BOz написа:
Тук не си прав ама хич. Реално последните дизелови двигатели имат доста по-голямо КПД от последния хибриден двигател на Тойота. А дизелите при автомобилите са с такова КПД от преди 20+ години. А при индустрията от доста по-далечни времена. И точно КПД е думата, която показва, че горивото отива за движение на колата, а не за греене, както се опитваш да го изкараш.
Колко доста по-голямо КПД имат дизелите пред хибридния мотор? Малко по-добро КПД около 42% имат най-новите дизели,а най-новият бензинов двигател на Приус е с 40% КПД,което е най-доброто за бензинов двигател.Но КПД при хибрида се подобрява още благодарение на хибридната система и улавянето на излишната енергия,тъй че нормално хибридът да е по-ефективен от дизела. И точно затова КПД на дизела е по-ниско и повече грее въздуха,отколкото движи колата,просто защото разчита само на енергията от нафтата,затова е и по-неефективен.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
BOz написа:Реално дизела не е нито морално остарял, нито усложнен. Технически погледнато дизела си остава най-опростения двигател от към горивен процес.
Не знам кое за теб е реално и кое не.Твоето мнение или реалността действително. Дизелът е технология на над 1 век, проста,замърсяваща, тежък двигател,по-големи налягания и сили,с които елементите му трябва да се справят.Това се компенсира както написах, от по-високото тегло и донякъде с по-ниските оборотни режими. Но модерните дизели не са толкова опростени механични системи.Задължително са усложнени с турбина, скъпи дюзи и още по-скъпи катализатори. Проблемът е в дизеловия принцип на работа, той е бил актуален след парната машина и все още е актуален по икономически причини, но с все по-затягащите се екологични мерки, той става като една реликва от миналото - или трябва да не се влагат пари в подобрението на нещо несъвършено, или,както се прави, да се оскъпява и все повече усложнява с устройства за екологизирането му. Но това е против всяка инженерна логика да вземеш нещо мръсно, замърсяващо, тракащо и вибриращо и да го поправяш, вместо да инвестираш в нова технология,която е несравнимо по-чиста, логична и имаща смисъл поради причината ,че в генезиса си екологична.
SFINKS написа:
Дизели си купуват тези които въртят повечко километри.
Вибрации , трака ??? Ти в кой век живееш , карал ли си някой нов модел немски 6 или 8 цилиндров дизел , да не споменавам 12 цилиндровият дизел ???
Явно не за да даваш такива откровенно смешни мнения..
Разбира се, че дизелът като принцип на работа има повече вибрации и работи по-шумно от бензинов двигател, ако ще не германски,ами японски дизел да е.
А дизели купуват тези,които въртят повечко километри и пестят от гориво, нещо като хибридаджиите,ама ретро. Разликата, и то съществената е,че хибридаджиите могат да са ценители на високата технология.
SFINKS написа: Пробвай BMW M3 , MB C 55 AMG или Lexus ISF , или като се замисля по-добре недей , после is 300h ще ти се струва доста смешно като динамика...
---------------------------------------------------------------------------------------------------
LEXUS написа: А защо трябва да сравняваш круши с ябълки. Ами според мен AMG 63, , RS6 , M5 , Porshe вървят прилично, но все пак са далеч от Lexus LFA,Nissan GTR или Porsche 918 HYBRID.
Ти си ги карал тези автомобили или си ги сънувал как вървят ?
Аз коментирам само автомобили които съм карал а не такива които съм гледал по телевизията или списанията..
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Не зная дали имаш някакви когнитивни затруднения, но според мен е обидно да ти обяснявам логическата постройка на мисълта,която сам си цитирал от моя пост. Съпоставянето между круши и ябълки - хибриди и спортни автомобили би изяснило и на най-неизкушения от логиката човек,че същността на написаното в абзаца е в несъстоятелността на сравнението,а отговорът на цитирания абзац само потвърждава несвързаността между смисъла на цитираното и отговореното му.