
Корола Е12 - бушон перки
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от Hursa » 14 Авг 2016 20:44

Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6200
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2016 20:51
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Hursa
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от memorex » 14 Авг 2016 21:27
memorex
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от Scott » 14 Авг 2016 23:39
Ако се замислиш и въздушния поток който вентилаторите компенсират е пред радиатора - т.е. ако има налични условия за включването им просто се поддържа текущото състояние за известно време. А температурата на катализатора при регенерация е над 500 градуса, така че ако се остави да изстива от самосебе си бая пластмасарии в двигателния отсек ще се нагърчат.slowtraveler написа:Освен това на някои автомобили вентилаторите са преди радиатора - тогава какво правят - вкарват горещ въздух при двигателя за да компенсират загубата на въздушен поток или ускоряват охлаждането на радиатора?...
Scott
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от Hursa » 15 Авг 2016 08:46
По цялата си дължина генерацията, а при изходящия колектор дори на празен ход температурите мисля надвишават 500 (т.е. винаги и на всички автомобили би трябвало тогава да се включват вентилаторите при спиране), е отделена от шасито с топлинен щит и отражател.
Hursa
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от memorex » 15 Авг 2016 08:54
memorex
- slowtraveler
- Мнения: 6200
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от slowtraveler » 15 Авг 2016 09:32
Те колегите са го казали - генерациите не от последните години се нагряват, пък пластмасите не се гърчат ако няма проблем (запалване на гориво или масло в моторния отсек)...
Просто въртенето на вентилатора при изгасен автомобил за мен е безсмислено харчене на ток/товарене на акумулатора...
И лично аз съм го виждал 'заводски' само на Рено 19 и още някои стари Рена (не твърдя, че те са единствените, но само те са ми правили впечатление)...
На Тойотата твърдо не съм го наблюдавал... Затова и си мисля, че или някой е пипал по ел-инсталацията, или има някакъв проблем, при който остава напрежение там, където не би трябвало да има при изключен контакт...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от kostadinnm » 15 Авг 2016 13:00
Като проверя релето, ще пиша. Не твърдя, че на королата трябва да се включват, но ми изглежда по-логично, щом преди са се включвали и сега да го правят(при положение че съм загрявал мотора стабилно). А и мисля, че преди, като въртят и изключвам си довършваха цикъла, сега - цъ. Разбира се, ако е нормално захранването към fusebox-a да прекъсва при гасене на двигателя, няма как да е от релето.
slowtraveler, разтягахме го в hwbg въпроса дали е резонно да се включват, но изглежда на различните автомобили е различно. Разбрах, че при тези, на които термо-датчика е близо до водната помпа, не би трябвало да се включва. На други датчика може да им е при радиатора(не мога да си обясня защо) - там можело да се включва след гасене, можело и да не се.
kostadinnm
- slowtraveler
- Мнения: 6200
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от slowtraveler » 15 Авг 2016 13:16
На повечето автомобили от предишните поколения датчика си бе в радиатора... Причината е много проста - целта на вентилатора е да охлажда точно радиатора - когато температурата в радиатора се покачи, вентилатора спомага за обдухването му...
Да се вентилира самия двигател не виждам никакъв смисъл, защото в края на краищата температурата на двигателя спада отвътре навън, като между горещите части и външната обвивка е охладителната система, която отдава топлината си точно на радиатора...
Но местоположението на датчика няма никакво значение, ако при изключване на контакт ти отпадне общото захранване

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от memorex » 15 Авг 2016 13:29
memorex
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от Scott » 16 Авг 2016 08:08
Погледни на страница 40 на допълнението за дизелов Джип 2014slowtraveler написа:...Не, искам да кажа, че на ... Джипа... никога не се включват вентилаторите когато автомобила не е на контакт...
NOTE: Under certain conditions the engine fan will run after the engine is turned off. These conditions are under high load and high temperature conditions.
Scott
- slowtraveler
- Мнения: 6200
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от slowtraveler » 16 Авг 2016 09:30


Но си прав - наистина така пише в книжката

Може наистина да не съм достигнал условията....
Друг е въпроса, че във всяка редакция на тази книжка нещата се променят (например кога да мериш и колко да ти показва щеката на маслото, и още някакви други такива детайли)...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от Hursa » 16 Авг 2016 21:48
Май Scott е прав. Така нареченото „реле за охлаждане на двигателя след изключване” управлявано от борд компютъра (освен ако не е нещо по-сложно), присъства в почти всички съвременни модели. Липсата на такава функция е доста рядко изключение и тойота вероятно не е сред тях.
Но и май доста от системите са с голям запас по охлаждаща способност на радиатора и сравнително рядко се нуждаят от помощта на вентилатора. И дори при изключване на силно нагрят двигател системата успява да се справи и да предотврати кипенето „пасивно”. Но пък някой многоцилиндрови двигатели (особено v образни и боксери) имали дори помощни електропомпи, които освен вентилаторите поддържат и известна принудителна циркулация на охлаждащата течност с изключване на двигателя.
memorex и той е прав, вентилаторите се командват от компютъра (на някой се управляват и оборотите, или поне имат „бърза” и „бавна” скорост, при изключен двигател, ако се налага работят най-често на „бавна” и може почти да не се чуват). Изходните данни за управлението при работещ двигател се вземали от доста датчици. Термодатчиците при повечето системи са на изхода от двигателя и на изхода от радиатора. Но при изключване на двигателя, до колкото разбрах, ако компютъра е „решил”, че се налага работа на вентилатора след изключване (да не спират, ако са работили или дори да се включат), подава сигнал и след това управлението се предава на датчиците след радиатора, които изключват вентилатора, когато им се достигне прага на изключване (обикновено май са бипластини). Но можело да се стигне и до повторно включване, под управлението на термодатчиците – работят „пасивно”.
Влагата, по скоро „влязла вода” също можело да е причина за включване на вентилатора. Но тогава, до колкото разбирам трябва да работи или докато „изсъхне” релето или да не спира да работи. Ако е влагата какво ще го включи няколкократно, поне на човека щеше да му направи впечатление „прекъсването” в работата на вентилатора при изсъхване, според мен. И може би ще се забележи, че вентилатора се включват при дъжд или измиване.
След като май няма други или почти няма такива, които са забелязали работата на вентилатор при корола след изключване на двигателя, да не би системата да не е работила добре – преди, когато са работили вентилаторите след изгасяне. Да е била на границата и да не е можела да поддържа температурата без включване на вентилаторите при натоварване? Да е сменян антифриза, да е почистван и промиван радиатора – отвътре и отвън, да е сменяна „водната” помпа, ремъка или „шайбата” и.
Извинявам се за спама. Само любопитствам, че ми стана интересна темата.
Hursa
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Корола Е12 - бушон перки
Мнение от kostadinnm » 17 Авг 2016 13:04
Да разясня, че май не съм разбран напълно - преди СЕ включваха, сега НЕ СЕ включват след изключване, като колата е загрявана стабилно. Сякаш е разкачено нещо, което не се следи от еку-то за грешка. Точно тая версия на королата я произвеждат 2 години, но и по международните форуми НЕ откривам идентичен казус. И за да съм напълно изчерпателен - еку-то също не е пипано, че да си смени поведението.
Та затова и клоня към релето - възможно ли е еку-то да разпознава системата като ОК, но контрола на перката при изключен мотор да е заминал?!
kostadinnm
Обратно към “Електрическа система, навигация, музика”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта