[Дискусия] Хибридна батерия на Toyota/Lexus и всичко за нея

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

[Дискусия] Хибридна батерия на Toyota/Lexus и всичко за нея

Мнение от jim_beam » 30 Юли 2015 14:25

Привет!
Искам да подхвана тази тема,поради информация,която ми попадна наскоро,касаеща ремонт да дефектирала клетка.
Става въпрос за 450Н модел на лексус,но проблематиката е сходна принципно за всички хибриди.
Случаят е следния,след 2-седмичен престой на колата бк показва error дефектна клетка,два GS450H по еднакъв начин са го получили.Впоследствие човекът описва как се ремонтира,като се сменя само деф.клетка,в случая от приус2 са взели,били същите.
Ще дам линкове от форумите,където се обсъжда проблема,предполагам няма да ядосам с това някой мод. tongue.gif

Въпросът,който си задавам е би ли могла да се дозарежда по някакъв начин хибридната батерия?
понеже тойота не са предвидили такава възможност,откъде би трябвало да се изкара кабела на плюса,минуса вероятно е на маса?
и ако не е възможно това,дали при продължителен престой ако се извади някакъв предпазител това би спасило батерията от горепосочения проблем?
особено опасно ми се вижда ако е съчетано и с ниски температури.

Надявам се на включване на интелигентни техн. заинтересовани колеги и дано не стане поредна тема за гюма.

Ето линковете:

http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... ntry895401

http://euro.lexusownersclub.com/forums/ ... reparatur/

Мерси предварително!
Последно промяна от Akima на 31 Юли 2015 12:09, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.SHIFT.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Дискусия хибридна батерия Тойота/Лексус

Мнение от BOz » 30 Юли 2015 17:06

За 2 седмици батерията не може да се разреди. Дори и за 2 месеца.
Отделно от това, че батерията е предвидена да се зарежда "отвън", ако случайно падне. Да кажем ако колата не е каране много месеци.
С такова зарядно разполагат официалните дилъри от Тойота и ако проблема е бил само в пада ѝ, то при тях ще може да се зареди.

Но в крайна сметка умирането на клетка и изтощаването а батерията са две различни неща.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Дискусия хибридна батерия Тойота/Лексус

Мнение от jim_beam » 30 Юли 2015 19:26

BOz написа:...
Но в крайна сметка умирането на клетка и изтощаването а батерията са две различни неща.
Колега това ми е ясно,знам освен това,че разреждането на една батерия под определен минимум води до необратими процеси в нея и точно това имах предвид.
2 случая на сходен дефект може и да са изключение,но това е факт,както го описват хората.единия лексус е на 130к и 9г,другия на 230к.определено не е закономерност.

Понеже видях,че в лекс.форума хората са отговорили на въпросите ми,ще го предам тук,ако някой се интересува.
Значи зарядното от тойота било много скъпо и го имали малко сервизи,но все пак значи е възможно да се дозареди.
Друг начин имало пак подобно зарядно от щатите за 500$,не оригинално,което за да се свърже трябвало да се отваря батерията и да се закачат кабелите.след което вече се зарежда безпроблемно чрез така подготвения куплунг.ел.схема липсва за съжаление,къде точно трябва да се свърже.
Много важна забележка при зареждането>батерията трябва да се охлажда!за тази цел се използва вградения вентилатор,явно и зарядното така се свързва,че едновременно да активира и тоя вентилатор.
Както е посочил човека,самите клетки,които е поръчал за ремонта са евтини,имало сериозни фирми,които търгуват и т.н.единствено самото разглабяне било 5 часа работа,поне на него толкова му е трябвало.съответно е направил указания кое как се изкл.,за да няма опасност от токов удар.
Също нещо много важно било преди монтажа новата клетка да бъде заредена или разредена до нивото на другите,понеже при определена разлика светкал чека.
И също е написал как се проверява клетка дали не е дефектна-под товар не трябвало да пада много напрежението и.
Интересното е,че на запад такава кола директно се хвърля,понеже това се води тотална щета,сервиза им казва цена на нова батерия и вграждане и те отказват напълно.също не всеки би се захванал с тази процедура,но човека се е справил и дава инфо,мисля заслужава респект.
Дано да не се налага да се ползват указанията му де. tooth.gif
Последно промяна от Akima на 31 Юли 2015 12:11, променено общо 1 път.
Причина: SHIFT.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: [Дискусия] Хибридна батерия на Toyota/Lexus и всичко за

Мнение от BOz » 31 Юли 2015 15:27

Ами както се казва просто им е дошъл момента. stretcher.gif
За съжаление никой не е застрахован. Особено като се мине даден период, ще стане обратното - никой няма да бъде застрахован от това, да улучи автомобил с батерия, която ще му изкара няколко години.
След 10-тата година всичко остава на произвола на съдбата. За жалост веднъж стигнеш ли до това състояние, след първата клетка следва втора, трета, като вече шанса да изкараш повече време между отварянията и смяната на клетки ще става все по-малко.
За това се купува хибрид, който до 10-тата му година си го минаваш на преглед, пък след това си преценяваш - или го продаваш, или се прежалваш и чакаш деня на страшния съд. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: [Дискусия] Хибридна батерия на Toyota/Lexus и всичко за

Мнение от jim_beam » 31 Юли 2015 18:05

Точно така е,тойота казва,че хибр. батерия е проектирана да изкара един живот на колата,според тях 12г. tooth.gif tooth.gif
значи за всеки случай макс. до към 8-10 гл и след това замяна на колата.
Интересно дали при плъгин хибрида при дефектиране на батерията би могло да се кара и без нея,надали.
Иначе аз също бих взел хибрид,но ми се иска да е с 2.5 мотора.
Подготвят рав4 хибрид,но кой знае каква цена ще му сложат.
Последно промяна от Akima на 31 Юли 2015 19:01, променено общо 2 пъти.
Причина: 1
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: [Дискусия] Хибридна батерия на Toyota/Lexus и всичко за

Мнение от BOz » 31 Юли 2015 18:18

Е то няма значение дали е плъг-ин или не.
И при двата варианта не може да караш с умряла батерия.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: [Дискусия] Хибридна батерия на Toyota/Lexus и всичко за

Мнение от nowyaris » 31 Юли 2015 21:33

jim_beam написа:Точно така е,тойота казва,че хибр. батерия е проектирана да изкара един живот на колата,според тях 12г. tooth.gif tooth.gif
значи за всеки случай макс. до към 8-10 гл и след това замяна на колата.
Интересно дали при плъгин хибрида при дефектиране на батерията би могло да се кара и без нея,надали.
Иначе аз също бих взел хибрид,но ми се иска да е с 2.5 мотора.
Подготвят рав4 хибрид,но кой знае каква цена ще му сложат.
Е,колега,карай си дизелака и не се занимавай с глупости.Ти в Клагенфурт Хибрид виждал ли си?Тва не са автомобили за "пампата" biggrin.gif
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: [Дискусия] Хибридна батерия на Toyota/Lexus и всичко за

Мнение от nowyaris » 31 Юли 2015 21:34

BOz написа:Ами както се казва просто им е дошъл момента. stretcher.gif
За съжаление никой не е застрахован. Особено като се мине даден период, ще стане обратното - никой няма да бъде застрахован от това, да улучи автомобил с батерия, която ще му изкара няколко години.
След 10-тата година всичко остава на произвола на съдбата. За жалост веднъж стигнеш ли до това състояние, след първата клетка следва втора, трета, като вече шанса да изкараш повече време между отварянията и смяната на клетки ще става все по-малко.
За това се купува хибрид, който до 10-тата му година си го минаваш на преглед, пък след това си преценяваш - или го продаваш, или се прежалваш и чакаш деня на страшния съд. tooth.gif
tooth.gif tooth.gif tooth.gif .Този път невероятно точно........... :thumbsup:
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 7 госта