Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от BOz » 12 Мар 2016 12:44

LEXUS написа:...Докато при обикновения дизел 70% от енергията на нафтата отива да топли въздуха,а не участва в задвижването на автомобила. Всичко е въпрос на КПД и избор на водача,но избор има при хибрида,при дизела загубите в топлина са неизбежни освен с прилагане на мерки от хибридните автомобили като Старт-стоп система,но тогава важи същото за температурата и увеличение на разхода като при хибридите.
Тук не си прав ама хич. Реално последните дизелови двигатели имат доста по-голямо КПД от последния хибриден двигател на Тойота. А дизелите при автомобилите са с такова КПД от преди 20+ години. А при индустрията от доста по-далечни времена. И точно КПД е думата, която показва, че горивото отива за движение на колата, а не за греене, както се опитваш да го изкараш.
LEXUS написа: Аз бих казал,че пенсионерите си купуват дизели,дизелът винаги е бил най-компромисният двигател - вибрации,трака и е усложнен.Стар морално и технологично.
Реално дизела не е нито морално остарял, нито усложнен. Технически погледнато дизела си остава най-опростения двигател от към горивен процес. Все още се борят технологично да направят бензинов двигател на принципа на самовъзпламеняване, точно като при дизела. Ама там управление е мама миа.
SFINKS написа: Както виждаш коментирам само това което съм карал , последният хибрид беше Ярис , пълен и тотален ташак.
Другият уикенд ще тествам Рав 4 хибрида да видим как е.
Пускай няколко клипа от туба да видиш как е и да кажеш, че вече си го тествал и него. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от LEXUS » 12 Мар 2016 14:07

BOz написа: Тук не си прав ама хич. Реално последните дизелови двигатели имат доста по-голямо КПД от последния хибриден двигател на Тойота. А дизелите при автомобилите са с такова КПД от преди 20+ години. А при индустрията от доста по-далечни времена. И точно КПД е думата, която показва, че горивото отива за движение на колата, а не за греене, както се опитваш да го изкараш.
Колко доста по-голямо КПД имат дизелите пред хибридния мотор? Малко по-добро КПД около 42% имат най-новите дизели,а най-новият бензинов двигател на Приус е с 40% КПД,което е най-доброто за бензинов двигател.Но КПД при хибрида се подобрява още благодарение на хибридната система и улавянето на излишната енергия,тъй че нормално хибридът да е по-ефективен от дизела. И точно затова КПД на дизела е по-ниско и повече грее въздуха,отколкото движи колата,просто защото разчита само на енергията от нафтата,затова е и по-неефективен.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
BOz написа:Реално дизела не е нито морално остарял, нито усложнен. Технически погледнато дизела си остава най-опростения двигател от към горивен процес.
Не знам кое за теб е реално и кое не.Твоето мнение или реалността действително. Дизелът е технология на над 1 век, проста,замърсяваща, тежък двигател,по-големи налягания и сили,с които елементите му трябва да се справят.Това се компенсира както написах, от по-високото тегло и донякъде с по-ниските оборотни режими. Но модерните дизели не са толкова опростени механични системи.Задължително са усложнени с турбина, скъпи дюзи и още по-скъпи катализатори. Проблемът е в дизеловия принцип на работа, той е бил актуален след парната машина и все още е актуален по икономически причини, но с все по-затягащите се екологични мерки, той става като една реликва от миналото - или трябва да не се влагат пари в подобрението на нещо несъвършено, или,както се прави, да се оскъпява и все повече усложнява с устройства за екологизирането му. Но това е против всяка инженерна логика да вземеш нещо мръсно, замърсяващо, тракащо и вибриращо и да го поправяш, вместо да инвестираш в нова технология,която е несравнимо по-чиста, логична и имаща смисъл поради причината ,че в генезиса си екологична.


SFINKS написа: Дизели си купуват тези които въртят повечко километри.
Вибрации , трака ??? Ти в кой век живееш , карал ли си някой нов модел немски 6 или 8 цилиндров дизел , да не споменавам 12 цилиндровият дизел ???
Явно не за да даваш такива откровенно смешни мнения..
Разбира се, че дизелът като принцип на работа има повече вибрации и работи по-шумно от бензинов двигател, ако ще не германски,ами японски дизел да е.

А дизели купуват тези,които въртят повечко километри и пестят от гориво, нещо като хибридаджиите,ама ретро. Разликата, и то съществената е,че хибридаджиите могат да са ценители на високата технология.


SFINKS написа: Пробвай BMW M3 , MB C 55 AMG или Lexus ISF , или като се замисля по-добре недей , после is 300h ще ти се струва доста смешно като динамика...

---------------------------------------------------------------------------------------------------
LEXUS написа: А защо трябва да сравняваш круши с ябълки. Ами според мен AMG 63, , RS6 , M5 , Porshe вървят прилично, но все пак са далеч от Lexus LFA,Nissan GTR или Porsche 918 HYBRID.
Ти си ги карал тези автомобили или си ги сънувал как вървят ?
Аз коментирам само автомобили които съм карал а не такива които съм гледал по телевизията или списанията..

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Не зная дали имаш някакви когнитивни затруднения, но според мен е обидно да ти обяснявам логическата постройка на мисълта,която сам си цитирал от моя пост. Съпоставянето между круши и ябълки - хибриди и спортни автомобили би изяснило и на най-неизкушения от логиката човек,че същността на написаното в абзаца е в несъстоятелността на сравнението,а отговорът на цитирания абзац само потвърждава несвързаността между смисъла на цитираното и отговореното му.
Последно промяна от LEXUS на 12 Мар 2016 14:50, променено общо 2 пъти.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от BOz » 12 Мар 2016 14:39

LEXUS, не взимаш една позиция, а отговаряш както ти изнася.
Говорим веднъж за двигатели и тяхното КПД, сега говориш не за дизела като двигател, а като автомобил.
Не забравяй, че хибрида е начин на оползотворяването на енергията, а не тип двигател.
И да въртиш, и да сучеш, няма как да изкараш бензиновия двигател по-икономичен от дизеловия.
Най-малкото се запитай какво правим с последните поколения икономични дизелови двигатели, които хем работят много повече от бензинов хибрид в лицето на Тойота, хем пак дават същия разход. А на извънградско и по-нисък, което очевидно показва КПД-то на самия двигател.
Пример - дизелово Пежо на извънградско е успял да мине тестовия разход с 2.9л нафта, а Приуса с 3.3л. Или демек при Приуса имаме едно 10% по-голям разход или толкова по-малко КПД в крайна сметка.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от LEXUS » 12 Мар 2016 16:11

BOz написа: Говорим веднъж за двигатели и тяхното КПД, сега говориш не за дизела като двигател, а като автомобил.
Не забравяй, че хибрида е начин на оползотворяването на енергията, а не тип двигател.
И да въртиш, и да сучеш, няма как да изкараш бензиновия двигател по-икономичен от дизеловия.
Къде някога си прочел да твърдя такова нещо? Тук спор нямаме.Това е физика.
BOz написа:LEXUS, не взимаш една позиция, а отговаряш както ти изнася.
Аз мисля,че точно ти процедираш така и дори не си го забелязал:
BOz написа:Най-малкото се запитай какво правим с последните поколения икономични дизелови двигатели, които хем работят много повече от бензинов хибрид в лицето на Тойота, хем пак дават същия разход. А на извънградско и по-нисък, което очевидно показва КПД-то на самия двигател..
Първа грешка. Кои модели поименно, какъв им е разходът?
BOz написа:Пример - дизелово Пежо на извънградско е успял да мине тестовия разход с 2.9л нафта, а Приуса с 3.3л. Или демек при Приуса имаме едно 10% по-голям разход или толкова по-малко КПД в крайна сметка.
Ако това е единственият пример, кой модел Пежо, разход само за рекорда ли говорим, или ежедневен? Знам, първото.Тоест никаква практическа полза. Как по-точно при Приус имаме по-малко КПД,като градско харчи около 3-4/100км.,извънградско пак толкова при умерена скорост. Точно обратното е - дизелът е каран в идеални за него условия извънградско, но това не показва способностите на дизела при многопрофилно шофиране,а не в идеални условия на дълъг път.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от BOz » 12 Мар 2016 17:59

Пежо 308 с 1.6хди има смесен разход от 3.5 на автомата и 3.2 на ръчката, а Приуса от 3.6. Това на многопрофилно каране, както сам казваш.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от dracunculus » 12 Мар 2016 19:22

Виж, Сфинксе, за пореден път се убеждавам, че смисъл да се спори с тебе няма... да пробвам M3, AMG, ISF и да ги сравнявам с IS300h, ма ти сериозно ли? Като човек, който има огромен опит зад волана трябва да можеш да помислиш и да направиш обективна оценка на коли от ЕДНАКЪВ клас със сходни или еднакви параметри и тогава да правиш изводи, както аз в моя пост съм направил, всичко останало е несъстоятелно. За всяка кола си има определената клиентела, за мен ИС300х е идеален автомобил, който ускорява много добре (за мен!!!) и има достатъчно висока мах. скорост за немски аутобан (225кмч по километраж, тествах го лично, въпреки че по книжка е ограничен на 200кмч). На мен повече не ми трябва, за мен скорост над 190 е с неоправдано висок риск и по-бързо карам изключително рядко. Има и хора, на които и 250 им е малко... те решават за себе :censored: си и си купуват АМГ, Карера, Ламбо, Ферари, ЛФА, ГТР и т.н. и т.н. Това е техен избор и е целесъобразно за тях, както за мен е целесъобразен ИС300х (ма още си карам Королата), а за други Приусът, а за трети Полото и пр. А и темата е дали са икономически изгодни хибридите, а не дали са по-големи резачки от АМГ и Порше и да правим такива сравнения (и ако ми кажеш, че последните са икономически изгодни....мани). Не виждам що трябва да се спами, както винаги става с такива теми. Поздрави :)
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от SFINKS » 14 Мар 2016 13:23

Добре , еднакъв клас , Is е в класа за BMW 3 серия , Ауди 4 серия и Мерцедес C класа. И Ауди и Бмв и Мерцедес имат в този клас дизели които ще вървят поне толкова добре колкото Is , и на всичкото отгоре ще имат и подобен разход че и по-добър . Ти си пробвал най-новите модели на останалите марки да ? Сигурен съм че не си , е от къде накъде ще ми твърдиш че IS 300h бил върхът на сладоледа като ми сравняваш корола 1,6 ( това което сега караш ) с автомобил по висок клас ? Огледай се около себе си , колко лексъса виждаш около себе си и колко немски премиум марки ? Да не би да е съотношението 1:100 или повече ? Или цяла Европа са идиоти и малоумници да си купуват немски дизелови автомобили и ти единствен и тук таме някой друг видиотен фен на хибридите сте получил прозрение и откровение свише ?
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от iovkito » 14 Мар 2016 13:58

Те и в Румъния карат много дачии , но на дали са много хубави . Немците си залагат на тяхното и трудно може да им промениш мисленето. Ако бях немец , с добра заплата , собствено жилище и 25 дена годишен отпуск , сигурно и аз щях да си купя някое ауди за 50 000 евро , защото парите трябва да се харчат , от пестене никой не е забогатял.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от dracunculus » 14 Мар 2016 13:59

Виж, Сфинксе, няма да ти отговарям повече, безмислено е... Обяснявах вече достатъчно. Is e в класа на С-класата, но сравнявай Is300h s C220 CDI, a не с C63 AMG, разбираш ли ме или пак не? И да, представа имам..пробвал съм не малко от изброените C220 cdi, A4 2,0tdi, Is300h и др. И мога да ти кажа, всичките си имат + и - и недей да ме убеждаваш колко мойта представа е грешна, щото за мен си е правилна. Щото и за мен да караш АМГ е безмислено и тия с АМГта са ''видиотени фенове'' (мери си малко езика), но не ти натрапвам мнението си, или?

PS. а колкото до това кои нации какво карат, мисля, че и дете би се сетило- да тук при мене са над 80% немски коли (като в последно време процентът на Тойотите, и най вече на хибридните такива се вдига драстично...и това са ОФИЦИАЛНИ данни, хмм, що ли така?), във Франция можеш да видиш пак около 80%, ма френски коли... е иди сега в Азия или Северна Америка, мисля се досещаш как ще изглежда, или? Просто не виждам смисъл да си чешем езиците и да о*ираме темата
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от SFINKS » 15 Мар 2016 10:21

iovkito написа: Те и в Румъния карат много дачии , но на дали са много хубави . Немците си залагат на тяхното и трудно може да им промениш мисленето. Ако бях немец , с добра заплата , собствено жилище и 25 дена годишен отпуск , сигурно и аз щях да си купя някое ауди за 50 000 евро , защото парите трябва да се харчат , от пестене никой не е забогатял.
За цената си Дачиите са перфектни , хайде вземи нещо в класа на Дъстър на такава цена .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
andrian999999
Мнения: 1515
Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от andrian999999 » 15 Мар 2016 21:58

dracunculus написа: Виж, Сфинксе, за пореден път се убеждавам, че смисъл да се спори с тебе няма... да пробвам M3, AMG, ISF и да ги сравнявам с IS300h, ма ти сериозно ли? Като човек, който има огромен опит зад волана трябва да можеш да помислиш и да направиш обективна оценка на коли от ЕДНАКЪВ клас със сходни или еднакви параметри и тогава да правиш изводи, както аз в моя пост съм направил, всичко останало е несъстоятелно. За всяка кола си има определената клиентела, за мен ИС300х е идеален автомобил, който ускорява много добре (за мен!!!) и има достатъчно висока мах. скорост за немски аутобан (225кмч по километраж, тествах го лично, въпреки че по книжка е ограничен на 200кмч). На мен повече не ми трябва, за мен скорост над 190 е с неоправдано висок риск и по-бързо карам изключително рядко. Има и хора, на които и 250 им е малко... те решават за себе :censored: си и си купуват АМГ, Карера, Ламбо, Ферари, ЛФА, ГТР и т.н. и т.н. Това е техен избор и е целесъобразно за тях, както за мен е целесъобразен ИС300х (ма още си карам Королата), а за други Приусът, а за трети Полото и пр. А и темата е дали са икономически изгодни хибридите, а не дали са по-големи резачки от АМГ и Порше и да правим такива сравнения (и ако ми кажеш, че последните са икономически изгодни....мани). Не виждам що трябва да се спами, както винаги става с такива теми. Поздрави :)
Колега, пишеш глупости и аз искам АМГ, Карера, Ламбо, Ферари, ЛФА, ГТР и т.н. ама гроздето е кисело.А относно хибридите още в първото си изказване съм написал ,че са икономически неизгодни и който вярва че са икономически изгодни за мен е дървен филосов (да не кажа глупак) и не искам да обиждам някого.
Във форума има даже една тема от над 100 страници там на колегата "ПРИУС 3" съм го обяснил, но той е голям философ.

------------------------------------------------------------


една проста сметка
взимам си тойота корола 1999г. 86 к.с. за 2000 лв слагам газова уредба и започвам да карам ИКОНОМИЧЕСКИ ИЗГОДНО. а на консумативи не знам кой хибрид ще и издържи. карам я 3-4 години после и искам 500лв и ако никой не ми ги даде отива в Надин за 300лв. единствените непосилни разходи са 20лв данък в общината , каско няма да правя. мога да напиша и пълни разходи с предполагаем пробег , но ме мързи и няма смисъл. защото само с първото каско на закупения дори на старо хибрид е финансово НЕ изгодно спрямо закупената от мен корола
Последно промяна от TATI на 15 Мар 2016 22:35, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения
професионален мапер

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от dracunculus » 15 Мар 2016 23:05

Виж, всеки си има негова философия, аз лично искам хибрид не основно заради ниския разход (иначе щях да си взема Поло ТДИ), просто ме кефи самата кола, която съм споменал... И това си е мойто виждане, мога да си я позволя, не виждам що трябва да взимам Корола 99 и да я газифицирам. Искам да изпитвам и няква доза кеф от шофирането. Ма в тоя форум има хора които изписват 1000 мнения обяснявайки на другите колко са тъпи, а това дразни. Ако модераторът реши нека изчисти темата от спам...
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Рошко » 15 Мар 2016 23:43

andrian999999 написа: една проста сметка
взимам си тойота корола 1999г. 86 к.с. за 2000 лв слагам газова уредба и започвам да карам ИКОНОМИЧЕСКИ ИЗГОДНО. а на консумативи не знам кой хибрид ще и издържи. карам я 3-4 години после и искам 500лв и ако никой не ми ги даде отива в Надин за 300лв. единствените непосилни разходи са 20лв данък в общината , каско няма да правя. мога да напиша и пълни разходи с предполагаем пробег , но ме мързи и няма смисъл. защото само с първото каско на закупения дори на старо хибрид е финансово НЕ изгодно спрямо закупената от мен корола
По тази логика направо си спести 2-те хиляди за королката, както и 500-те лв за газовата, плюс 80-те от данъка за 4 години и вложи всичките тези 2580 лв в автобусни билетчета! 2580 лв/ 60 билетчета месечно (и това при условие, че всеки ден пътуваш в две посоки) = 43 месеца или 3 години и половина.. и даже не сме почнали с ГО, гуми и горива, смяна на масла, ремъци, ролки, дискове и накладки, както и неизбежните ремонти на тази "свежа" королка.... :)

Много сте ми забавни като сравнявате сливи с круши! Защо не сравниш нов хибрид с нов дизел и тогава да пишеш колко икономически неизгодни са хибридите... Но както сам каза - гроздето е кисело! tooth.gif Като не можеш да си купиш нов хибрид, значи е по-добре нашенка от село. boxed.gif Айде, със здраве! punk.gif

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от BOz » 16 Мар 2016 11:36

andrian999999 написа: защото само с първото каско на закупения дори на старо хибрид е финансово НЕ изгодно спрямо закупената от мен корола
Реално всяка Тойота е финансово неизгодна ако я сравняваш с Дачия. За разликата в парите между един Логан и една Корола, то ще може да караш Дачията 10 години. Просто следвам логиката.
Отделно защо да даваш 2к за автомобил, вместо да дадеш 1к с готова газова уредба? Примерно една Корса-Б на газ? Тая кола в похарчени пари ще надживее всяка една Тойота. А и с кеф ще я чакаш да гние, та с всеки изминал ден да харчи все по-малко и по-малко газ. tooth.gif
Между другото не съм сигурен и за билетите, които предложи колегата. Според мен едни маратонки ще струват по-евтино от това да ползваш градски транспорт. drunk.gif

И за да не съм пълен offtopic.gif , то ще споделя, че преди 2 дни заредих резервоара на хибрида. При само градско каране ми даде 5.07л/100км. Започна да се стопля и разхода започна да се нормализира. Доволен съм, защото мога да си позволя тази издръжка. Ако ми дойде нанагорно, то ще те послушам и ще му бодна и аз една газова. До тогава не мисля да правя такива глупости.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

mirott
Мнения: 2141
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от mirott » 16 Мар 2016 11:50

Глупост е казваш ГИ...хм!
5 л бензин е по-изгодно икономически от 6 л газ...ми добре:)!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта