Ползване на пера за превключване на предавки
Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Airfan
- slowtraveler
- Мнения: 6348
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 369 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?
Мнение от slowtraveler » 16 Юли 2016 09:13
Не съм съгласен - вчера въртях Петрохан в двете посоки (е да, в едната посока преминах по Историческият път) - перата ги ползвам предимно при такива условия...
Обикновено според добрата шофьорска практика, подготовката на предавката не я правиш в завоя, а преди това - така не разбалансираш автомобила в самия завой...
А при последващото ускорение волана вече се е завъртял в що-годе обичайно положение....
Да - 'статичните' пера, които не се въртят с волана са още по-удобни, но ги няма на нашите класове автомобили
Обикновено според добрата шофьорска практика, подготовката на предавката не я правиш в завоя, а преди това - така не разбалансираш автомобила в самия завой...
А при последващото ускорение волана вече се е завъртял в що-годе обичайно положение....
Да - 'статичните' пера, които не се въртят с волана са още по-удобни, но ги няма на нашите класове автомобили

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?
Мнение от Airfan » 17 Юли 2016 19:04
За разбалансиране при CVT не мисля, че може да се говори. Превключва като болид от Ф1. Днес карах Батак - Пловдив и определено с лоста ми е по-удобно. Виж ако се гонкаш на право - перата ги предпочитам.
Airfan
- slowtraveler
- Мнения: 6348
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 369 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?
Мнение от slowtraveler » 17 Юли 2016 19:41
Офтопик
Промяната на въртящият момент винаги разбалансира автомобила...При мен автоматиката дори задържа превключването в автоматичен режим, ако волана е по-завъртян...
А и в 90% от случаите какъвто и да е завоя по нормален път не 'прихващаш' волана - въртенето до около 90 градуса е достатъчно за вземането на завоя...
А и в 90% от случаите какъвто и да е завоя по нормален път не 'прихващаш' волана - въртенето до около 90 градуса е достатъчно за вземането на завоя...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?
Мнение от Airfan » 17 Юли 2016 21:58
Това за 90-те градуса през проходи различни от Хаинбоаз не е вярно. Освен това превключване се налага изцяло само при спускане заради необходмостта да си на типтроник, за да държи мотора (пълната глупост пък е това в таз кутия).slowtraveler написа:ОфтопикПромяната на въртящият момент винаги разбалансира автомобила...При мен автоматиката дори задържа превключването в автоматичен режим, ако волана е по-завъртян...
А и в 90% от случаите какъвто и да е завоя по нормален път не 'прихващаш' волана - въртенето до около 90 градуса е достатъчно за вземането на завоя...
Airfan
- slowtraveler
- Мнения: 6348
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 369 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?
Мнение от slowtraveler » 18 Юли 2016 08:18
Ами то си зависи от стила на шофиране... Аз ползвам ръчни скорости и при изкачване и при спускане - спестявам излишни превключвания и излишно ползване на спирачката...
Под 90-те градуса имах предвид, че много рядко се налага прихващане на волана из доста от проходите. И повярвай ми - обичам проходите, и винаги търся някой нов - преди два дни преминах в едната страна по 'нормалния' Петрохан, а в другата - по Историческия...
Просто не се налага превключване докато си навъртял волана над 90градуса.. Вярно, че това зависи и от стила на шофиране - при мен стила обикновено е изреждане на предавките надолу преди завоя (в процеса на спиране), завиване с що годе неутрална газ, и в третата третина - ускоряване, при което вече се налага превключване нагоре, но там волана е почти изправен..
Но това ще бъде отделено в друга тема, че тази много я 'омазахме'
Под 90-те градуса имах предвид, че много рядко се налага прихващане на волана из доста от проходите. И повярвай ми - обичам проходите, и винаги търся някой нов - преди два дни преминах в едната страна по 'нормалния' Петрохан, а в другата - по Историческия...
Просто не се налага превключване докато си навъртял волана над 90градуса.. Вярно, че това зависи и от стила на шофиране - при мен стила обикновено е изреждане на предавките надолу преди завоя (в процеса на спиране), завиване с що годе неутрална газ, и в третата третина - ускоряване, при което вече се налага превключване нагоре, но там волана е почти изправен..
Но това ще бъде отделено в друга тема, че тази много я 'омазахме'

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
WoLF
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Ползване на пера за превключване на предавки
Мнение от Airfan » 18 Юли 2016 11:43
За завоя може да се подготвиш частично, но понякога се налага намаляване допълнително в завоя, било то заради грешна преценка на скоростта, било то заради друго препятствие или друг автомобил, който е намалил поради някаква причина. Тогава работейки с перата може да се изпадне в положение да се чудиш къде е перото, освен ако не си сучеш ръцете. Примерно на Беклемето има доволно много завои, в които не е достатъчно навиване на 90 градуса на волана.slowtraveler написа: Ами то си зависи от стила на шофиране... Аз ползвам ръчни скорости и при изкачване и при спускане - спестявам излишни превключвания и излишно ползване на спирачката...
Под 90-те градуса имах предвид, че много рядко се налага прихващане на волана из доста от проходите. И повярвай ми - обичам проходите, и винаги търся някой нов - преди два дни преминах в едната страна по 'нормалния' Петрохан, а в другата - по Историческия...
Просто не се налага превключване докато си навъртял волана над 90градуса.. Вярно, че това зависи и от стила на шофиране - при мен стила обикновено е изреждане на предавките надолу преди завоя (в процеса на спиране), завиване с що годе неутрална газ, и в третата третина - ускоряване, при което вече се налага превключване нагоре, но там волана е почти изправен..
Но това ще бъде отделено в друга тема, че тази много я 'омазахме'
Airfan
- BOz
- Мнения: 4591
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 221 пъти
Ползване на пера за превключване на предавки
Мнение от BOz » 18 Юли 2016 13:00
Баси и проблемите. Добре, че автомата ми няма пера, че да ги мисля и тях.
п.п. Много рядко ми се е случвало да влизам в ръчен режим и то единствено и само заради спускане и минаване на по-долна предавка. И може би само веднъж за изпреварване, за да държа колата в обороти дълго време, докато улуча правилния момент на изпреварване, при намалена видимост. Че с тия тъпи япоснки автомати то докато ти превключи, докато се задвижиш и ситуацията вземе, че свърши.

п.п. Много рядко ми се е случвало да влизам в ръчен режим и то единствено и само заради спускане и минаване на по-долна предавка. И може би само веднъж за изпреварване, за да държа колата в обороти дълго време, докато улуча правилния момент на изпреварване, при намалена видимост. Че с тия тъпи япоснки автомати то докато ти превключи, докато се задвижиш и ситуацията вземе, че свърши.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта