Scott написа: Предполагам искаш да кажеш че "никога не си забелязвал да се включват", защото вентилаторите на радиатора на всички съвременни автомобили са така конструирани че да могат да продължат да охлаждат и след изгасяне на двигатела и напускане на автомобила.
Не, искам да кажа, че на Авенсиса ми, Маздата, Кашкая, Шкодичката, Джипа, Опела никога не се включват вентилаторите когато автомобила не е на контакт....
Трябва да си много завеян за да не чуеш такъв голям работещ вентилатор... На Рена-та се чува от 50 метра
Просто освен изтощаване на акумулатора, не виждам друг смисъл от въртенето на тези вентилатори - радиатора и така си е с най-ниската температура от целия кръг, и е с повишено топлоотдаване. Затова и без вентилаторите сам ще се продължава да се охлажда конвекционно доста бързо... За разлика от двигателя, който е останал без циркулация на охлаждаща течност в прегретите участъци...
Тъй-като логиката на сработване обикновено рядко се променя при производителите, се надявам колегите да споделят дали са наблюдавали оставане на включен вентилатор след изключване на контакта (би ме учудило ако е се включват и на новите модели)... Като нямам предвид изгасване на двигателя (например от СТАРТ-СТОП системата, при която всичко остава работещо), а изключване от контакт (ключа на ОФФ)...