Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?

Мнение от slowtraveler » 07 Юни 2015 12:39

Akima написа:....
@slow
Аз се радвах до преди година на 4.4 л бензинов двигател,но ми ставаше лошо от тотемите на бензиностанциите... tooth.gif
Това имах предвид - преимуществата на дизела се виждат с по-големите двигатели... Сега с 250к.с. разхода ми в града продължава да е 11-12л/100км, а извън града спада 7.5-8...
Аналогична бензинка гори поне 2 литра повече извън града... И 4-5 в града...
Докато при малките двигатели разликата не е осезаема и трудно може да се обоснове купуване на дизелов автомобил...
Но човека си я е взел вече, така, че трябва да се помага...
iovkito, прав си донякъде... Когато вземахме нов служебен автомобил взех последния модел без DPF... Но при условие, че е взет с DPF, според мен по-правилното е да се отремонтира автомобила както трябва и да се възстанови заводската му комплектация...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

memorex

Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?

Мнение от memorex » 07 Юни 2015 20:05

Ако няма проблем със свалянето на сензорите и съответно повторното им слагане самия филтър се измива много хубаво със подходяща химия и караш без проблем поне 30-40 хил.Стои в химикала 24 часа и се промива хубаво след това монтираш.На място също става на някой коли и камиони ,използват се отворите за сензорите но наи -добре е сваляне и киснене.
В страни от темата, за големите дизели особено не тойота а нещо друго 315к.с и торк 600Нм извън града ми гори 7/100 на 140 км/ч кой бензин ще го докара толкова?

Аватар
ragest
Мнения: 58
Регистриран на: 23 Ное 2013 15:10
Местоположение: София, Дървеница

Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?

Мнение от ragest » 27 Юни 2015 12:15

Здравей, колега.

Виждам, че последния пост е от преди 20 дни и не знам как са се развили нещата при теб, но мога да споделя малко информация.
Със същия модел съм и имах същия проблем при закупуването на колата. Пускал съм и теми по въпроса във форума. Изчетох където и каквото намерих по форуми и в нета.
И при мен положението беше много зле в началотоа, а после постепенно се изчистиха нещата. Аз минах с няколко посещения в Тойота за принудително предзвикана регенерация чрез софтуер, плюс използването на добавката за DPF на Protec, плюс известно време карана във високи обороти ~3000. При мен нещата се получиха, макар и бавно и вече съм навъртял близо 20000км от тогава (да чукна на дърво)
Имай предвид следните неща:
- Ако нещата могат да се оправят, а не виждам защо не, това не става за един ден, а постепенно. Не очаквай някой нещо да ти "пипне" по колата и проблема да изчезне. При мен беше поне месец, че и повече ходене по мъките.
- DPF-а на този модел има функция да се регенерира сам. Това става при каране над 2500 оборота (май толкова беше или 2300) и достигане на определена температура. Най-грубо казано, чрез допълнително впръскване на гориво се повишава температурата и частиците се изгарят. Карането с тези обороти обаче трябва да е постоянно за поне 15-20 мин. Не става в градски условия. Колегите, които са технически по-компетентни, да ме извинят за елементарните обяснения. Не съм инжинер, просто се опитах да обясня възможно най-просто нещата.
- Не всички "химии" на пазара са приложими за нашия модел. Повярвай ми, обиколил суъм къде ли не. На някой места кита, който се използва не е съвместим с DPF на Ауриса, а на други ми казаха, че работят предимно върху немски коли (БМВ, Мерцедес) и не поемаха никаква гаранция какъв ще бъде ефекта.
- Не използвай "химии", чието основно предназначение не е почистването на DPF. Ако се интересуваш, потърси в нета и из форумите, ще намериш защо нямат ефект или имат временнен такъв. Кой каквото и да ти обяснява, става дума за химическо взаимодействие между частиците запушили филтъра и конкретния препарат. Използването на химия, която има друго преданзначение, "но и за това става" може да подобри временно нещата, но да нанесе други вреди по автомобила.
- Премахването на филтъра е възможен, но краен вариант. Аз лично не съм привърженик и то не заради цената. Ако има шанс филтъра да се регенерира, премахването му е ...но всеки си решава
- Имай предвид, че конкретно на Ауриса D4D 2.0 126кс, DPF-a се намира на доста кофти място и свалянето му не е лесно. Не се съгласявай човек, който не е "пипвал" такава Тойота да експериментира по колата ти, колкото и голям майстор да е.
Това са само съвети, ти си преценяваш как да действаш. Не искам да правя реклама на някого или обратното, да заклеймявам, затова не споменавам фирми, сервизи и марки. Съчувствам ти, зщото минах през същото и предполагам как се чувстваш и не мижеш да се зарадваш на новата си придобивка. Ще съдействам колкото мога с информация. Пиши на ЛС

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?

Мнение от baba_metca » 30 Юни 2015 13:20

Интересно защо не са предложили софтуерна регенарция в Тойота, след като явно има такава. Може би искат да хапнат нов DPF. Просто ми е чудно. Освен това съм сигурен че не само Тойота разполагат с нужния софтуер за регенариция, т.е. може да си намериш някъде на по-прилична цена тази процедура или да инвестираш сам в един кабел за Тойота от OLX-а 40-50лв + techstream софтуер. Софтуера се сваля безплатно и преди време беше по 5€ на ден или 10 € на седмица код за ползване http://www.toyota-tech.eu/GTS/Wizard/St ... tware.aspx, http://www.toyota-tech.eu/GTS/Wizard/Step6.aspx. Някъде имаше и упътване, можеби като свалиш програмата и в ния ема help. За 70-80лв аз лично бих пробвал този вариант. Хем ако стане може да си го правиш през месец.

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?

Мнение от steich » 01 Юли 2015 22:57

Регенерацията тръгва само ако DPF системата е изрядна и диференциалното налягане е в определени граници. Ако има проблем в системата или филтъра е много, много запушен ... чакай да почне регенерация. По същата логика го изкарай на извънградско за 15-20 мин на 3000 оборота и тя ще си стартира такава ако има нужда, ако ли не ... има проблем.
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?

Мнение от jim_beam » 19 Юли 2015 17:56

доколкото си спомням проблема се появява поради твърде малък диаметър на тия 2 тръбички в катализатора,където се отчита диференциалното налягане.предполагам това е било само в първоначалните версии с дпф,дори при лексус ис го има.оправяло се като се разглоби катализатора и тия тръбички се подменят с такива с по-голям диаметър,сложна процедура,може би майстор по аспусите би я извършил,теоретично.иначе скъпата подмяна на катализатора,като новия би трябвало да е вече коригиран.
предполагам,че егр вентила сте го чистили или по-добре сте направили проба с нов такъв.
иначе и аз се бях разбързал да взема последния модел без филтър и никога не съм имал подобни ядове.
успех!
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Akima
Мнения: 7443
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?

Мнение от Akima » 20 Юли 2015 15:11

jim_beam написа:доколкото си спомням проблема се появява поради твърде малък диаметър на тия 2 тръбички в катализатора,където се отчита диференциалното налягане...
Може ли някакви материали по въпроса - може и на немски?
Благодаря предварително. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?

Мнение от jim_beam » 20 Юли 2015 19:13

за съжаление не си спомням къде го четох,май ставаше въпрос за същия проблем при лексус ис дизел.дали не беше в англ. форум на тойота или в youtube?може би гоглето ще открие инфото...
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Akima
Мнения: 7443
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?

Мнение от Akima » 21 Юли 2015 13:14

jim_beam написа:може би гоглето ще открие инфото...
Прочетох тези:
Lexus Is Diesel Particulate Filter Dpf Problem / Solution
Lexus Diesel Particulate Filter
Dpf Removal Or Regeneration? Advice And Opinions Needed
Lexus IS220D Best Mods
DPF removal, my experience (fantastic!)

TL;DR версия от мен: cool.gif
1. contact P & P Auto Services

2. buy DPF emulator (info by P&Pauto)
emulator don't work with any kind of chip-box, remove chip-box or will be new hp fuel pump needed.

3. remove DPF and all sensors attached
fit custom downpipe or empty DPF housing but don't forget to weld all sensors holes if you're gonna put empty/ free-flow DPF back.

4. remove 5th fuel injector line but leave 5th injector connector in place
you'll need the same thread screw on top of the fuel pump to block the 5th injector fuel line.
fuel line is attached on injector by plastic-click-mechanism, you will need just to unlock it with fingers.

5. bypass EGR valve
here are few topics about it but find ULISSE's one and only true topic with right way procedure.
block EGR hole on exhaust manifold, fit pipe-holding 25mm on cold-pipe, connect from that FMIC cold-pipe air into EGR

6. remove dual-cat (fit 2,3" / 60mm pipe)
cat doesn't have any purpose on diesel engines. why factory install them? google it.

7. rear silencer is free-flow only on high throttle (flap system) so you can decide what to do (different sound by few types)
I put Y-splitter and on both sides (L & R) free-flow silencers


car runs much much better and consumption is lower.
with those mods he passes the MOT eko-test.

sound on iphone is recorded with high levels domination, IRL is little bit more lower sound noticed.
http://www.youtube.com/watch?v=KkX0lFGHilc
Изображение
1. unplug dpf pressure connector (1) under the bonnet
2. unplug dpf temp sensors connectors (2) attached on gearbox
3. get dpf off the car
4. remove anything inside
5. remove all sensors from it (clear the housing)
6. weld all holes on it (4: 2 temp, 2 pressure)

7. put back dpf housing on the car

8. cut the wires on the dpf connector side
9. small box (temp emu): 3x2 white wires
2x2 white wires @ temp sensors
1x2 white wire you can cut becasue you need only 2 temp sensors

10. DPF SENSOR (big box)
dpf black-red to black emulator
dpf blackwhite to green emulator
dpf black to red emulator
yellow emulator going to the rail sensor (6pins) just ad on to the lover middle signal pin

11. remove 5th injector

12. bypass egr
Никъде не срещнах обаче метод за ревизия и запазване на системата,а много се надявах да намеря... no.gif sad.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

karadjata
Мнения: 4
Регистриран на: 17 Авг 2015 21:19
Местоположение: Варна

Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?

Мнение от karadjata » 21 Авг 2015 21:40

Nikolay_K написа:Докарах колата на ход от Германия без проблеми. Малко преди качване на магистралата преди Шумен светна жълто изображение на двигател в лявата страна на таблото, също и звуков сигнал. Колата заработи в авариен режим, не вдигаше повече от 1500 оборота и така бавно-бавно се прибрах във Варна. В сервиза ми казаха че има запушване на филтъра за твърди частици, който трябва да се смени за около 1000 евро. Няма ли друго решение? Моля за помощ.
от скоро (няма и два месеца) и аз съм собственик на Toyota Avensis 2.0 D4D 126 к.с. с DPF. Месец след като се сдобих с мечтания автомобил започнаха проблемите със DPF-а. Оказа се, че премахването на DPF е проблем и взех решение за почистването му посредством машина за тази цел. Самата процедура отнема около 2-3 дена. От днес вече съм с почистен DPF колата върви мисля по-добре, на място работи със сигурност по-добре, но как ще е за в бъдеще не знам за сега ще покараме и ще видим. Който се интересува от темата DPF да пише.

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?

Мнение от steich » 22 Авг 2015 23:06

Дано да изкара повечко, но по принцип чистенето обикновенно е от ден до пладне. Може да изкараш 2-5-10 к км а и някога и толкоз не може. Защо си мислиш че не може да се махне въпросният DPF ?
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

whiteman83
Мнения: 1
Регистриран на: 10 Апр 2015 09:28

Re: Toyota Auris Е15 2.0 D4D 126HP - запушен DPF ?

Мнение от whiteman83 » 02 Ное 2015 09:33

steich написа:Дано да изкара повечко, но по принцип чистенето обикновенно е от ден до пладне. Може да изкараш 2-5-10 к км а и някога и толкоз не може. Защо си мислиш че не може да се махне въпросният DPF ?
Здравейте,
аз също имам такъв Auris когато го взех началото на годината от Пловдив (тойота италия )тръгнах да се прибирам за Варна и по същия начин ми светна лампата за двигателя и мисля още няколко лампи.
Върнах се в Пловдив в Бош и ми казаха DPF.
Пуснаха ме на регенерация,ама не помогна,но ми казаха и че трябва да я карам на над 2200 оборота и сама влизала в режим чистене на дпф аз съответно не можах много да разбера какво точно трябва да правя и като тръгна пак влиза в авариен режим докато не излязох на магистралата и за пореден път бях спрял тогава тръгнах с мръсна газ и така до бургас като гледах да не падам под 3000 оборота никаде
съответно бях сложил идобавка за дпф като се прибрах откачих акумулатора и се оправи така няколко месеца ама ми дава много висок разход 8 независимо градско или не опитах всячески да смъкна разхода и когато успях да го направя на среден 6 на пак се запуши и пак така го отпуших този път до влико търново и от тогава не се мъча да смъкеам разхода и нямам проблем с дпф но незнам как да си реша проблема с разхода так че ако имате идея пишете

----------------------------------------------------------------------
slowtraveler написа:Няма ли възможност да се предизвика регенерация? Със софтуер или други способи (например при мазда имаше някаква процедура с окъсяване на пинове на диагностичен куплунг, при което автомобила започваше регенерация на място - това, което би трябвало да могат да го направят и в сервиза)...
Ако не става - варианта е демонтаж на DPF, промиване, замяна или премахването му...
Излез на магистралата изгаси и пак запали и газ мини 200 км и си ок не те знам от каде си но сложи добавка и отиваъ на почивка.
Последно промяна от Akima на 02 Ное 2015 11:17, променено общо 2 пъти.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.Правопис!Форматиране.Правилата ОТНОВО.Добре дошъл.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта