-
LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Мнение
от LordDigital » 29 Дек 2006 07:54
Абе загледах са тука как е направена системата на Тойотите за охлаждане на маслото покраи темата на горкия Живко (наказан със италианка

).
Търсех къде е нашио термостат ,тук термостат - там термостат - епа оно неМало! - и кво излиза ,че има неква пружинка там дето дефакто регулира моменти във които да се укасява пътя на маслото (bleeder)?!? демек помпата почва да работи за тоя що духа?
Нещо неДоумявам как може да сложат толкоз неДомислена система - има ли я при други коли?
LordDigital
-
LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Мнение
от LordDigital » 29 Дек 2006 08:11
Брей ,така е както си го представях - ByPass/Bleeder система. Убиствено тъпо направена ... единственото за което се сещам е ,че можее би по некви теоритично сметки да е по-рентабилна от некфи Йофтини термостатни.
Както и да е ,явно е масова практика да я изхвърлят таз система ,и да пускат пълно и постоянно налягане към външен термостат. Във тоз момент може и Филтара да се премести и да се сложи некои гигнаски филтар от Lexus V8. Резултатите обикновенно са ПОНЕ 10PSI повишаване на налягането при 3500+оборота.
LordDigital
-
ALTEZZA
- Мнения: 3672
- Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
- Местоположение: Chicago
Мнение
от ALTEZZA » 29 Дек 2006 08:15
A?

->
ALTEZZA
-
b_d
Мнение
от b_d » 29 Дек 2006 08:29
Лордеее,
я разкажи по-подробно, че ме мързи да ровя у книгите

b_d
-
b_d
Мнение
от b_d » 29 Дек 2006 09:11
ето една картинка. А как е след 92-ра
-
Прикачени файлове
-

- lu_17.jpg (196.76 KiB) Преглеждано 5976 пъти
b_d
-
slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 29 Дек 2006 13:51
Ами това което виждам на схемата е само регулатор на налягането, дето го има във всеки автомобил (дори и без маслено охлаждане)....
А това си е нормалната система за поддържане на постоянно налягане на маслената система независимо от оборотите...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
b_d
Мнение
от b_d » 29 Дек 2006 13:55
като излишъкът отива към маслен радиатор преди да слезе в картера, вместо термостат да определя къде какво минава.
b_d
-
jamie
- Мнения: 2495
- Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
- Местоположение: U S A
Мнение
от jamie » 29 Дек 2006 14:24
slowtraveler написа:Ами това което виждам на схемата е само регулатор на налягането, дето го има във всеки автомобил (дори и без маслено охлаждане)....
А това си е нормалната система за поддържане на постоянно налягане на маслената система независимо от оборотите...

Тойотките си имат вграден клапан и в маслената помпа - независимо дали са с тоя адаптер за маслен радиатор или не.
jamie
-
slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 29 Дек 2006 15:26
Може да са го сложили за да пазят от прекалено високо налягане масленото радиаторче...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
jamie
- Мнения: 2495
- Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
- Местоположение: U S A
Мнение
от jamie » 29 Дек 2006 15:31
По-скоро бих заложил на това че когато маслото е с ниско налягане - не минава през радиатора изобщо.
jamie
-
LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Мнение
от LordDigital » 29 Дек 2006 17:29
bad_dog написа:като излишъкът отива към маслен радиатор преди да слезе в картера, вместо термостат да определя къде какво минава.
Абе маи по-скоро въпросната Клапа ,Укасява масления поток да минава през тръбите ,coolera и после във картера. Понеже тези нямат почти никакви съпротивление за разлика от филтъра ... ми налягането веднага пада. То и без тва не е особенно високо...
Също не може да регулира нищо .понеже не е прогресивно а е On/Off. Не съм сигура кога включва ,ма аз бих я направил да отпушва само на ниски налягания - нали идеята е че зимъска налягането на маслото е мега високо и не изкаме никакво хлаждане.
LordDigital
-
NIK_4E
- Мнения: 72
- Регистриран на: 16 Май 2006 17:10
- Местоположение: СЛИВЕН
Мнение
от NIK_4E » 30 Дек 2006 12:29
При мен явно нещо не е в час тая система щото като я ръчкам по-дълго време и налягането пада

явно маслото прегрява

или дедазнам кво

NIK_4E
-
ilko ivanov
- Мнения: 11
- Регистриран на: 22 Сеп 2006 21:59
- Местоположение: Montana
Мнение
от ilko ivanov » 30 Дек 2006 18:20
jamie написа:По-скоро бих заложил на това че когато маслото е с ниско налягане - не минава през радиатора изобщо.
Точно така е - при мен започна да свети лампата за маслото като загрее и работи на празен ход - пъвата ми работа беше да проверя да не прегрява маслото.Оказа се ,че при ниско налягане въобще не минава през радиатора.А иначе проблема ми беше по-елементарен - датчика за налягането(спукана мембранка).
ilko ivanov
-
Mitcom
- Мнения: 7
- Регистриран на: 14 Яну 2021 01:07
- Местоположение: България
- Благодарил/а: 5 пъти
Мнение
от Mitcom » 30 Май 2023 16:01
За VVTI двигателите някой може ли сподели?
4ZZ-FE например мисля да му сваля картера да го почистя и цедката на засмукващата тръба.
С две дъна ли е, занитено да не мога да стигна долу?
Засмукващата тръба има ли някакво уплътнение при връзката да трябва да купувам? Веднъж като разглобя нямам кола докато не сглобя.
Някой свалял ли е?
Обаче в интернет не намирам да има механичен клапан за масленото налягане. Над 3к оборота ми смуче масло от картерната вентилация, там клапана съм го почистил, той е лесен. Гарнитурата държи, нямам основание да свалям глава да чистя.
Единствено намерих VVTI системата и малкото филтърче отпред на двигателя точно зад алтернатора. Интернет казва да се почистят със спрей за дебитомери заяради пластмасовите елементи. Но не видях в картера да има прост клапан с пружинка да е спекла да речем и да го почистя лесно. А той е с верига, ако е към маслената помпа като в схемата по-горе значи не мога да стигна лесно до него, няма пипап там.
Mitcom
-
vfr800
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Мнение
от vfr800 » 30 Май 2023 16:12
Объркал сте темата тук обсъждат маслено охлаждане, а не маслената система. Механичния клапан е на самата маслена помпа. Ако имате разход на масло търсете проблема другаде.
vfr800
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта