Akima написа:.............
Здравейте колега, благодаря за топлото посрещане и за посочените статии и материали, повечето съм ги чел. Запознах се с правилата на форума.
1. Чел съм почти всичко което може да се прочете за 2ZZ-GE предимно на английски, защото на български има оскъдна информация за този двигател.
Включва ми лифта на 6200 оборота и тогава дърпа много здраво.
2. Баща ми е набор 1957г.
3. Фордчето е 1.3 (карбуратор) с мощност 60 коня от които сигурно вече половината ги няма.
4. Да с изключването на акумулатора се рестартира ECU-то и се изтрива грешката.
5. Баща ми и в момента е в Германия и е изминал около 4000+км.
Да баща ми е карал леко колата ( по негови думи не е вдигал повече от 130 км/ч ). Аз съм карал колата предимно нормално, но 1-2 пъти в седмицата я вкарвах до прекъсвача (вярно е). Първият път като смених маслото сложих Castrol 5w40 (лампата светна преди даже да успея да сменя маслото) след това 2 пъти съм сипвал Eneos Sustina 0W50 Може би съм както казвате типичен рацер. Още от началото си помислих, че проблема е в бензина, защото колата вървеше и работеше супер, затова не съм ходил на диагностика.
1. Напълно наясно съм как работи VVT-I и VVTL-I. Най-накратко казано VVTL-I е мотор с променлива геометрия на разпределителните валове и променливо време на клапаните (след 6200 оборота качва на голямата гърбица на разпределителния вал).
2. Маслото за този двигател се препоръчва да е 5w30 или 10w30 (API grade SJ, “Energy−Conserving” or
ILSAC multigrade engine oil is recommended.) както може да видите в прикачения файл. също така и този мануел е доста полезен:
http://bgbonline.celicatech.com/7thGen_ ... nual_1.pdf но не мисля, че като съм сипвал най-доброто масло което може да се купи е някакъв проблем (то е с по широк температурен интервал и е изключително качествено, не като другите ментета).
3. Не мисля, че баща ми е превишил 6200 оборота даже и 1 път.
4. Чел съм както пише и в прикачения файл, че за по-добра работа на двигателя може да се сипва бензин с октаново число над 95 (Select premium unleaded gasoline with an Octane Rating of 95 (Research Octane Number 96) or higher for optimum engine performance), но проблема не е в октаните а в качеството на горивото.
5. Мислил съм да взема устройство за диагностика, което се включва чрез блутут към телефона и ще го направя.
По въпросите относно колата:
Взех я на 6-ти Февруари 2012 г. в най-големия сняг.
По точка 1 и 2. Взех колата на пробег от 132 000 км. реални са на 100% със сервизна книжка в която има пълна история на колата с печати от Тойота (обслужвана е изцяло в сервиз на Тойота в Швейцария преди да я взема) в момента е на 164 000 км. Сменял съм маслото на 132 000, 145 000 и 160 000 км.
3. Свещите ги смених със първата смяна на маслото със оригинални иридиеви свещи на Денсо - DENSO SK20R11 както можете да видите от прикачения файл (за 35 лв. броя и на кутията на свещите пишеше Made in Japan и бяха не отваряни) тези свещи се монтират фабрично на колата. Също така тези които заменихме (с които купих колата) бяха абсолютно същите - DENSO SK20R11 (може би с тях колата е излязла от завода).
4. Сменял съм само консумативите (масло, филтри, свещи, накладки, гуми и съм сипвал бензин, защото нищо не се е чупило). Всичко друго по колата е оригинално и фабрично. Даже гумите са фабричните Yokohama A680 205/50 R16. Маслото за пробег от 15 000 км. не го пипа (бях сипал малко повече от половината и преди да го източа беше точно на половината и според моите сметки не е изгорила повече от 100 мл. за 15 000 км. което е меко казано добре).
Ето линк към това какво масло, свещи и бензин се препоръчват, ако случайно не ти отвори фаила:
http://www.toyota.com/t3Portal/document ... /pdf/8.pdf
Ако имаш друго предложение колега, моля сподели го.
Радвам се, че си на морето на мен не ми се отдаде такава възможност тази година.
