно ускоряване за последващото изкачване. Примерно на 5-та скорост без газ ще стигнеш в най-ниската точка със скорост 100 км/ч, но оставена по инерция колата ще се движи със 130 км/ч в същата тази точка. И точно тези примерни +30 км/ч в скорост ще дадат икономия при изкачването.
:thumbsup:
Toyota Avensis D4-D, 2.0, 116 hps, SOL, комби. Произведена в UK на 14.12.2003. Добрич-Варна с разход 3.6л/100км!

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 16 Мар 2007 09:15

roumen68 написа:
dap написа:И аз съм на мнението на ugabuga че няма смисъл от освобождаване от скорост!!! лично мое мнение :thumbsup:
Правилно - дали ще се спускаш на скорост или по инерция - разходът е един и същ. Докато се спускаш е така...
Но... работата не е в това. А в това, че на скорост си на моторна спирачка, която спира колата от добро самостоятелно ускоряване за последващото изкачване. Примерно на 5-та скорост без газ ще стигнеш в най-ниската точка със скорост 100 км/ч, но оставена по инерция колата ще се движи със 130 км/ч в същата тази точка. И точно тези примерни +30 км/ч в скорост ще дадат икономия при изкачването.
:thumbsup:
Грешиш! не е един и същ разхода. Ако спускаш на скорост разхода ти е 0, но ако спукаш с изключена скорост имаш разход малко по-голям от този на празен ход. Ще питаш защо е по-голям? защото мотора ти работи на по-високи обороти отколкото на празен ход /за бензин говорим/, защото насрещния вятър ти набива въздух и обеднява сместта, а компютъра се старае да не угасне и пуска повече бенизн. И така разликата от икономията от инерцията и по-високия разход от спускането на празен, а не на принудителен, ход е толкова малка и неясна, че аз бих предпочел да имам сигурност в колата отколкото да спестя /а дори не е сигурно че ще спестя/ някой и друг милиграм гориво.

roumen68
Мнения: 212
Регистриран на: 19 Яну 2007 05:58
Местоположение: Добрич
Обратна връзка:

Мнение от roumen68 » 16 Мар 2007 09:58

the_rider написа:
... Ако спускаш на скорост разхода ти е 0...
Няма как да е 0 и в двата случая, тъй като двигателят все пак си работи. За да е 0 - трябва да е изгасен. При мен - дизел - на празен ход оборотите са към 920 rpm, при изключена от скорост в движение - някъде към 970 rpm. Може и да има някаква разлика в разхода, но тя е нищожна. Но за да преодолееш изкачването нагоре - оборотите отиват към 2000 rpm, а моментният разход е от порядъка от 10-15 на 100. Така че ако си имаш засилването надолу без намесата на педала за газта и без да те спира 5-тата предавка - ще изминеш по-дълго разстояние нагоре преди да се наложи да включиш на скорост и да натиснеш сериозно педала. Ето, от тук ще имаш икономията - от изминатият път нагоре без да си натиснал газта. Нали постоянно си гледам борд компютъра и виждам, че това има ефект.
Защо така да нямаш сигурност в колата? Нали двигателят си работи, имаш си серво и за волана, и за спирачките...
Toyota Avensis D4-D, 2.0, 116 hps, SOL, комби. Произведена в UK на 14.12.2003. Добрич-Варна с разход 3.6л/100км!

b_d

Мнение от b_d » 16 Мар 2007 10:03

При бензинови коли (за дизелите незнам) съществува понятието ППХ (принудителен празен ход - over-run) - това означава, че ако двигателят работи с над 1500-1800 оборота и дроселът е затворен - притокът на бензин спира и колата харчи 0 (нула) литра.
Последно промяна от b_d на 16 Мар 2007 10:28, променено общо 1 път.

roumen68
Мнения: 212
Регистриран на: 19 Яну 2007 05:58
Местоположение: Добрич
Обратна връзка:

Мнение от roumen68 » 16 Мар 2007 10:13

bad_dog написа:При бензинови коли (за дизелите незнам) съществува понятието ППХ (принудителен празен ход - over-run) - това означава, че ако двигателят работи с над 1500-1800 оборота и дроселът е затворен - притока на бензин спира и колата харчи 0 (нула) литра.
Виж, това не го знаех, не знам как е и при дизела...
Toyota Avensis D4-D, 2.0, 116 hps, SOL, комби. Произведена в UK на 14.12.2003. Добрич-Варна с разход 3.6л/100км!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта