Дачия си имам

Офтопик
(изклчюително съм доволен, съотношението цена-качество е по-скоро "реално" и изключително задоволително. Не искам да обидя никой, но за 990лв взех 7" навигация на цяла Европа + Bluetooth, Handsfree и всичките неща там, докато при Тойота ще е над 2000лв не за същото, а за по-малък дисплей и то на зверски лагваща навигация, чак не се трае. Казвам го от опит, сестрата на жена ми кара Авенсис 2013-та, 1.8 ръчни скорости. Самата тя каза, че навигацяита на Дачията е доста по-добра. При това при Дачията навигацията за тия пари си идва като комплект с touch screen-а и всичко, докато на Тойотата си го има тъч скрийна, той си е там, нищо не се надгражда, просто за 1 GPS приемник/антена и софтуер искат още 2800лв, обещавайки я за около 2000лв след отстъпката))
Имам още един записан час за тест драйв, но по-скоро ще вземем Corolla-та. Най-малкото, защото ще я вземем с точно 2 пъти по-голяма отстъпка от Авенсиса. Ако и двете бяха с еднакви отстъпки, може би Авенсиса щяхме да вземем, но в тази ситуация по-скоро губи по точки.
Avensis Elegance + металик - отстъпката = 51,000лв, евентуално още -1200лв надолу максимум
Corolla Sol + металик + отопление на седалки - отстъпката = 37,040лв
Даже за Executive ще бъде около 46,000лв цената, което пак е прекалено голяма разлика. А, ако "не искаме екстри" (т.е. на практика Avensis Executive CVT няма почти никакви), тогава цената на Corolla Luna CVT без екстрите ще е 32,500лв.
На първия ми тест успях да тествам Avensis Elegance и Auris Sol, защото Corolla-та не беше свободна и налична в този момент. Очаквам да е със същата или подобна возия като на Auris-а, но да е по-просторна (поне от това, което видях от колите в салона).
Впечатленията ми Авенсиса:
- Тествах Lane Departure Alert системата... работи, чудесно, за нашите пътища. Само дето напълно инстинктивно след 5-тото тестване казах "Ок, супер, работи, от къде да я изключа, че ми писна да ми пищи". Просто се усетих, че е просто екстра, дето е яка на хартия и напълно непринудено ми се прииска веднага да я изключа. Оказа се, че даже си има специален бутон на волана за пускане и спиране

- Тествах Road Sign Assist (RSA) - не му обръщам абсолютно никакво внимание. Свикнал съм на 7" навигация на Дачията да ми изписва постоянно какви са ограниченията (предварително са вписани, разбира се) и не им обръщам никакво внимание, защото си карам по знаците и според пътната обстановка. По-скоро ще ми е много трудно да го изкореня този навик

- Тествах автоматичните чистачки на Avensis-а, имахме късмет, преваля лек дъжд, даже на максимална чувствителност бяха прекалено "бавни". Жената също отбеляза същото с коментар. Може би е въпрос на свикване. На Шевролета ми имам просто "врътка за чувствителност" на чистачките и мога да я настроя доста по-добре, отколкото в автоматичния режим, който тествах. Предполагам и с Королата ще е така
- Подлакътника ми беше изключително неудобен, даже не мисля, че трябва да се нарича "подлакътник", защото не изпълнява такава функция. Да, има много пространство като се отвори, но е прекалено ниско, за да си облегнеш лакътя на него. Супер изглежда от дизайнерска гледна точка, на практика обаче не е подлакътник а "подкитник" по-скоро

- Качеството на материалите в Авенсиса (Executive, т.е. няма кожа и т.н.) ми се видя с малки изключения по-лошо, чисто като усещане от Corolla Sol (има полу-кожен салон, кожен подлакътник, кожена тапицерия на вратите и т.н.), (в която за сега само съм седял в салона)

- Колата не беше "тромава", а по-скоро "тежка и лежерна", изключително мазна и приятна за каране, точно, както обичам. Залепнала за пътя, с добра шумоизолация, много приятна за каране, особено в съчетание със CVT-то. Сякаш мястото и е със 120-130км/ч на магистралата. Единственото нещо е... никога не натискайте CVT "до долу", че звука и усещането са "AWWW YOU WANT ME TO GOO NOOWW"


Мнение за Auris Sol-а по-скоро нямам, защото не ми върши работа. Като си наглася седалката, никой и нищо не може да седне зад мен. Вътре е прекалено тесен, но все пак е малък компактен градски автомобил. За това и не го определям "като минус", той за това така си е направен, така или иначе. Очаквам от Королата да бъде шумоизолирана и с возия като на Аурис, което е доста....acceptable. Най-важното за мен е QDR философията нa Toyota - Quality, Durability, Reliability. Едно е сигурно, Авенсиса е класи над Ауриса като усещане при шофиране и комфорт. Предполагам и пред Королата (ще кажа като тествам), но и цената му е с +50% близо, неоправдано много повече, за единия feeling

Офтопик
Мисля, че най-големия шок ще дойде с разхода на гориво. Дачията ми в момента (1.5 dCi 90 коня) изминава около 1000+ километра с един резервоар (50 литра е целия, тотал). Средния и разход е около 4.2/100 до 4.6/100 според условията, Към този момент е около 4.3/100. С Авенсиса, както и от опита ми с на сестрата на жена ми Авенсиса (2013-та) реалния разход е към 9.5/100, т.е. двоен. Не ми е "проблем" разхода, просто го споделям като нещо, което определено ще ми прави впечатление. Свикнал съм като тръгнем за море от София - да идем до морето, да се върнем, да карам 1-2 дни в София и чак тогава да сипя гориво пак. Е, да ,тогава сипвам към 55 литра обикновено, just in case, тя побира до 8+ литра по тръбите над тези 50л, но не съм тествал чак толкова. До 55л си събира без проблем, стига да ги изтърколиш същия ден не мисля, че е проблем. Та, ще е малко "културен шок" да зареждам през има-няма 500км biggrin.gif