Здравейте, надявам се бъдещи колеги,
Изчетох цялата тема от-до, за съжаление, не видях много реално написани проблеми или свързани като цяло неща. Например, на 3-4 страници се "споменава" за CVT автоматика, но всичко е "предполагам, те по принцип, мисля, че, не съм сигурен, но" и т.н. В момента наистина не успях да открия реална информация за:
- CVT при 1.6 бензиновата Корола от 11-то поколение
- реален feedback по отношение на фабрични дефекти, какви са по-точно, на какво се дължат и как се отнасят в ТМ Ауто, когато се стигне до регистриране и отстраняване на проблеми
Така, продължавам със сериозен тон на коментара. Просто ми е омръзнало да чета във всеки форум едно и също:
- "90% от проблемти са заради задкормилното устройство (ЗКУ)"
- то в тоя клас автомобили е така
- те всички марки на света автомобили с "Х" правят "Y" (примерно всички със "задни барабани" били "скърцали")
- ти какво искаш за тия пари
- във всеки форум на дадена марка има основно информация как не трябва да се купува никаква друга марка, никога и т.н.
На практика се получава следното - купуваш си (примерно) Дачия и се почва "за тия пари е така, карайте си там мерцедесите, кво искате, ЗКУ, бла-бла". Купуваш си Шевролет / Опел / GM групата и се почва - "за тия пари е така, бла-бла". Купуваш си Шкода / VW / Seat / VAG групата и се почва... сещате се.
Влизаш в на Skoda форума и четеш "Проблеми с Октавия 3 (т.е. последното поколение): проблем с двигател 1.6 дизел, темпомата не работи, свети оранжевата лампа с удивилтената, като натисна спирачката на светофар с DSG автоматика падат оборотите и претира. И продължаваш да четеш - "Евтини и некачествени. Съжалявам колеги,но за мен това е просто непростимо. Не е нормално за почти чисто нови автомобили. Очаквам пак да ми скочите.". Продължаваш да четеш - пластмаси пукат, тропат, скърцат, белят се на ВСИЧКИТЕ Октавия 3 скоростните лостове като боя. На 1.4 бензиновия турбо 150 коня мотор се скапвали съединителите и от 2+ години чакат "някаква иновативна част, дето да оправи проблема". И това всичо е "за първите 20,000км. Било нормално за тия пари, оправяли го гаранционно, ама, ако не ти харесва, купи си баварец от Италия (!).
Влизаш в Дачия форумите - скърцат, тропат, хлопат, проблеми с лостчета, проблеми с барабани, проблеми със съединители. Все в първите 20,000км. Било нормално, оправяли ги гаранционно, за тия пари кво да искаш повече. Съвети - "карайте си там мерцедесите и баварците, като искате" (!)
Визаш в на останалите от VAG групата форуми, влизаш в на GM групата форумите, влизаш в на френските, на японските, на китайските сглобени в България. Същите теми навсякъде - съединителя, газовия инжекцион, пластмасите, тропане, пукане, тресене, нормално ли е, лепене с тиксо, лепене със силикон, връзване със сезал, замазване с WD40, свински опашки.
Гръмнат съм, че и тук, Тойота (хей, Тойота!...) е почти същото. "Вие за тия пари какво очаквате в тоя клас". Е, чакайте малко бе... Шкодите автоматиците 37,700 лева (с отстъпката!). Тойота Корола 1.6 CVT Sol - 37,000лв (с отстъпката 15%!). VW-та от 42,000 нагоре. Какво значи "за тия пари". Разбирам да вземеш Great Wall C30 седан за 22,000 и да викаш "за тия пари". Да вземеш Дачия за 25,000 и да викаш "за тия пари". До някъде да кажем, че е "ок", макар,ч е 25,000лв са 60 минимални работни заплати. Не е като "е, голяма работа". Повечето хора работят за около 1000лв, 420-450лв на месец вноска за "тоя тип кола" им е непосилно. А какво да говорим за 37,000лв? С 50% повече от всичко.
Сериозно, 37,000лв за автомобил НАМАЛЕН С -15% не спада в категорията "за тия пари - толкова".
Хората с DSG или по-точно, "теоритичните фенове" на такива са твърдо против "скапаните CVT-та". Хората със CVT-та викат "мани ги тия DSG-та". В тази статия, линка някъде из темата за CVT кутиите, еми, сори, но тази информация е горе-долу за първите CVT-та. За ония "скапани марки" като Nissan, които имаха проблеми с близо 60% от всичките си произведени CVT-та. Тези, същите, които дадоха 10 години гаранция на своето CVT, поради тези проблеми. Нямало било разлика? Сериозно ли? Искате да ми кажете, че дали ще караш Шкода, Seat или VW е все тая? Пробвайте пак! Искате да кажете, че да караш Renault, Nissan или Dacia е все тая? Не, не мисля, Тоя същия френски двигател dCi се слага на A, B и C класа на Даймлер, т.е. Мерцедес. Да, концерна от 10+ години е "Renault-Nissan-Daimler". Същото ли е C-Klasse спрямо Sandero? Що, същия двигател, кво?
А новите двигатели на Toyota Avensis - 1.6 дизел, 112 коня? От BMW били? Мда, освен, че са на BMW са и френски, също така. Тойотата била сглобка в Турция. И? Те и Рено ги сглобяват в Турция. Ако искаш френски коли - сори, няма от Франция. Ако искаш Японски, сори, няма от Япония. GM Шевролета, който не се продава в ЕУ вече? Американската марка всъщност била корейска, да, ама сглобена в Унгария или как с части от, къде?
Та, има ли някой колега, който да смята, че "за тия пари не е нормално", защото "тия пари" с лизинга си задминават 40-те хиляди като стой, та гледай. И, да, кое "не е нормално"? Имал и проблеми със CVT някой, до момента? С 1.6 двигателя? На всички ли скърцат тампоните при спиране? Спирачките? Съединителите на ръчните? Някой с новo SOL има ли или само с LUNA?
Някакви проблеми с: безкоктактното влизане и палене с бутон? С автоматичните чистачки и фарове? С автоматичното паркиране IPA? С предните и задните паркинг сензори? С електрохроматичното огледало? С круиз контрола? Някой има ли изобщо със SOL или просто се споделя всеобщото мнение, че по-добре без тия екстри, щото ще се прецакат и става кофти? Кога се прецакват, в гаранционния срок, извън него? Кое се прецаква, как афектира колата? Горят 2 крушки и нямаш повече ESP, TC и ABS+BA+EBD? Като при Алфа Ромео ли седят тия въпроси, т..е "като запалиш фаровете - спира радиото" или "като пусна парното ми светва check engine"?
Мерси
