Грешката е моя, не обясних достатъчно добре възможностите на въпросното устройство.
Ще обясня подробно, става дума за ето това нещо,
Метка
Поръчах го, и вече съм го инсталирал в колата, работи по следния начин, като потребител имаш избор между два режима, които се превключват от бутон на дистанционното, в първия режим който е сигнализиран със зелена светлина, защитава автомобила при отдалечаване, а когато си в обхвата на колата може да запалиш, но след запалването НЕ гаси мотора ако метката излезе от обхват.
Втория режим, е сигнализиран с червена светлина, и при след запалване колата ще бъде загасена, ако метката излезе от обхват, режима се проверява с едно натискане на бутона, и получаваш отговор с примигване в съответния цвят, а ако задържиш бутона, режима се сменя, като това може да се случи по всяко време, ако метката ти е на врата като медалион например.
Самото гасене на мотора може да бъде реализирано по няколко начина, устройството има няколко управляващи канала ( кабела ), два от тях си спират сигнала на седмата секунда след изчезването на метката, има и комплект кабели за управление на централно заключване, руснаците ги използват за автономни блокиратори на вратите, които се поставят допълнително, и на тази седма секунда вратите се заключват и няма излизане от колата.
Ето така изглеждат тези блокиратори, не съм ги поръчал, но се замислям, причината е че единствено японските коли дори в по-високите класове, позволяват при заключени врати, да се отваря ключалката с ръчката отвътре, което спомага за лесно проникване в колата след счупване на прозорец, или чрез шиш който се вкарва през рамката на вратата, след като бъде огъната самата рамка навън, с помощта на надуваема възглавница например, и с него се задвижва въпросната ръчка. .
Блокиратори за врати
Представете си колко ще е неудобно на крадеца, ако след счупване на прозореца, или след разбиване на ключалката с меча лапа, вратите останат заключени и не помръдват, дори и да влезе вътре през прозореца например, ще бъде много трудно и бавно да свали жабката при заключени врати, и да демонтира компютъра за оторизация, за да го подмени с друг, или пък да търси защо колата не пали, още повече ако и предния капак е блокиран от подобна машинка.
От един месец комуникирам със собственика на тази руска лаборатория срещу кражби Андрей Кондрашов, а това е сервиза на Андрей
Сервиза на Андрей Кондрашов , изключителен експерт, много неща научих от него, включително и как точно гасят радио канала на Тойотите, той ми препоръча да закупя и този модел метка, с която той работи в неговия сервиз, и е доволен от възможностите и качеството на устройството.
Тези хора са истински професионалисти, и са много напред в нещата, анализират всеки неуспешен опит за кражба, и по този начин се учат от крадците как да защитават всеки един модел, дори разработват свои качествени устройства за защита, в сравнение ще кажа че в най-добрите сервизи у нас, не могат да направят нищо от нещата които исках, дори нямаха идея какво им говоря, помислиха ме за изперкал, затова ми се наложи да правя всичко сам.
Много ми се искаше да платя на някой добър сервиз в България, и те да свършат всичко по защитата в руския вариант, но най-близкия такъв сервиз се намира в Москва, а до там не ми се пътува, за моя радост обаче открих че Руските пощи са много добри, пратките от Русия ми идват между 4 и 7 дни, получавам ги в къщи, не се налага да ходя до митницата ако се декларира стойност под 50 евро, и така всичко става изумително лесно, на сайта на руските пощи дори можеш да следиш къде ти се намира пратката през целия път.
За гасене на колата е предвиден отделен канал, той се активира 40 секунди след изчезване на сигнала от метката, като започва да пищи както каза колегата, след това чака сигнал от машинката на спирачния педал, за да загаси колата в момент на спиране, гасенето е замислено като имитация на повреда, и след определено време връзката се възстановява за кратко, и след 10 секунди пак я гаси, и така няколко пъти, докато скъса нервите на крадците, с цел те да се откажат.
Батериите на дистанционното издържат една година, при спадане на волтажа дистанционното започва да сигнализира с червена светлина, много преди да умре.
Системата има четири цифрен индивидуален код за разблокиране, който може да бъде набран с бутон от пулта за управление в купето, и става съвсем лесно.
Пулта който се монтира в купето, комуникира с главния модул с радио вълни, и нямат директна кабелна връзка, на този пулт има мини USB букса, за връзка с лаптоп, и се сваля едно приложение от сайта на производителя, с което се работи много лесно, и с него може да се програмират всички функции на системата, същите могат да бъдат програмирани и с бутона на пулта, натискайки го в определен алгоритъм.
Та всичко е измислено, въпроса е аз какво ще избера, защото мога да реализирам гасенето по два начина, а може и изобщо да не го реализирам, все още мисля по въпроса.
Не съм съгласен, че ако изключа бензиновата помпа например, или пък резна масите на бобините в един определен момент, ще създам някаква реална опасност на пътя, аз като шофьор с 28 годишен стаж, съм имал много такива загасвания на пътя, и няма нищо драматично в това, просто в един момент колата започва да се движи по инерция, докато спре, това е.
Ако някой иска да се запознае по подробно, това е линк към инструкцията за ползване, малко е сложничко признавам, но след няколко прочитания се справих от втория път, и то благодарение на мобилното приложение и връзката с лаптопа, с бутона щях да се мъча още един ден.
Инструкция за ползване
А това е монтажната инструкция
Монтажна инструкция 