slowtraveler написа:
Да бе - те и французите искат да вземат повече $$$...
Ама не ме убеждавай, че това е някакъв реален довод и има връзка с екологията...
Защото плащам данък почти 1000лв, а на жигулката данъка е сигурно 40-60лв... Ама това едва ли е защото карам мръсен дизел Евро 5+, въпреки, че имам съмнения, че мръсния дизел замърсява по-малко атмосферата от дъртата жигулка...
Просто вземат пари от този, който може да ги даде и няма да мрънка много...
Трабанчетата и Вартбургите пък замърсяват повече от Жигулите.
Е нали все пак трябва нещо и по някакъв начин да се направи, за да се разкарат дизелите от местата с голямо струпване на хора и автомобили. Не казвам, че това е най-правилният и удачен начин, но е някакво начало. По-горе натърти, че сме в ЕС и правилата важат и за нас. Ето ти сам в момента доказваш, че не е така. Нали се сещаш, че в нормалните държави с данъка е обратното на това в Бг.
nowyaris написа:Това са нормални неща - на никой не му пука за екологичното бъдеще , а само за осигуреното настояще....
Типично по нашенски. biggrin.gif
Има и хора, които ги е грижа. В Австрия си и би трябвало да си го забелязал до сега.
Kiki написа:...
А колкото до екологията - ще започне да ми пука едва тогава, когато имам месечен доход от поне 10 000 лева.
....
Т.е. екологията е пряко зависима от доходите според теб и докато нямаш осигурени 10 000 лв на месец ще живееш така без да ти пука за нищо. Сигурен съм, че тогава няма да караш маломощен дизел, а ще си с нещо от 6 цил. нагоре, защото ще си си надвил на масрафа и тогава логиката ще бъде, че „кеф цена няма или един път се живее“. Май по-добре да не вземаш толкова много пари не за друго, а защото няма да си по-екологичен.
scorpion написа: (аз лично нямам против една Тесла biggrin.gif )
...
В момента в който хибридите, електричките или водородните автомобили станат широкодостъпни вероятно ще има пренасочване към тези агрегати.
...
То и аз искам една Тесла, но за сега само на теслата дръжката е налице. biggrin.gif
Хибридите и сега са широкодостъпни. Един Аурис хибрид излиза по-изгодно от дизелов еквивалент.
