За феновете на дизела
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: За феновете на дизела
Уж са европейци с главно"Е", а 80% от тях предпочитат дизеловите автомобили пред хибридите. laugh.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: За феновете на дизела
" ... който ще вкара допълнителни 807 млн. евро в хазната...."
И като сметнеш, че тия хирбиди трябва по някъв начин да ги пробутат, ето ти логиката .... Като искат ЕКОномични коли, да направят заводски дизел с пропан - само 70-80% дизелово гориво ще заместят и ето ти ЧУДО, с по-ниски емисии от хирбида! За метан още повече ..... евро глупости на килограм.... Все пак нещо трябва да правят, че да изглеждат Ентеуегентни
И като сметнеш, че тия хирбиди трябва по някъв начин да ги пробутат, ето ти логиката .... Като искат ЕКОномични коли, да направят заводски дизел с пропан - само 70-80% дизелово гориво ще заместят и ето ти ЧУДО, с по-ниски емисии от хирбида! За метан още повече ..... евро глупости на килограм.... Все пак нещо трябва да правят, че да изглеждат Ентеуегентни

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: За феновете на дизела
В Европа вредните емисии по разни евро нещо си се определят на база отделен въглероден диоксид на километър в атмосферата.
Към днешна дата едно Пежо 308 с дизелов двигател бълва 82 грама въглероден диоксид на километър.
Да кажем един алтернативен хибрид на Тойота - примерно Аурис или Приус, те бълват по 84/92 грама въглероден диоксид на километър.
Баси тия дизелови автомобили колко са вредни.
Поредната пропаганда и тъпотия на еко организациите.
Към днешна дата едно Пежо 308 с дизелов двигател бълва 82 грама въглероден диоксид на километър.
Да кажем един алтернативен хибрид на Тойота - примерно Аурис или Приус, те бълват по 84/92 грама въглероден диоксид на километър.
Баси тия дизелови автомобили колко са вредни.

Поредната пропаганда и тъпотия на еко организациите.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: За феновете на дизела
Какви глупости имислят за да оправдаят допълнителен данък върху дизела. Наричат измислиците си еко и интелигентни за да обложат мръсния дизел на грешащите французи. И тези глупости не им пречат да калкулират печалбата. След като 80% карат дизели там явно ефекта за хазната ще е голям.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: За феновете на дизела
Най-вероятно ще лепнат по един червен стикер на дизелите , които са под евро3 , както е в Германия. Никой няма да ограничи двигатели евро 4,5,6. И при нас да стане така би било супер. В централните градски части да не се карат чуропетини , които са чист дизел и бълват облаци от дим. Старите бензинови коли , особено тези с газово , са си супер. Най-много да има някоя , която понагорява масло , но като цяло са малък процент и не ни тровят много.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: За феновете на дизела
Зелената идея отдавна я дискредитираха. Използва се само за манипулиране на общественото мнение.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: За феновете на дизела
Малко е грешно схващането, че изгарянето на газ или метан не замърсява околната среда. Да някои вредни вещества са по-малко, но основния параметър, който определя вредните емисии в Европа както казах, е въглеродния диоксид.iovkito написа:Най-вероятно ще лепнат по един червен стикер на дизелите , които са под евро3 , както е в Германия. Никой няма да ограничи двигатели евро 4,5,6. И при нас да стане така би било супер. В централните градски части да не се карат чуропетини , които са чист дизел и бълват облаци от дим. Старите бензинови коли , особено тези с газово , са си супер. Най-много да има някоя , която понагорява масло , но като цяло са малък процент и не ни тровят много.
И метановите и газовите коли в това направление не са кой знае колко по-добре от останалите бензинови събратя.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: За феновете на дизела
Всички коли отделят въглероден диоксид. Аз не искам на всеки светофар да ме окадяват стари дизели с изтърбушени катализатори . Досега не ми се е случвало бензинова кола така да ме окади. Да не говорим за случаите , когато сме пешеходци. Мине покрай тебе един Камаз и след това 10 минути не можеш да си поемеш въздух.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: За феновете на дизела
Разбирам.iovkito написа:Всички коли отделят въглероден диоксид. Аз не искам на всеки светофар да ме окадяват стари дизели с изтърбушени катализатори . Досега не ми се е случвало бензинова кола така да ме окади. Да не говорим за случаите , когато сме пешеходци. Мине покрай тебе един Камаз и след това 10 минути не можеш да си поемеш въздух.
В случая ти предпочиташ видимо да не виждаш, че умираш, а реално да умираш по-бързо от невидимата смърт.
С тази разлика, че Камаз-а те замърсява теб в случая, а с другите коли пречиш и на ескимосите да си ловят тюлените. biggrin.gif
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Re: За феновете на дизела
Хаха поредния номер за събиране на пари за хазната. Това е малко като синята зона. Дай да и вдигнем таксата, че да намалим трафика по центъра. Е на гледай колко се е намалил трафика. Трафика същия, парите от синя зона 2-пъти повече. Същата работа и за дизелите. Видяха ги че станаха повече и решиха, хайдееее бецален. Така де, знаете ли колко по-малко пари влизат в хазната от данъците на горивото, само защото тея там им харчат малко дизелите. Държавата си иска парите и най-лесно се оправдава с вредни емисии и т.н., за да няма бунтове.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: За феновете на дизела
Наистина нещо такова се получава , защото не мога да измеря вредните емисии на всяка кола само с поглед , а мога единствено да преценя коя ме трови най-много и коя не чак толкова. Щом всички замърсяват много , защо не се плаща данък според вредните емисии? Дизел , 100г/км , бензин - 120г/км. Единият да е 200 , другият 240 лв и толкова. Всеки да си прави сметката сам , изгодно ли ще му да ползва дадено МПС или не. Какво значение имат толкова конските сили , че ги взимат предвид?BOz написа: В случая ти предпочиташ видимо да не виждаш, че умираш, а реално да умираш по-бързо от невидимата смърт.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: За феновете на дизела
Всъщност по малко замърсяват. Имайки предвид, че дизела е над 1,6 по плътен от втечнения пропан-бутан значи при изгарянето на литър дизел имаме доста повече изхвърлени газове. Освен това калоричността на единица маса за пропан-бутана е с над 8% по голяма от тази на дизела, тоест при изгарянето на килограм пропан-бутан се получава около 8,5% повече енергия. Още по същественото е че дизела, като по тежко гориво (от тежки въглеводороди) се нуждае от повече кислород за изгарянето си и отделя относително доста повече въглероден двуокис сравнен с изгарянето на леко гориво, където отделянето на водни пари е значително повече (ако се приеме че имаме пълно изгаряне и се отделя само вода и въглероден двуокис). И като се направи обща калкулация се получава, че ако дизела изгаря 5/100, то двигател на пропан бутан за да изхвърли същото количество въглероден двуокис трябва да изгори над 10-12/100. При метана разликата е още по голяма.BOz написа: Малко е грешно схващането, че изгарянето на газ или метан не замърсява околната среда. Да някои вредни вещества са по-малко, но основния параметър, който определя вредните емисии в Европа както казах, е въглеродния диоксид.
И метановите и газовите коли в това направление не са кой знае колко по-добре от останалите бензинови събратя.
Но винаги съм се чудил защо основно дават изхвърления въглероден двуокис, като истински опасните изхвърляния от автомобилите в градовете са азотните окиси, въглеродния окис, неизгорелите въглеводороди (разбира се и твърдите частици) и други изхвърляния от разни добавки в горивата и маслата. А въглеродния двуокис – изхвърления въглероден двуокис от цялата човешка дейност е стотици пъти по малко от изхвърления от вулканичната дейност на постоянно действащите вулкани.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: За феновете на дизела
Ами леко не са така нещата.Hursa написа:Всъщност по малко замърсяват. Имайки предвид, че дизела е над 1,6 по плътен от втечнения пропан-бутан значи при изгарянето на литър дизел имаме доста повече изхвърлени газове. Освен това калоричността на единица маса за пропан-бутана е с над 8% по голяма от тази на дизела, тоест при изгарянето на килограм пропан-бутан се получава около 8,5% повече енергия. Още по същественото е че дизела, като по тежко гориво (от тежки въглеводороди) се нуждае от повече кислород за изгарянето си и отделя относително доста повече въглероден двуокис сравнен с изгарянето на леко гориво, където отделянето на водни пари е значително повече (ако се приеме че имаме пълно изгаряне и се отделя само вода и въглероден двуокис). И като се направи обща калкулация се получава, че ако дизела изгаря 5/100, то двигател на пропан бутан за да изхвърли същото количество въглероден двуокис трябва да изгори над 10-12/100. При метана разликата е още по голяма.BOz написа: Малко е грешно схващането, че изгарянето на газ или метан не замърсява околната среда. Да някои вредни вещества са по-малко, но основния параметър, който определя вредните емисии в Европа както казах, е въглеродния диоксид.
И метановите и газовите коли в това направление не са кой знае колко по-добре от останалите бензинови събратя.
Но винаги съм се чудил защо основно дават изхвърления въглероден двуокис, като истински опасните изхвърляния от автомобилите в градовете са азотните окиси, въглеродния окис, неизгорелите въглеводороди (разбира се и твърдите частици) и други изхвърляния от разни добавки в горивата и маслата. А въглеродния двуокис – изхвърления въглероден двуокис от цялата човешка дейност е стотици пъти по малко от изхвърления от вулканичната дейност на постоянно действащите вулкани.
За изгарянето на газта трябва повече въздух от колкото на дизеловото гориво.
Един килограм газ съдържа около 12.88 кВч енергия. За производството на тази енергия е необходимо около 15,5 килограма въздух.
Или за всеки 1 кВч енергия трябва относително 1,203 килограма въздух.
Дизела в единия си килограм има 13,33 кВч енергия. За производството на тази енергия е необходимо около 14.5 килограма въздух.
Или за всеки 1 кВч енергия трябват около 1,088 килограма въздух.
Също така, както сам виждаш, при изгарянето на 1 килограм дизел се отделя повече енергия от изгарянето на 1 килограм газ.
И понеже в един килограм дизел се съдържа повече енергия от един килограм газ, съответно и самото горене става при по-висока термична ефективност, то един дизелов двигател бълва по-малко въглероден диоксид от аналогичен газов двигател.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта