Колегата сравнява кон с кокошка. Той влязъл за Aygo, излязъл с Auris Hybrid, нямам как да няма 10К разлика. Колкото до това дали има или няма икономически изгоден нов автомобил, не си прав. Когато човек е решил, че така или иначе ще си купи нов автомобил, хибридът е най-изгоден икономически.andrian999999 написа: не съм влизал в тойота да им гледам ценовата листа , но колегата е написал разлика от 10 000лв
а сега ти ми казваш 500лв
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Май не си чел цялата тема. И аз съм на мнението, че нов автомобил не е икономически изгоден, чисто финансово.andrian999999 написа: добре с това мога да се съглася.
п.п. може би темата за мен не е с правилното заглавие. защото няма икономически изгоден нов автомобил. Само като излезе от автомобилния салон и си доста пари на загуба, за това имах предвид королата от 1999г на газ за 3000лв , караш 3 години и после на боклука . лично за мен това е икономически изгодна сделка въпреки ,че не съм карал такава а за тези коли съм чувал че са много здрави
Но темата в частност има идея да повдигне въпроса дали да притежаваш хибрид е икономически изгодно. Повдига се защото има много спекулации, дори абсурдни, че за една година ще дадеш повече пари за поддръжка, включвайки най-обикновените периодични обслужвания да речем, от колкото другите автомобили. А това определено не е вярно и реално икономически излиза изгодно. Най-малкото защото данъка ми е 29 лв., пък уж имам 110кс автомобил. Само от това "печеля" по 2 месеца безплатно гориво в годината.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Точно и аз за това говоря, БОз. Купувайки НОВ автомобил, неминуемо ще е хибрид и то ако щете по чисто само една причина- мога да паркирам безплатно в града, в който живея (има такива паркоместа за хибриди и електро коли), което на ДЕН би ми спестявало/съответно на жена ми/ ми точно по 8 Евро, всеки работен ден, е сметнете го колко би излезло на година спрямо който и да е друг ултра гъзарски дизелов автомобил. Дори само тая привилегия да взема, е изгодно за мен, отделно на това данъкът за хибриди в Германия е доста нисък до колкото знам, БЕЗ да съм сигурен и да знам конкретни числа. И тук изобщо не говоря за ниски разходи, динамики, тишини и тем подобни работи, за които тука се скочи в тая тема до небето. Просто купувайки си нов автомобил, или почти нов, ще е хибрид.
PS. малко оффтопик, от скоро се загледах в Мерцедес..C300h- ДИЗЕЛОВ хибрид или пък C350е... плъг ин хибрид бензин с каталожен разход мисля около 2,4л на 100, 0-100 за 5,9 сек и мах. скорост електронно ограничена на ...250, е а па да не е динамичен и моооже би икономичен. Просто колкото и да не искат някои хора да го приемат, бъдещето е на хибридите и лека полека след това на изцяло електроавтомобилите (При мене в германия броят на хибридни коли нараства главоломно, е явно не са толкова лоши и неизгодни, да не говорим, че и ВСИЧКИ немски производители пускат все повече хибридни модели)
PS. малко оффтопик, от скоро се загледах в Мерцедес..C300h- ДИЗЕЛОВ хибрид или пък C350е... плъг ин хибрид бензин с каталожен разход мисля около 2,4л на 100, 0-100 за 5,9 сек и мах. скорост електронно ограничена на ...250, е а па да не е динамичен и моооже би икономичен. Просто колкото и да не искат някои хора да го приемат, бъдещето е на хибридите и лека полека след това на изцяло електроавтомобилите (При мене в германия броят на хибридни коли нараства главоломно, е явно не са толкова лоши и неизгодни, да не говорим, че и ВСИЧКИ немски производители пускат все повече хибридни модели)
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Спора се разрастна просто защото всеки гледа от своята камбанария... В Германия в конкретен град може да е изгодно в сравнение с алтернативите... В България - не съвсем (пак в сравнение с конкретните алтернативи)...
Докато не променят начина на изчисление на каталожния разход, винаги ще остава едно такова съмнение
Като при хибридите тази разлика между каталожен и реален разход често е по-голяма пак заради начина на изчисление...
Формално са прави.. В реалност - не съвсем.. Стартираш с пълна батерия, въртиш едни 40-50км на ток докато свърши батерията, след което въртиш останалите 50км на бензин/нафта с що годе нормален разход за съвременен двигател например 5л/100км... И накрая какво излязло - среден разход 2.5л/100км...
Да, навярно можеш да докараш този разход ако зареждаш постоянно плъг-ин хибрид и го караш като електричка, но при реална експлоатация разхода ти е по-вероятно да се върти около 5л/100км....
Дали ще бъдат повече хибридите - засега ще се увеличават. Имат безспорни предимства. Но въпреки това имам чувството, че сме пред прага на технологичен скок, който ще ги обезмисли, и ще се премине към електричките - в момента недостатъците им са бавното зареждане и що годе малкия пробег... Но прогреса в батериите е голям. Освен това създаването на една ефективна химическа батерия/клетка може да промени света и в политически аспект - ще станат 'интересни' електроцентралите, а не сондите...
Докато не променят начина на изчисление на каталожния разход, винаги ще остава едно такова съмнение

Като при хибридите тази разлика между каталожен и реален разход често е по-голяма пак заради начина на изчисление...
Формално са прави.. В реалност - не съвсем.. Стартираш с пълна батерия, въртиш едни 40-50км на ток докато свърши батерията, след което въртиш останалите 50км на бензин/нафта с що годе нормален разход за съвременен двигател например 5л/100км... И накрая какво излязло - среден разход 2.5л/100км...
Да, навярно можеш да докараш този разход ако зареждаш постоянно плъг-ин хибрид и го караш като електричка, но при реална експлоатация разхода ти е по-вероятно да се върти около 5л/100км....
Дали ще бъдат повече хибридите - засега ще се увеличават. Имат безспорни предимства. Но въпреки това имам чувството, че сме пред прага на технологичен скок, който ще ги обезмисли, и ще се премине към електричките - в момента недостатъците им са бавното зареждане и що годе малкия пробег... Но прогреса в батериите е голям. Освен това създаването на една ефективна химическа батерия/клетка може да промени света и в политически аспект - ще станат 'интересни' електроцентралите, а не сондите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Така е. Технологиите се развиват, а също така се променят и приоритетите. Каменната ера е приключила не заради това, че са свършили камъните biggrin.gif !
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

- andrian999999
- Мнения: 1515
- Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
хибридите се увеличават благодарение на политиката на производителите , единственото преимущество на хибрида е по-малкия разход на гориво, а като на всякъде преди 3-4 години се гърмеше ,че петрола свършва от прекалената консумация и цената на горивото постоянно се вдигаше, О О О изведнъж цената на петрола падна само 3 - пъти. как стана ?
професионален мапер
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Върти, сучи, ти отново кръжиш само и единствено около разхода. Не всичко е разход. Има доста нови коли, с последните поколения двигатели, които няма да дадат сериозно отклонение в разхода, за да е това основното значение. Това беше основно значение преди 10-15 години, когато хибрида на Тойота беше наистина нещо революционно на фона на тогавашните разходи.
Изгледай този клип, който показва другата страна на нещата, които ти се споменаха от всички хора в тази тема, каращи хибриди, не еднократно:
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/PtAViw9f-_0[/bbvideo]
Изгледай този клип, който показва другата страна на нещата, които ти се споменаха от всички хора в тази тема, каращи хибриди, не еднократно:
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/PtAViw9f-_0[/bbvideo]
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Чак пък главоломно да нараства броя на хибридите в Германия......dracunculus написа: Точно и аз за това говоря, БОз. Купувайки НОВ автомобил, неминуемо ще е хибрид и то ако щете по чисто само една причина- мога да паркирам безплатно в града, в който живея (има такива паркоместа за хибриди и електро коли), което на ДЕН би ми спестявало/съответно на жена ми/ ми точно по 8 Евро, всеки работен ден, е сметнете го колко би излезло на година спрямо който и да е друг ултра гъзарски дизелов автомобил. Дори само тая привилегия да взема, е изгодно за мен, отделно на това данъкът за хибриди в Германия е доста нисък до колкото знам, БЕЗ да съм сигурен и да знам конкретни числа. И тук изобщо не говоря за ниски разходи, динамики, тишини и тем подобни работи, за които тука се скочи в тая тема до небето. Просто купувайки си нов автомобил, или почти нов, ще е хибрид.
PS. малко оффтопик, от скоро се загледах в Мерцедес..C300h- ДИЗЕЛОВ хибрид или пък C350е... плъг ин хибрид бензин с каталожен разход мисля около 2,4л на 100, 0-100 за 5,9 сек и мах. скорост електронно ограничена на ...250, е а па да не е динамичен и моооже би икономичен. Просто колкото и да не искат някои хора да го приемат, бъдещето е на хибридите и лека полека след това на изцяло електроавтомобилите (При мене в германия броят на хибридни коли нараства главоломно, е явно не са толкова лоши и неизгодни, да не говорим, че и ВСИЧКИ немски производители пускат все повече хибридни модели)


Хибрида е за жена ми,да ходи до работа и после на Кауфланд-днес 10 ки;ометра.това е .Той и за това е създаден.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Ами, ако се интересуваш от политика щеше да знаеш защо. Защото икономиката на Русия е вързана диркетно към цената на петрола, койот те продават и ниски цени на петрола (под $70 за барел, а цената в момента е под $30-40 за барел) нанася сериозни загуби по икономиката на Русия. Това го направиха американците след някаква задкулисна договорка със саудитиде, защото те също бележат загуби от ниската цена. Но след като и сем. Ротшилд (в края на 2014-та, някаолко месеца преди първия атентат в Париж) си прехвърли голяма част от авоарите от нефтения бизнес към възобновяеми източници на енергия - картинката стана доста неприятна не само за Русия, но и за арабите.andrian999999 написа: О О О изведнъж цената на петрола падна само 3 - пъти. как стана ?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Цената на тия мерцедеси е достатъчно висока, 47к Е за дизел хибрида и 51к за плъгин. Като цяло предпочитам японските коли по ред причини, които не са цел на темата, поради това клоня и към Лексуса, който по-горе споменах. Но, ако въобще тръгна да си купувам МЕРЦЕДЕС, то ще е някой от тия двата, просто защото си ме кефи да е хибрид, пак казвам, по мои си причини. А разликата в цената между стандартната Ц-класа и тия хибриди никак не е космическа.. Само за пример от първа ръка... преди 2 години мой приятел си купи С220 дизел с АМГ фейслифт на малко км, е нова струваше в представителството на МБ в град Фрайбург точно 51 500 Е, и това сериозно. Давам тоя пример, за да покажа, че както при Тойота, така и при другите марки разликата в цените между хибрид/конвенционален дизел в днешно време е нищожна, това са просто алтернативни системи на задвижване и човек си купува съответната кола, която на него му изнася и не убеждава другия колко е п...рост, че кара еди си каквоnowyaris написа: Чак пък главоломно да нараства броя на хибридите в Германия.......В смисъл че миналата година е имало един в градчето,а тази година са вече два.....
.И каква пара е този хибриден Мерцедес ? И ако я имаш тази пара в контото свободна точно такъв Мерцедес ли ще си купиш ? Като вземете да пишете.....
Хибрида е за жена ми,да ходи до работа и после на Кауфланд-днес 10 ки;ометра.това е .Той и за това е създаден.

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Само да вметна че хибрида не е нищо друго освен конвенционален дизел/бензин с една батерия за разкош да се радват и дивят потребителите че видиш ли спестили и то евентуално еди колко си цента и то евентуално при градски трафик 
Чисти ел автомобили на нормална цена няма да се появят скоро , просто залежите от металите от които се произвеждат батериите отдавна са под контрола на големите петролни играчи и цените им никой никога няма да позволи да паднат толкова че да са конкуретни с течните горива , поне следващите 30-40 годни.

Чисти ел автомобили на нормална цена няма да се появят скоро , просто залежите от металите от които се произвеждат батериите отдавна са под контрола на големите петролни играчи и цените им никой никога няма да позволи да паднат толкова че да са конкуретни с течните горива , поне следващите 30-40 годни.

ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
SFINKS написа: Чисти ел автомобили на нормална цена няма да се появят скоро , просто залежите от металите от които се произвеждат батериите отдавна са под контрола на големите петролни играчи и цените им никой никога няма да позволи да паднат толкова че да са конкуретни с течните горива , поне следващите 30-40 годни.
Зависи какво за теб значи нормална цена. За някои хора нормална ценa е $35 000, при положение, че сегашната Тесла е около $70 000. Евтината излиза другата година - Model 3, а не след 30-40 години:
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... -2017.html

Напълно електрически:
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Примерно някой има ли статистика колко дизелови Голфа са се продали миналата година в Германия срещу колко хибридни Приуса и Ауриса общо.Щото аз по-големи сметкаджии от шваби и тиролци се оказа напоследък че не съм виждал.Пък само дизелови Фаувета купуват.То аз вече не знам дали изобщо се произвеждат бензинови.Щом тези тарикати които без проблем вадят пари за нова кола купуват дизели,а не хибриди за мен това значи само едно-хибридите не са чак толкова икономически изгодни.
ПП.Сега да не почнете с доводите за национална кауза и любов към родното у немскоговорящите-всичките им телевизори са "жълтурковски" biggrin.gif biggrin.gif
ПП.Сега да не почнете с доводите за национална кауза и любов към родното у немскоговорящите-всичките им телевизори са "жълтурковски" biggrin.gif biggrin.gif
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- andrian999999
- Мнения: 1515
- Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Джапи не ми сравнявай американски с европейски цени тази тесла а 70 бона в Европа е 100 евро
професионален мапер
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Като излезе Model 3, цената му ще е поне 30-50 % по-висока от аналогичен автомобил но с двг .Japanese_fever написа:SFINKS написа: Чисти ел автомобили на нормална цена няма да се появят скоро , просто залежите от металите от които се произвеждат батериите отдавна са под контрола на големите петролни играчи и цените им никой никога няма да позволи да паднат толкова че да са конкуретни с течните горива , поне следващите 30-40 годни.
Зависи какво за теб значи нормална цена. За някои хора нормална ценa е $35 000, при положение, че сегашната Тесла е около $70 000. Евтината излиза другата година - Model 3, а не след 30-40 години:
И това всичкото само заради скъпата батерия .
Ето това за мен е скъпо , ако ме разбираш

Последно промяна от Akima на 24 Мар 2016 12:41, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.
Причина: Съкратен цитат.
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Impress_me, Semrush [Bot] и 5 госта